آمریکا کرونا نمایه

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۱۴۳ مورد جدید، شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۵۱۶ هزار نفر عبور کرد.

به گزارش مشرق، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۱۴۳ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده ۵۱۶ هزار و ۴۷۶ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۵۷ هزار و ۳۵۰ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۸ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۲۹ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا و شمار قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.

۲۱۰۰ آمریکایی ظرف ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۲۹ میلیون و ,۳۷۰ هزار و ۷۰۵ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۵۲۹ هزار و ۲۱۴ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۳۰ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۸۶۳ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۵۶۵ هزار و ۸۴۵ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با سه میلیون و ۵۷۶ هزار و ۴۴۸ مورد ابتلا و ۵۲ هزار و ۶۹۳ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۶۶۸ هزار و ۳۵۷ مورد ابتلا و ۴۴ هزار و ۱۸۵ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۸۴ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ای به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت  بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات کرونا در آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً  «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی تصریح کرد که همه‌گیری ویروس کرونا شرایط وحشتناکی را در این کشور ایجاد کرده است.

وی طی مصاحبه با رویترز، مجادلات و شکاف‌های سیاسی طی یک سال گذشته در این کشور را یکی از دلایل تلفات ۵۰۰ هزار نفری همه‌گیری کرونا در آمریکا دانست.

نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می‌دهد که از طرف دیگر شمار مبتلایان نوع انگلیسی ویروس کرونا هر ۱۰ روز یکبار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشورهای دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، حدود ۶۰ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۱۴ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۵۵۱ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان دو میلیون و ۵۴۷ هزار و ۴۹۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۶۴ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۲۶۷ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۱۱ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۳۲۳ مورد ابتلا و ۱۵۷ هزار و ۳۸۵ مورد فوتی و برزیل با ۱۰ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۴۵ مورد ابتلا و ۲۵۷ هزار و ۵۶۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

۲۱۰۰ آمریکایی ظرف ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس