کد خبر 1188480
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
ضرب‌الاجل دو ماهه مجلس برای اخذ مالیات از اینفلوئنسرها

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: دستیابی به میزان درآمد اینفلوئنسرها و هنرمندان با بررسی و ردیابی تراکنش‌های بانکی این افراد مشخص شده و مالیات آن‌ها به راحتی قابل تشخیص است.

به گزارش مشرق؛ محمود علیزاده  معاون سازمان امور  مالیاتی با اشاره به چگونگی  اخذ مالیات از اینفلوئنسرها و هنرمندان در سال آینده  اظهار کرد: این موضوع که اینفلوئنسرها و هنرمندان  باید معاف از مالیات باشند درست نیست، تاکنون اقداماتی غیر از فعالیت های فرهنگی که به موضوع ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم اشاره می کند مانند درآمد حاصل از بازیگری مشمول مالیات نبوده است.

او ادامه داد: این قانون در بودجه سال ۱۴۰۰ در حال حاضر در مجلس مطرح شده  است. درآمد بازیگران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از مالیات معاف می‌شوند. از درآمدهای  بیشتر از سقف تعیین شده نسبت به درآمد حاصل از فعالیت‌های فرهنگی از جمله بازیگری مالیات اخذ می‌شود.

این مسئول مالیاتی تصریح کرد: اگر این افراد فعالیت‌های دیگری غیر از بازیگری مانند فعالیت‌های تبلیغاتی یا ارائه خدمات در قالب تبلیغات انجام دهند، درآمد و دریافتی حاصل از این فعالیت ها مشمول مالیات می شود و  با توجه به خود اظهاری که مودیان انجام می‌دهند نسبت به اخذ مالیات از سوی سازمان مالیاتی اقدام خواهد شد.

علیزاده افزود: اینفلوئنسرها هر نوع درآمدی داشته باشند باید اظهار کنند. با توجه به اینکه مکانیسم‌های تعریف شده از جمله بررسی‌ها بر روی تراکنش‌های بانکی این افراد صورت گرفته، سازمان مالیاتی هم به درآمدها رسیدگی خواهد کرد و آنها هیچ گونه معافیتی ندارند؛ همچنین دریافتی هایشان به عنوان درآمدهایی  است که مشمول مالیات خواهد بود.

معاون سازمان امور  مالیاتی در پایان  اظهار کرد: با توجه به اعلامی که کارفرمایان و پرداخت کنندگان نسبت به مطالبه مالیات انجام می‌دهند همچنین  با بررسی و ردیابی تراکنش های بانکی به  میزان درآمدها دست می یابیم. با توجه به اینکه تکالیفی به موجب ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم برای پرداخت کنندگان گذاشته شده  و اشخاص باید پرداخت‌های خود را به این گونه افراد (اینفلوئنسرها) مشخص کنند، مالیات آن‌ها به راحتی قابل تشخیص است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس