واکنش آمریکا به حملات نیروهای مسلح یمن به خاک عربستان سعودی - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک عربستان تاکید کرد که واشنگتن متعهد به کمک به ریاض برای دفاع از سرزمین‌های خود است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به حملات روزانه ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی، حملات روز گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک عربستان سعودی را محکوم کرد و مدعی شد که حملات یمنی‌ها نه تنها غیرنظامیان را تهدید می‌کند بلکه روند صلح در یمن را نیز با مشکل مواجه می‌سازد.

براساس گزارش شبکه الجزیره، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته، ما از «حوثیها» می‌خواهیم که به حملات خود علیه عربستان سعودی پایان دهند و برای دستیابی به صلح با نمایندگان سازمان ملل و آمریکا تعامل کنند.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا متعهد است به عربستان سعودی برای دفاع از سرزمینهای خود در برابر حملات گروههای متحد ایران کمک کند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یک شنبه از حمله گسترده پهپادی و موشکی شنبه شب به عمق خاک عربستان سعودی خبر داد.

او گفت که این عملیات با نام «توازن الردع الخامسة» (موازنه پاسخگویی پنجم) با پهپاد و موشک بالستیک به طور مشترک انجام گرفت.

یحیی سریع در تشریح جزئیات این حملات افزود: «مواضع و اماکن حساس در ریاض پایتخت دشمن، با یک موشک بالستیک از نوع "ذوالفقار" و ۹ فروند پهپاد "صماد۳" هدف قرار گرفت. شش فروند پهپاد "قاصف k۲" نیز مواضع نظامی در مناطق "ابها" و "خمیس مشیط" را هدف قرار دادند که به فضل خدا به دقت اصابت کرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    بر حملات موشکی وپهبادی خود بیفزایید وتمام شریان حیاتی آل سعود را درهم بکوبید
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    حرمزاده ها خودشون جنگ رو راه انداختند بی شرفهای نامرد حالا که یمن حمله می کنه این مزخرفات را می گویند ان شاالله روز سقوط سلطنت آل سعود نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس