کتاب «آفتاب در محراب» روایتی از زندگی حضرت علی(ع) در راه است

کتاب «آفتاب در محراب» روایت داستانی از زندگی حضرت علی(علیه السلام) به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار می‌شود.

به گزارش مشرق، کتاب «آفتاب در محراب» روایت داستانی از زندگی حضرت علی(علیه السلام) به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار می‌شود.

در این کتاب برش‌هایی از زندگانی حضرت علی‌بن‌ابیطالب انتخاب شده است، تا کتاب با ضرب‌آهنگ تندتر و جامع‌تری زندگی این شخصیت بزرگ را مرور کند.

«آفتاب در محراب» در راه است

«آفتاب در محراب» نام کتابی است از مجموعه ۱۴ جلدی زندگی چهارده معصوم(ع) است که سومین شماره آن محسوب می‌شود و به زندگی حضرت علی(ع) می‌پردازد. روایتی مستند اما داستان گونه که از یکصد داستانک تشکیل شده است و از ولادت تا شهادت را به تصویر می‌کشد.

در قسمتی از این اثر می‌خوانیم:

«از درد به خود می‌پیچید. دست به دیوار گرفته بود و راه می‌رفت. وارد مسجدالحرام شد. پرده‌ی کعبه را گرفت. زیر لب زمزمه می‌کرد. دعایش که تمام شد کعبه لرزید و دیوارش شکافته شد. فاطمه وارد کعبه شد و دو طرف دیوار چسبید به هم. مثل اولش.
زن‌ها توی خانه برای شوهرشان می‌گفتند و مردها توی بازار برای هم. سه روز بود که فاطمه بنت اسد، همسر ابوطالب، از یک شکاف رفته بود توی خانه‌ی کعبه و بیرون نیامده بود. آن هم کی؟ موقع درد زایمان. آب، غذا، کمک، برای زایمان. چه کار می‌کند فاطمه تنها؟
گفتند: «در این مدت غذایت چه بود؟»
گفت: «میوه‌ها و غذاهای بهشتی»
گفتند: «نامش را چه می‌گذاری»
گفت: « از کعبه که می‌آمدم بیرون، صدایی گفت: فاطمه، نام پسرت را علی بگذار. چون او بر همه‌ی اهل آسمان و زمین برتری دارد؛ اسم او را از نام خودم گرفته‌ام.»

کتاب «آفتاب در محراب» روایت داستانی از زندگی حضرت علی(ع) به قلم بهزاد دانشگر نویسنده کتاب‌های «بی برادر»، «ادواردو»، «تولد در لسانجلس»، «دخترها بابایی‌اند» به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب بعد از انتشار می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی و یا سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    تو این اوضاع و احوال کسی کتاب هم میخونه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس