کد خبر 1188200
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
دلار نمایه ارز نمایه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی طغیانی افزود: یکی از اختلافاتی که بین مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس و نظر دولت در لایحه اولیه بودجه سال ۱۴۰۰ وجود داشت بحث حذف ارز ترجیحی بود.

وی همچنین اظهارداشت: در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ ارز ترجیحی حذف و منابعش به سرجمع یارانه ها حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اضافه شد که بصورت یارانه تخصیص پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

قیمت ارز کالاهای اساسی و دارو افزایش می‌یابد؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استدلال موضوع هم این بود که ارز ترجیحی اختصاص پیدا می کندولی بهای کالای اساسی در حال افزایش است به خصوص طی سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل نقطه به نقطه اقلام خوراکی و آشامیدنی افزایش ۶۰ درصدی تورم را به خود دیده که بیشتر متاثر از کالاهایست که با ارز ترجیحی تولید شده اند یعنی نهاده های اولیه این اقلام با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد و پس از تولید در داخل به بازار مصرف عرضه شده است.

وی افزود:متاسفانه این وضعیت نشان می دهد سیاست ارز ترجیحی سیاست موفقی نیست.

طغیانی بیان داشت:به هر حال نظر دولت این بود که اگر قرار است ارز ترجیحی حذف شود بدون اینکه اثر شوک مانندی روی زندگی مردم بگذارد به شکل تدریجی در طول سال حذف شود.

بیشتر بخوانید:

اثر ارز ۴۲۰۰ تومانی در معیشت مردم دیده نمی‌شود

وی ادامه داد: « اسحقاق جهانگیری » معاون اول رئیس جمهور راجع به این موضوع نامه ای محضر رهبر معظم انقلاب می نویسد و معظم له هم این نامه را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارجاع می دهد مبنی بر اینکه دغدغه دولت هم مدنظر قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بطورکلی در رفت و برگشت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بین دولت و مجلس اهالی خانه ملت هم موافقت کردند که ارز ترجیحی بصورت تدریجی حذف و سال آینده چیزی به عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس