واکسیناسیون مجروحان شیمیایی علیه کرونا/ در حوزه بهداشت مرجعیم

رادیو سلامت با همکاری نهادهای مختلف اولین «رادیو وبینار» علمی کشور را برگزار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، اولین رادیو وبینار علمی کشور با همکاری رادیو سلامت، مرکز تحقیقات سلامت دفاعی و دانشگاه بقیه الله الاعظم با موضوع حملات شیمیایی، تجربیات و چالش‌ها امروز هشتم اسفند برگزار شد. در این وبینار علمی اساتید رشته‌های مختلف علوم پزشکی به ارائه اطلاعات علمی در خصوص مهمترین سرفصل‌های مطرح در موضوع حملات شیمیایی پرداختند. این وبینار از ساعت ۸:۳۰ صبح ۸ اسفند ماه با سخنرانی حسن ابوالقاسمی ریاست دانشگاه بقیه‌الله الاعظم افتتاح شد.

عرب خردمند رئیس مرکز تحقیقات سلامت دفاعی در خصوص این وبینار گفت: امروز ۸ اسفند ماه، سالگرد و بزرگداشت هشتم اسفند سال ۱۳۶۴ است که بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) چوئبده آبادان مورد حمله شیمیایی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در زمان جنگ تحمیلی پزشکان و متخصصین ما اطلاعات چندانی از اثرات حملات شیمیایی و نیز شیوه‌های درمانی نداشتند و در دنیا هم مراجع معتبری در این مورد وجود نداشت و اگر هم اطلاعاتی بود در اختیار پزشکان ما قرار نمی‌گرفت، در نتیجه سال‌های جنگ، سال‌های سختی از جهت تحقیق و پژوهش یافتن روش‌های درمانی و کنترل صدمات این حملات برای دانشمندان و متخصصان و پزشکان کشور بود، اما به لطف تلاش‌ها و همت متخصصان ما در این حوزه به جایی رسیدیم که امروز با کمال قدرت و افتخار اعلام می‌کنیم که کشور ما در تنظیم پروتکل‌های بهداشتی و درمانی در خصوص حملات شیمیایی مرجعیت دارد و پیشتاز است. این گواه روشنی بر توانمندی پژوهشگران و متخصصان ایرانی است که در کل رشته‌ها و پژوهش‌های پزشکی و درمانی حرف برای گفتن دارند، همانگونه که امروز محققان همگام با پیشروترین کشورها در زمینه‌های پژوهش سم شناسی و ساخت واکسن مشغول به کار هستند.

حسن عراقی زاده دبیر علمی این رادیو وبینار در خصوص این وبینار علمی گفت: این وبینار در ۴ بخش با موضوعات پیامدهای حوزه سلامت ناشی از حملات شیمیایی، دستاوردهای درمان در ارتقاء سطح سلامت جانبازان شیمیایی، مبانی حقوقی و چالش‌های آینده در مجروحان شیمیایی و اهمیت مطالعات در حوزه سلامت مصدومان شیمیایی برگزار می‌شود و در هر موضوع متخصصان همان حوزه توضیحات مبسوطی در این خصوص ارائه می‌کنند که هم برای عموم قابل استفاده است و هم جهت استفاده متخصصین و اعضای هئیت علمی، دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور در دسترس است.

وی در پایان گفت: بخش پایانی این رادیو وبینار به اهمیت مطالعات کوهورت در حوزه سلامت و مصدومین حوادث شیمیایی می‌پردازد.

یکی از موضوعات مطرح شده در این وبینار صحبت‌های مصطفی قانعی متخصص ریه و رئیس پنل دوم وبینار بود که در خصوص مراقبت‌های ویژه جانبازان شیمیایی در برابر کووید ۱۹ با اعلام خبری بیان کرد که در هفته پیش رو واکسیناسیون جانبازان شیمیایی در برابر کرونا آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس