کد خبر 1185883
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
مرز ترکیه عراق

وزیر حمل و نقل ترکیه اعلام کرد که آنکارا قصد دارد یک گذرگاه زمینی جدید با عراق ایجاد کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عادل قره اسماعیل اوغلو» وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه امروز (پنج‌شنبه) از قصد دو کشور عراق و ترکیه برای ایجاد گذرگاه مرزی جدید خبر داد.

بیشتر بخوانید:

حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق برای دومین روز متوالی

او در دیدار با «ناصر حسین بندر» وزیر حمل و نقل عراق در پایتخت ترکیه اعلام کرد: هدف ترکیه ایجاد همکاری نزدیک با عراق برای توسعه زیرساخت‌های این کشور است و آنکارا و بغداد قصد دارند یک گذرگاه مرزی جدید و یک راه آهن میان دو کشور ایجاد کنند.

اسماعیل اوغلو تأکید کرد: در مرحله بعدی شاهد جلسات و ارتباطات بین بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور برای همکاری در زمینه‌های مختلف در جهت ارتقای سطح رفاه و کیفیت زندگی مردم عراق خواهیم بود.

وزیر حمل و نقل عراق نیز تمایل بغداد برای ایجاد همکاری نزدیک با ترکیه در زمینه‌های حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی را اعلام و ابراز امیدواری کرد که در اسرع وقت یک خط ترانزیتی بین دو کشور افتتاح شود.

پیشتر نیز «فاتح یلدیز» سفیر ترکیه در عراق با اشاره به روابط تجاری دو کشور در صفحه توئیتر خود نوشته بود: در سال ۲۰۲۰ میلادی روابط تجاری ترکیه و عراق به ۲۰ میلیارد و ۶۶۶ میلیون دلار رسیده است. به این ترتیب از هدف خود در سال گذشته میلادی که ۲۰ میلیارد دلار بود نیز فراتر رفتیم.

این در حالی است که ترکیه از سال ۲۰۱۹ به بهانه مبارزه با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) به شمال عراق حمله کرده است و با وجود اعتراض‌های دولت، مردم و پارلمان عراق مبنی بر توقف حملات ترکیه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق، آنکارا همچنان به دنبال حمله به شهر سنجار در نزدیکی موصل در شمال عراق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 7
    :)))))) داعش رو حمایت کرد الان هم مرتب به شمالش تجاوز میکنه بعد روابط تجاریش هم افزایش میده. اینجاست که سرطان اصلاحات معنی پیدا میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس