درآمد تبلیغات پخش مسابقات ورزشی به خزانه‌ واریز می‌شود

مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد که وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بندهای (ک) و (ل) تبصره ۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند (ک) تبصره ۹؛ به استناد بند (پ) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند.

همچنین در بند (ل) تبصره ۹ آمده است؛ به‌منظور ارتقای شاخص‌های علمی، پژوهشی، فناوری و مهارتی، درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی از شمول حکم اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه‌یافته مستثنی هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    باید بخشی از درامدهای تبلیغات پخش مسابقات ورزشی به تیمها و باشگاه های ورزشی برسه. در تمام دنیا باشگاه ها و تیم ها از محل پخش تلویزیونی درامدزایی های زیادی دارن اما در ایران هیچی که نسیبشون نمیشه هیچ، درامدش توی جیب دولت و صدا سیما هم میره. موضوع حق پخش تلویزیونی رو میشه با اختصاص درصدی از درامد تبلیغات پخش تلویزیونی به تیم ها تا حدی رفع کرد . شاید حق پخش و نبود کپی رایت بزرگترین ضربه به تیمهای ورزشی در مسیر درامدزایی و خودکفایی باشه.
  • علی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    این پولا جزو حق پخش باشگاه ها حساب میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس