وزارت خارجه

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه ای نسبت به اخبار منتشر شده درباره حذف رایزنان بازرگانی و یا اقتصادی از سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق بنا به اعلام روابط عمومی وزارت امور خارجه با اشاره به برخی اطلاعات نادرست مطرح شده در خصوص حذف رایزنان بازرگانی و یا اقتصادی از سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور طی اطلاعیه ای اعلام داشت: متاسفانه چندی است برخی رسانه‌ها با استناد به اخبار نادرست در مورد حذف رایزنان بازرگانی و یا اقتصادی از سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران، زمینه حمله نابجا به وزارت امور خارجه را فراهم آورده اند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه اضافه کرد: در سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، دو دسته کارشناس اقتصادی شامل رایزنان اقتصادی و رایزنان بازرگانی فعالیت می‌کنند. رایزن یا کارشناس اقتصادی از سوی وزارت امور خارجه منصوب می‌شود و اعزام رایزنان بازرگانی متناسب با نیازهای روز و ظرفیت اقتصادی با سایر کشورها از سوی سازمان توسعه تجارت وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه در این ارتباط افزوده است:ظرف سال‌های اخیر مشکلاتی برای اعزام رایزنان بازرگانی بوجود آمده و تعداد این رایزنان در خارج از کشور به حداقل رسیده که البته سازمان توسعه تجارت در حال پیگیری حل مشکل اعزام آن‌ها و افزایش تعداد رایزنان بازرگان در خارج از کشور بوده و این در حالی است که در چارچوب وزارت امور خارجه، بخش اقتصادی در بین سایر بخش‌ها از فعال‌ترین حوزه‌ها در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و این وزارتخانه هیچ گاه بنایی بر حذف آن‌ها ندارد. همچنین با حمایت‌های بخش‌های مختلف دولت، شاهد توسعه همکاری‌های اقتصادی با همسایگان و اتحادیه اوراسیا از طریق توافق تجارت ترجیحی هستیم و این امر با روند اعزام رایزنان بازرگانی جدید تقویت می‌گردد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای هدف و خصوصاً همسایگان را از اولویت‌های اصلی دولت و وزارت امور خارجه ذکر کرد که با استفاده از ظرفیت‌های وزارت امور خارجه و همچنین دستگاه‌های مختلف، شاهد افزایش صادرات حتی در مقطع تحریم‌های ظالمانه امریکا هستیم.

در خاتمه این بیانیه تاکید شده است:در حوزه بخش خصوصی، رویکرد وزارت امور خارجه همواره حمایت از فعالان این بخش و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن جهت پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی بوده است و در این رابطه وزارت امور خارجه ضمن استقبال از "تاسیس دفاتر تجاری بخش خصوصی در خارج"، همکاری مقتضی را با سازمان توسعه تجارت و مشخصا «شورای مراکز تجاری خارج از کشور» مستقر در آن سازمان که متولی این امر است، دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Mjp. Shiraz IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 1
    برای بخش سیاسی مشکل رفت وامدبه خارج پیش نمیاد. خودش اعتراف کرده برای رفت وامدرایزن مشکل بوجودامده وتعدادش محدودشده.. دقیقامشکلشون چی بوده؟؟ که برای هیچ قسمت دیگه ای پیش نیومده این مشکل.. یکلام فتنه ی اقتصادی....
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 1
    به امید حق برای ۸ سال خسارت محض باید پاسخگو باشید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس