روحانی نمایه - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور گفت: کنترل و مدیریت بازار سرمایه و رسیدن به تعادل در قیمت ارز مستلزم تداوم فضای مساعد و قابل اعتماد برای فعالیت‌های اقتصادی است و هر رفتاری که موجب آشفتگی شود به اقتصاد لطمه می زند.

به گزارش مشرق، در جلسه روز سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار شد وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گزارشی از اقدامات انجام شده برای ساماندهی مبادلات مرزی ارائه کردند و طرح ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

آقایان! زمان شما معمم بودن رییس جمهور به صلاح بود؟

رئیس جمهور در این جلسه بر ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای معیشت مرزنشینان و جایگزینی قطعی و فوری اشتغال مفید و مولد به جای رویه غیرقابل قبول کولبری به عنوان هدف عملیاتی این طرح تاکید کرد.

دکتر روحانی با اشاره به تصمیمات و مصوبات گذشته دولت برای ساماندهی پدیده دردآور کولبری اظهار داشت: بر اساس این تصمیمات باید بخشی از درآمدهای دولت از محل درآمدهای کالاهایی که از مرزهای رسمی وارد می شوند، به مرزنشینان اختصاص یابد تا مشکلات آنان حل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم اجرای دقیق و سریع این مصوبات تصریح کرد: تلاش دولت‌ این بوده که با انضباط در تبادلات مرزی و ایجاد فرصت بهره مندی مرزنشینان از امتیازات این طرح، زمینه رانت‌خواری از میان برداشته شود.

از جمله مزایای این طرح، تعیین تکلیف وضعیت ساماندهی بنادر و گمرکات کوچک استان‌های ساحلی جنوبی کشور، استفاده از ظرفیت‌های مبادلات مرزی برای تامین کالاهای اساسی، جلوگیری از درهم تنیدگی معیشت مرزنشینان با درآمدهای قاچاق کالا و ایجاد شفافیت در واردات و گردش کالا در سطح استان‌های مرزی مشمول است.

ببینید:

فیلم/ مردم ایران! حرف‌های قشنگ جهانگیری یادتان هست؟

در ادامه این جلسه گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار ارز و راهکارهای ویژه و موثر مدیریت این بازار با مشارکت فعالان اقتصادی خصوصا صادرکنندگان و با هدف ایجاد تعادل در نرخ ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به دلایل مختلفی که مانع ایجاد ثبات و متعادل شدن قیمت ارز بوده است، گفت: کشور در مرحله افتخارآمیز پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی قرار گرفته و همانطور که دولت با کمک فعالان اقتصادی توانست با اهداف شوم دشمن مقابله کند، امروز نیز در تلاش است با ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور موجبات اطمینان و اعتماد فعالان اقتصادی را در دوره بازآفرینی کشور فراهم کند.

دکتر روحانی اظهار داشت: دولت اعتقاد دارد کنترل و مدیریت بازار سرمایه و رسیدن به تعادل در قیمت ارز مستلزم تداوم فضای مساعد و قابل اعتماد برای فعالیت های اقتصادی است و قطعا هر گفتار و رفتاری هر چند غیراقتصادی که موجب آشفتگی و القای بی ثباتی شود، به اقتصاد و معیشت مردم لطمه می زند.

رئیس جمهور تاکید کرد: شرایط عمومی کشور، زمینه را برای حرکت به سمت رشد درآمدهای ارزی، رفع التهابات و کاهش قیمت ها در بازار ارز و کالا فراهم کرده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    19 1
    تو که اصلا در شان مملکت نیستی.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      7 0
      دقیقا
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      4 0
      دقیقا
    • مرتضی IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      2 1
      وقتی کار نیست مردم چه کار کنن. کوله بری میکنن. باید مردم مناطق اموزش بگیرند تا کشاورزی و دامداری کنند
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    10 2
    کولبری وسوخت بری قاچاق بری با سود بالاست. شعل هم برایشان ایجاد کنید این قاچاق بری پر سود را رها نمی کنند.
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      3 0
      دقیقا اینها به شغل کم زحمت و پر درامد عادت دارن مفتخوری رو بجای چوپانی و کشاورزی و کارگری میپسندند
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 3
    اگر دولت ورود کالا های خارجی را ممنوع اعلام کند و فروش و عرضه ان قاچاق باشد . کولبری نخواهد بود. اگر سوخت را خود دولت با قیمتی که سوختبران قاچاق می کنند در خارج بفروشد . دیگر سوخت بری نخواهد ماند. با کشتن کولبر و سوخت بر هرگز مشمل حل نمی شود. باید مردم ان مناطق اموزش بگیرند تا کشاورزی علمی و دامداری علمی کنند. باید صنایع تبدیلی در ان مناطق ایجاد نمود و000000
  • بیژن IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    7 1
    این حرف "کولبری و سوخت بری در شان کشور نیست" رو داره به رئیس جمهور بعدی میگه؟
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    12 0
    آشغال بری و پلاستیک بری چی؟
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    4 0
    دکتررر خیار 20تومنی موز50تومنی پراید100تومنی در شان ماست؟ قطعا همه اینها فقط در شان شماست لطفا ذهن مردم رو بازی ندید کم مونده با این وضعیت باقیمانده مردم هم برن سراغ کوله بری
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    ای خدا این هنوز فکر میکنه تو مناظره ها داره حرف میزنه. حسن! افهم! بد بختانه تو ۸ ساله که رئیس جمهور این مملکتی. چیکار کردی برای همین کولبرهای بدبخت که این قدر.... لااله الا الله دهن آدمو باز میکنه
  • وطن پرست DE ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    4 0
    ببخشید همه که برادرشون ریس جمهور نیستن که متخصص ارزی بشن.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    سه ماه مونده به انتخابات یادشان امده درمملکت کولبر وسوختبر نان خشکی ودسفروش ومتدکی واوره وبی سرپناه ووو هست
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    در شان کشور نیست مثل تو رئیس جمهور بشه
  • علی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    بعد از 8 سال هنوز هم همون حرفای سال 92 رو میزنه انگار برای این آقا انتخابات تموم نشد
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    تا زمانی که اقتصاد کشور خراب و هر روز به قیمت ارز افزوده شود قاچاق کالا خواهد بود و نمیشود جلوی قاچاق سوخت و کالا رو گرفت فقط اقتصاد قوی و با بالا بردن ارزش پول ملی کشورمون میشود جلوی قاچاق سوخت و کالا رو گرفت بعضی از مسئولین برعکس این فکر میکنن و با بالا بردن قیمت کالا و سوخت میخواهند جلوی قاچاق سوخت رو بگیرن ولی مردم از لحاظ در آمد و ناتوانی قشر بخصوص دهکهای پایین جامعه با گران کردن سوخت و کالا دیگر ادامه زندگی برایشان غیر تحمل شده یک فکری بحال اقتصاد کنید تا این مردم از گرسنگی به خیابانها خواهند آمد
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    اسم هرچیزی از دهان مبارک ایشون خارج میشه یا نابود میشه یا با تهدید جدی برطرف میشه دلار،طلا،بورس،هسته ای، تحریم،کشاورزی،بودجه،بازار،کرونا،سیاست خارجی،گمرک..... خدا به کولبرها رحم کنه! به اینا گیر داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس