کد خبر 1187930
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: هنگامی که احتمال انتصاب "رابرت مالی" در دولت آمریکا رسانه ای شد، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، در تبلیغاتی عجیب نوشت : انتخاب احتمالی رابرت مالی، حامل پیامی روشن در مورد یک رویکرد کارآمد برای حل سریع و موثر مناقشه است".

این خط تبلیغاتی، ادامه همان رویکرد گمراه کننده ای بود که دموکرات ها را "اهل تعامل مثبت"،  اوباما را "بسیار مودب"، امضای کری را "تضمین"، و جو بایدن را مهیای برداشتن تحریم ها وانمود می کرد.

وقتی بایدن در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰، رابرت مالی را به عنوان "نماینده ویژه آمریکا در امور ایران" معرفی کرد، تبلیغات انبوهی در داخل ایران به راه افتاد مبنی که او مهیای لغو تحریم ها و بازگشت آمریکا به برجام است. اما نگفتند چهارچوب های راهبرد آمریکا درباره ایران ظرف دهه گذشته، هیچ تغییری نکرده است.

اکنون باید به مشاور ارشد آقای روحانی به خاطر یک پیش بینی درست دیگر تبریک گفت! رابرت مالی، ریچارد نفیو (سزار تحریم ها) را که از طراحان اصلی تحریم های فلج کننده در دولت اوباما بود، به عنوان معاون خود منصوب کرد.

تنها تفاوت تیم بایدن و ترامپ، در این جمله بایدن است که مهر ماه گذشته عنوان کرد: ""سیاست ترامپ علیه ایران شکست خورد. روش های زیرکانه تر و هوشمندانه تری هم برای سخت گیری علیه ایران وجود دارد".

با اضافه شدن نفیو به تیم ضد ایرانی بایدن، این ارزیابی قطعی تر از گذشته موضوعیت می یابد که آمریکا -به اعتبار فضاسازی غربگراها در ایران- تحریم ها را حربه ای مفید و موثر می داند و آنها را با برجام و فراتر از برجام کنار نخواهد گذاشت.

تحریم ها دو چاره بیشتر ندارد؛ "همت ملی برای  خنثی سازی از طریق تقویت تولید ملی و تنوع بخشی به صادرات"  و "شکست دادن و رو کردن دست جریان تحریف". به تعبیر رهبر انقلاب "اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم شکست می خورد".

نهاد های امنیتی باید بررسی جامعهی انجام دهند که روایت های تحریف آمیز برخی عناصر موثر در تصمیم گیری یا تصمیم سازی، درباره دولت متخاصم آمریکا، صرفا از سر بی سوادی  است؟ یا در نفوذ زدگی هم ریشه دارد؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    8 1
    همین مشاورها مثل آشنا کار روحانی را به این جا رسانده اند که از بی کارنامگی و ندانم کاری جرأت نمی کند یک مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران مخالفش داشته باشد!
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    4 0
    ان شاالله با پایان یافتن دولت بنفش بخش اعظم خود تحریمی ها و تملق گویی ها پایان می یابد .
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    درود بر ادمای فهمیده وطن پرست ایرانی مرگ بر خاینین وطن فروش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس