رئیسی نمایه

بیش از هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها با انتشار بیانیه‌ای از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت کردند.

به گزارش مشرق، ۱۰۳۳ استاد دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ایرانِ اسلامی در آستانۀ قرن جدید قرار دارد؛ قرنی که می‌بایست قرن تحول و دگرگونی در گام دوم انقلاب باشد.

امروز تحول در نظام مدیریتی کشور به یک ضرورت تاریخی تبدیل شده است، همانطور که نسیم و رایحۀ تحول از دستگاه قضایی وزیدن گرفته و موجب امیدواری و نشاط مردم شده است. انتظار افکار عمومی و جامعۀ علمی کشور این است که آهنگ تحول در همۀ نهادها و ساختارها جریان پیدا کند و تبدیل به گفتمان عمومی و مسلط در تمام سطوح حکمرانی شود؛ چرا که بررسی علمی ساختار مدیریتی کشور نشان می‌دهد که جبران عقب‌ماندگی در حوزه‌هایی نظیر اقتصاد و معیشت مردم، مبارزه همه‌جانبه با فساد، استقرار عدالت و گسترش شفافیت و کارآمدی نهادها نیاز به تحول عمیق و ساختاری دارد که قلب آن نظام مدیریتی و اجرایی کشور است. امروز نظام مدیریتی و اجرایی کشور نیازمند یک جراحی صحیح و عالمانه است که طبیب آن را مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انتخاب خواهند نمود.

با توجه به اهمیت این موضوع برای انقلاب و ایران عزیز و همینطور اقبال چشمگیر مردم برای حضور آیت الله رئیسی در عرصۀ انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ، نویسندگان این بیانیه با توجه به دلایل ذیل خواهان حضور ایشان در عرصۀ انتخابات پیش رو هستند:

۱ .هرگونه تغییرات مهم و تعیین‌کننده در نظام جمهوری اسلامی در بستر حضور یک دولت قوی و در رأس آن یک مدیر قوی، با مشارکت رأی بالا و انسجام عمومی در سالهای پیش رو امکان پذیر خواهد شد. با توجه به مدیریت قوی آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضا، شخصیت اجماع‌ساز و اقبال افکار عمومی به ایشان، حضور چنین شخصیت ممتازی می‌تواند بسترساز شکلگیری دولت قوی و انسجام اجتماعی در آینده شود.

۲ .تحلیل نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر و پیش‌بینی تحولات آینده نشان می‌دهد که با توجه به اشتیاق عمومی برای حضور حضرت آیت‌الله رئیسی در عرصۀ انتخابات، عدم حضور کاندیدای برجسته و مورد قبول مردم مانند ایشان می‌تواند منجر به کاهش احتمالی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری شود، و در مقابل، حضور ایشان تضمینی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است؛ چرا که مشارکت حداکثری مردم با انتخاب اصلح می‌تواند پایه‌های نظام را بیش از پیش مستحکم سازد.

۳ .دشمنان ایران اسلامی در پی آن هستند که در دورۀ آینده ریاست جمهوری، ریلگذاری کشور به سمت غرب را تثبیت کنند؛ این موجب دغدغه و نگرانی دلسوازان جامعه است، چرا که تجربۀ هشت ساله گذشته نشان داده است که این روند نه تنها عقب‌ماندگی کشور در حوزه‌های مختلف را جبران نکرده بلکه آن را تشدید خواهد کرد. حفظ استقلال و عزت ملی و باور به توانایی مردم با استعداد ایران و ظرفیتهای بی‌نظیر داخلی در کنار تعامل مثبت با دنیا و به دور از وابستگی و دلبستگی می‌تواند آیندۀ درخشانی را برای مردم رقم بزند. حضور آیتاهلل رئیسی می‌تواند تضمین کننده اجرای این نگاه راهبردی در آغاز قرن جدید باشد.

۴ .امروز کارآمدی دستگاه اجرایی کشور به دغدغۀ تمام مردم تبدیل شده است. مقولۀ کارآمدی در نظام اسلامی از ارکان اصلی مشروعیت حکومت محسوب می‌شود. این در حالی است که بررسی برنامه‌های توسعه در طول دوره‌های شش‌گانه نشان می‌دهد که متأسفانه دولتها به دلیل عدم هماهنگی با سیاستهای کلی نظام موفق به اجرای صحیح
سیاستها و مسیر پیشرفت لازم برای جمهوری اسلامی نشدند و با اصالت دادن به بیرون و شرطی ساختن اقتصاد کشور، کارآمدی نظام اجرایی کشور را با اختالل مواجه ساخته و موجب به هدر رفتن منابع کشور شده‌اند. با توجه به این مهم
و همینطور تجربۀ مدیریتی آیت الله رئیسی در مجموعۀ آستان قدس رضوی و دستگاه قضا نشان می‌دهد که شخصیتی چون ایشان می‌تواند با مدیریت قوی و پیگیر برای حفظ منافع ملی، کارآمدی نظام اداری را ارتقا داده و امید و اعتماد مردم به سیستم اجرایی کشور را بهبود بخشد.

۵ .نویسندگان این متن از دغدغۀ حضرت آیت‌الله رئیسی برای عینیت‌بخشی به اصول تحول قضایی نظیر مبارزه با فساد، گسترش شفافیت، عدالت الکترونیک و هوشمندسازی دستگاه قضا، گسترش آزادی، دفاع از حقوق عامه نظیر مبارزه با خصوصی سازی های غیراصولی و دسترسی آسان مردم به عدالت و خدمات قضایی بر مبنای برنامۀ پنج سالۀ سند تحول قضایی مطلع هستند و اقدامات انجام شده، در حال انجام و اقداماتی که باید در آیندۀ نزدیک صورت گیرد، را با حساسیت و وسواس پیگیری می‌کنند. با وجود اهمیت آن مجموعه و اقدامات صورت گرفته، نکات زیر ما را بر آن می‌دارد تا بر حضور ایشان در عرصۀ انتخابات ریاست جمهوری تأکید نماییم:

الف: سطح تأثیرگذاری قوه مجریه بر سرنوشت کشور و پیشرفت آن بسیار فراتر از قوه قضائیه است؛ زیرا عموم سیاستها و تصمیم‌گیریهای کشور در قوه مجریه انجام می‌شود، در حالی که قوه قضائیه صرفاً وظیفه برخورد با تخلفات را بر عهده دارد. برای خشکاندن ریشۀ فساد و تحول ساختاری در نظام مدیریتی کشور باید بستر وقوع آن را اصلاح کرد، همانطور که اشاره شد، دستگاه اجرایی قلب این تحول برای جراحی عمیق به‌شمار می‌رود.

ب: بنابراین مقدمۀ تحول ساختاری در دستگاه قضا، تحول در نظام مدیریتی کشور است. اگر قوه مجریه مبتنی بر آخرین دستاوردهای بشری اصلاح و به شکل صحیح ساماندهی شود، از بسیاری از زمینه‌های بروز تخلفات و سرازیر شدن پرونده به دستگاه قضا جلوگیری به عمل خواهد آمد. لذا حضور یک فرد قدرتمند، تحول‌خواه، امین، پاکدست
و آشنا به قوانین می‌تواند در کاهش چشمگیر تخلفات و جرمها در قوه مجریه بسیار موثر باشد.

ج: در رابطه با تحقق برنامۀ تحول در دستگاه قضا نیز ما بر آن هستیم که ایدۀ تحول در دستگاه قضا از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده بود و آیت‌الله رئیسی کارگزار برجستۀ این برنامه بودند که توانستند در این مدت دو ساله به خوبی آن را به پیش ببرند. لذا تحول بیش از آنکه متکی به شخص رئیس قوه باشد، بر مبنای برنامه ای است که در قالب سند تحول قضایی انتشار یافته است. بنابراین عدم حضور ایشان در این جایگاه به معنای تعطیلی برنامۀ تحول نیست، بلکه به معنای همه‌گیری آن در نظام حکمرانی کشور ( قوۀ قضائیه، قوۀ مجریه و قوه مقننه) است و آن شخصی که در جایگاه رئیس دستگاه عدلیه قرار می‌گیرد، با همان کارآمدی و انگیزۀ خدمترسانی برنامۀ تحول را ادامه خواهد داد.

با توجه به استدلالات فوق، ما جمعی از استاتید دانشگاههای ایران اکیداً از آیت‌الله رئیسی دعوت می‌کنیم که برای اعتلای کشور و انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ورود پیدا کنند و با همان رویکرد تحولی، زمینه سازکارآمدی نظام اجرایی کشور و شکل‌گیری ایران قوی در گام دوم انقلاب شوند.

اسامی اساتید را از اینجا دانلود کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • FR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    6 9
    ادم زرنگ تو چاه ریاست جمهوری نمیفته.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 6
    یا امام زمان که قبول کنه بیاد
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      5 0
      خداوند متعال این سید بزرگوار رو برای نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ کنه.. انشاءالله
  • مهران IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    12 2
    آقای رییسی خیلی از این اصلاح طلب ها بهتر هستن ولی بهتر است همین کرسی قوه قضاييه را محکم بچسبند چون انصافا نسبت به رییس قبلی خیلی خوب کار میکنن
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    5 0
    اساتید....آقای رئیسی قوه قضائیه رو خوب اداره میکنه و به مردم امید داده. باید نگاه به منافع انقلاب کرد نه شخص. رئیسی سید عدالت بهتره همون قوه بمونه اگر بیا واسه ریاست جمهوری هر کار خوبی که کرده سوخت میشه چون برچسب جناحی میخوره. ریاست جمهوری یکی مثل محمد یا جلیلی میخاد و بدونید با گندی که اصلاحات به این مملکت زده اگر اصولگرایان و حزب اللهی ها و شانا و .... اتحاد کنن پیروزن حالا هر کی بیاد
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 0
      احسنت
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 7
    شما را به خدا ول کنید بگذارید این سید بزرگوار قوه قضایی را درست کند و بر ریل قانونی برساند حق بیت المال را از حلقوم مفسدین بکشد بیرون فرد برای ریاست جمهوری زیاد است
  • کیان IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 8
    چرا نمی گذارند آقای ریییسی رسالتشون در قوه قضاییه به سرانجامی برسونن!بالاخره یه نفر برای امور اجرایی کشور رو میشه مثل سعید محمد یا جلیلی.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    5 1
    به نظرم ایشون اینقدر عاقل و فهمیده هستن که وارد این بازی سیاسی نشن. الان جامعه به یک قاضی عادل و جسور برای مقابله با فساد لجام گسیخته بیشتر لازم داره.
  • محمد IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    7 0
    موافق ۱۰۰ در صد
  • علی IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    9 1
    منم موافق حضور سید عزیز تو دستگاه قضا هستم. بنظرم سغید جلیلی بهترین گزینس و بعد از ایشون سعید محمد
  • ابوالفضل زالی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    7 2
    موافقم آمدن آقای رئیسی ام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس