درخواست ظریف از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای دیدار با یکدیگر - کراپ‌شده

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای کره ای خود گفت: کره جنوبی در اسرع وقت دسترسی به منابع مالی بانک مرکزی در بانک‌های این کشور را فراهم کند.

به گزارش مشرق؛ «چانگ» وزیر خارجه کره جنوبی در تماس تلفنی امروز با «محمد جواد ظریف» دو طرف در مورد آخرین تحولات روابط دو کشور تبادل نظر کردند.

ظریف در این گفت‌وگو اظهار امیدواری کرد کره جنوبی در اسرع وقت دسترسی به منابع مالی بانک مرکزی در بانک‌های این کشور را فراهم کند.

وی با اشاره به اقدام غیرقانونی بانک‌های کره‌ای گفت: متاسفانه روابط دو کشور طی دو سال و نیم گذشته تحت تاثیر اقدام غیرقانونی بانک‌های کره‌ای به ویژه در شرایط سخت شیوع کرونا و نیاز شدید مردم ایران به این منابع قرار گرفته است.

وزیر خارجه کره جنوبی نیز در این گفت‌وگو تصریح کرد: انجام این مکالمه در شرایطی که صرفاً کمتر از سه هفته از انتصاب وی به این سمت می‌گذرد، بیانگر اهمیتی است که کره جنوبی برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است.

وی افزود که مصمم است که از همه توان خود برای حل مشکل منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره‌ای استفاده کند.

چانگ با اشاره به کشتی توقیف شده کره‌ای، ضمن تشکر از اقدام جمهوری اسلامی ایران در آزادی خدمه، ابراز امیدواری کرد این کشتی هر چه سریعتر آزاد و به کشورش بازگردد.

ظریف توقیف کشتی را موضوعی فنی دانست که از سوی مراجع قضائی مورد رسیدگی قرار دارد و خاطرنشان کرد: دولت ایران در ارتباط با دسترسی کنسولی و فراهم آوردن کلیه تسهیلات و خدمات بهداشتی و رفاهی برای خدمه کشتی از هیچ گونه کوششی دریغ نکرده است.

در خصوص آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، طرف کره‌ای عنوان کرد که از ادامه گفت‌وگوها بین اعضا برای بازگرداندن برجام حمایت می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 1
    دم انتخاباته، شک نکنین قیمت ها رو درست درمون می کنن، امریکا یه حرکت هایی انجام میده، بخشی از سرمایه های بلوکه شده ازاد میشه تا اصلاح طلبا و ارباب کدخدا نایس نشون داده بشه. واسه اسکل کردن دوباره ی مردم نیازش دارن.
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      1 0
      کاملأ موافقم، البته آدم ساده لوح که گول اینا رو بخوره هم زیاده!!
  • عباس IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 1
    به امید خدا که شخصی مثل خاتمی بیاد و به این مشکلات پایان بده
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 0
      ):

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس