کد خبر 1185951
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
تاسیسات مخفی اتمی رژیم صهیونیستی مشغول انجام یک پروژه بزرگ است

خبرگزاری آسوشیتدپرس در جریان تحلیل یک سری تصاویر ماهواره‌ای گزارش داد، تاسیسات مخفی اتمی رژیم صهیونیستی که بزرگ‌ترین پروژه ساخت و ساز در دهه‌های اخیر است.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، تنها چند متر دورتر از راکتور قدیمی اسرائیل در مرکز تحقیقات اتمی "شیمون پرز"، حفاری به بزرگی یک زمین فوتبال که احتمالا چندین طبقه در زیر زمین خواهد بود، وجود دارد.  

بیشتر بخوانید:

اقدامات هسته‌ای مخفیانه رژیم صهیونیستی

این تاسیسات در نزدیکی شهر دیمونا در حال حاضر یک آزمایشگاه زیرزمینی قدیمی دارد که سوخت هسته‌ای مصرف‌شده راکتور را برای به دست آوردن پلوتونیوم تا درجه ساخت سلاح برای برنامه بمب هسته‌ای اسرائیل دوباره پردازش می‌کند.

با این حال هنوز مشخص نیست که این تاسیسات برای چه منظوری ساخته می‌شود. دولت تل‌آویو به سوالات خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره این ساخت و ساز پاسخ نداد. براساس سیاست ابهام هسته ای، اسرائیل داشتن تسلیحات هسته‌ای را نه تایید و نه رد می‌کند.

این ساخت و ساز در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی تحت نخست وزیری بنیامین نتانیاهو به شدت برنامه اتمی ایران را به باد انتقاد گرفته است؛ برنامه‌ای که تحت نظارت بازرسان سازمان ملل قرار دارد و این امر سبب شده تا کارشناسان بار دیگر خواستار اعلام جزییات برنامه اسرائیل شوند.  

رژیم صهیونیستی با حمایت فرانسه ساخت و ساز محرمانه یک سایت هسته‌ای را در اواخر دهه ۱۹۵۰ در بیابانی خالی در نزدیکی شهر دیمونا آغاز کرد. اسرائیل سال‌ها هدف نظامی این تاسیسات را از آمریکا که در حال حاضر متحد اصلی تل‌آویو محسوب می‌شود، پنهان کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 0
    صهیونیست ها در این تاسیسات اتمی در حال تولید تی تاپ هستند برای اسهال طلبان ! و کسانیکه خواهان یک ایران ضعیف هستند .. قوی شو میهنم ، قوی شو ایرانم ، دنیا قانون جنگل حکمفرماست ...
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    مثلا اون آسوشیتدپرس الاغ با این درز خبریش میخاد تهدید به جهان رو مخابره کنه..... هیچ غلطی نخواهند کرد. هیچ غلطی... اروانیوم 20% خودش یک خط قرمزه.
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    خوراک موشکهای ایرانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس