کد خبر 1187237
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
برخی مؤسسات کنکور مانع اجرای قانون می شوند - کراپ‌شده

مؤسسات کنکور باعث رقابت منفی در بین آحاد مردم شده و بعضی از خانواده‌ها هزینه‌های نجومی به این مؤسسات پرداخت می‌کنند تا فرزندانشان روی فلان صندلی در فلان دانشگاه بنشینند...

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت در رابطه با حذف کنکور و آسیب‌هایش، اظهار کرد: موضوع حذف کنکور سالیان سال است که در کشور مطرح است و به نظر می‌رسد یکسری مؤسسات به دلیل منافعی که دارند راضی به حذف کنکور نمی‌شوند و گردش مالی ۳۰-۲۰ هزار میلیارد تومانی در سال دارند.

وی افزود: اینگونه مؤسسات که جیبشان را از این مسیر پُر کرده‌اند گاه با پیامک‌های انبوهی که به نمایندگان و مسؤولان می‌دهند و حتی برخی مواقع با اجیر کردن رسانه‌ها، اجازه نمی‌دهند که موضوع کنکور سروسامان پیدا کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حذف کنکور یک قانون است و دولت باید آن را اجرا کند. دولت قبلی علی رغم نص قانون متأسفانه اجرای قانون حذف کنکور را به تعویق انداخته است.

سلیمی عنوان کرد: امروزه کنکور هزینه‌های سنگینی بر دوش خانواده‌ها تحمیل می‌کند. برخی مؤسسات آموزشی با چاپ کتاب‌های خاص کمک‌آموزشی و فضاسازی به دانش‌آموزان القا می‌کنند که اگر برای ورود به کنکور از این نوع کتاب‌ها مطالعه نکنند، از قافله عقب می‌مانند؛ متأسفانه این کتاب‌ها، کلاس‌کنکور،   آموزش‌های خصوصی، راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها گران قیمت هستند و هزینه‌های عجیب و غریبی دارند که به مردم تحمیل می‌شود.

وی گفت: بسیاری از داوطلبان بعد از کنکور به دلیل فضاسازی مؤسسات و دغدغه‌ خانواده‌ها دچار افسردگی می‌شوند. خداوند متعال انسان‌ها را متفاوت آفریده و امکان ندارد همه انسان‌ها مثل هم باشند. همانطور که شکل و چهره انسان‌ها، اثر انگشتان یا مردمک چشم دو نفر به یکدیگر شباهت ندارد پس سلایق افراد نیز با یکدیگر متفاوت است و هر کس یک سلیقه، کشش و ظرفیتی دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مؤسسات کنکور باعث رقابت منفی در بین آحاد مردم شده و بعضی از خانواده‌ها هزینه‌های نجومی به این مؤسسات پرداخت می‌کنند تا فرزندانشان روی فلان صندلی در فلان دانشگاه بنشینند که باید چنین کاسبی‌هایی را تعطیل کرد؛ لازم است قانون حذف کنکور هرچه سریعتر اجرایی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک جانباز IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    آیا زور مجلس انقلابی به مافیای کنکور میرسد امکان ندارد
  • سعید IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    این کلمه اجیر رو از بعضیا بگیری لال میشن جناب حجت الاسلام و المسلمین من طرفدار موسسات نیستم.به خون شهدا کاری با موسسات هم ندارم اما به خدا قسم کنکور در کشور ما عادلانه ترین حالته با شرط معدل دانش آموزان پولدار به بهترین دانشگاه ها میرن و بدبخت بیچاره ها هم به خدمت مقدس سربازی شما فقط میخواید ثروت اختصاصی بشه متاسفانه به اسم عدالت میخواید برگردید به زمان هخامنشیان من بچه ی مرز نشین باید با جردن نشین مقایسه بشم این دنیا دو روزه خدا حق بدبخت هارو ازتون بگیره بحق فاطمه زهرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس