کد خبر 1188234
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
ادامه جدال لفظی زلاتان با جیمز: مبارزه با نژادپرستی با سیاسی شدن فرق دارد!

ستاره سوئدی تیم فوتبال میلان به اظهارات اخیر بسکتبال NBA که از ورودش به مسائل سیاسی دفاع کرده است، پاسخ داد.

به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد جدال لفظی میان زلاتان ابراهیموویچ و لبران جیمز همچنان ادامه خواهد داشت. پس از آنکه ستاره سوئدی میلان از ستاره NBA به خاطر ورودش به مسائل سیاسی انتقاد و به او توصیه کرد که تمرکزش را روی ورزش بگذارد، جیمز پاسخ داد که هرگز چنین کاری را انجام نمی‌دهد ضمن اینکه پیام‌های ایبرا در انتقاد از دولتمردان سوئد را به او یادآوری کرد. (چند سال پیش ابراهیموویچ مدعی شد که رویکرد رسانه‌ها و دولتمردان کشورش در مورد او به خاطر رگ و ریشه‌اش تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه است).

زلاتان اما ضمن تأکید بر موضع قبلی خود، تأکید کرد حرف‌هایی که درباره سوئدی‌ها زده بود برخلاف تصور لبران جیمز سیاسی نبوده بلکه صرفاً در نقد تبعیض‌نژادی بوده و این دو مقوله با یکدیگر تفاوت دارند.

بیشتر بخوانید:

زلاتان بازی میلان برابر منچستریونایتد را از دست داد

ستاره 39 ساله میلان درباره پاسخی که بازیکن سرشناس تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز به او داد، گفت: نژادپرستی و سیاست دو مقوله کاملاً متفاوت هستند. ما ورزشکاران مردم دنیا را با هم متحد می‌کنیم اما سیاست بین جوامع تفرقه می‌اندازد. ورزش جایی است که هر کسی می‌تواند به آن وارد شود و از او استقبال می‌شود. ورزش به این کاری ندارد که شما اهل کجا هستید. کاری که انجام می‌دهیم برای متحد کردن مردم جهان است. کارهای دیگر را انجام نمی‌دهیم چون در آنها سررشته و تخصص نداریم وگرنه من هم الان می‌توانستم وارد سیاست شوم. این پیام من است. ورزشکاران باید ورزشکار باشند و سیاستمداران هم سیاستمدار.

کاپیتان سابق تیم ملی سوئد در ادامه به ماجرای دیگری لفظی اخیرش با روملو لوکاکو در دربی میلان در جام حذفی ایتالیا اشاره کرد و گفت با همه تنشی که به خاطر این درگیری بین او و مهاجم اینتر به وجود آمد از او کینه‌ای به دل ندارد.

زلاتان که این هفته در فستیوال موسیقی سن‌رموی ایتالیا شرکت می‌کند، در پاسخ به این سؤال که اگر میزبان مراسم که هوادار اینتر است از روملو لوکاکو دعوت به عمل ‌آورد او چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: اگر لوکاکو می‌خواهد بیاید، از او استقبال می‌کنم. اتفاقاتی که بین ما رخ داد در زمین بازی می‌ماند. با او هیچ مشکلی ندارم.

گفته شده که قرار است زلاتان ابراهیموویچ در فستیوال موسیقی سن‌رمو به همراه سینیشا میهایلوویچ - سرمربی صرب تیم بولونیا که جزو دوستان او است- یک اجرای دو نفره داشته باشد.

ایبرا در این خصوص گفت: امیدوارم او نداند که چطور باید آواز بخواند تا هر دوی ما در یک سطح باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس