تسلیحات هسته‌ای برای امنیت جهانی مخرّب است/ اشتباه محاسباتی سعودی

«محمد جواد ظریف» در جریان گفتگو با شبکه «المنار» لبنان تأکید کرد: تسلیحات هسته ای نه تنها مؤلفه‌ای برای تأمین امنیت محسوب نمی شود، بلکه برای امنیت جهانی نیز مخرّب است.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه لبنانی «المنار» با اشاره به عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: همسایگان ما اشتباه می کنند و اشتباه آنها این است که با عادی سازی روابطشان با تل آویو، این اجازه را به اسرائیل دادند تا درگیری را به سرزمین‌شان بکشاند.

بیشتر بخوانید:

درخواست ظریف از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای دیدار با یکدیگر

بر اساس این گزارش، ظریف افزود: این بدان معناست که اسرائیل امنیت کشورهای منطقه را با مخاطره مواجه می سازد و این امنیت را از بین می برد. اسرائیل از عادی سازان روابط دفاع نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی پیرامون حمله نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران افزود: اگر اسرائیل دست به حمله علیه ایران بزند، در واقع دست به خودکشی زده است.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ یمن توسط عربستان سعودی نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار پایان جنگ در یمن و برقراری صلح و ثبات در این کشور است. درحالی که عربستان گمان می کرد ظرف ۳ هفته می تواند در یمن پیروز شود، اما اکنون پس از ۶ سال هیچ پیروزی در این جنگ به دست نیاورده است.

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: ما به جو بایدن هشدار می دهیم که سیاستهایی را مشابه سیاست ترامپ در قبال ایران در پیش نگیرد، چرا که تجربه ثابت کرده است که چنین سیاستهایی نتیجه‌ای در بر نخواهند داشت.

ظریف یادآور شد: برای ایران پذیرفتنی نیست که کشور جدیدی به ترکیب ۱+۵ اضافه شود. وی با اشاره به تحولات سوریه نیز گفت: سیاست حمایت از تکفیریها در سوریه توسط اسرائیل بی پاسخ نخواهد ماند.

وی در خصوص لبنان و تحولات مربوط به این کشور نیز اظهار داشت: ایران در کنار ملت لبنان و مقاومت این کشور ایستاده است. آمریکا مانع از کمک های ایران به لبنان پس از انفجار مهیب بندر بیروت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ی -ح IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 2
    جناب آقای ظریف اگر شما صبر کنید و گل به خودی نزنید درست می شود وچند وقتی سکوت اختیار کنید همه چیز روبراه خواهد شد اما شما هم اهل سکوت نیستی چون منافعی دارید که نمی خواهید ازدست بدهید
  • CA ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 2
    سعودی و اسراییل بمب هسته ای دارند چرا ما ن رشته باشیم برای دفاع از خود؟؟ برای تهاجم حرام هست ولی بنظر من برای دفاع یک امر واجب هست
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      0 3
      تسلیحات هسته ای برای حکومتهایی که تحدید به تهاجم میکنند ، مضر و دقیقا عین خودکشی هست .
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 3
    یکم هم‌ اشتباهات فاجعه بار محاسباتی خودت در برجام بگو از تضمین بودن امضای کری بگو
  • خوزستان IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    خوبه پس مردم هیچ استفاده ازهسته ای نمیبرن، چون نه خوردنیه،نه صادراتی،وفقط میترسیم صدام دیگری به ماحمله کنه
  • سبما IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 2
    آفرین هم با سوادی و هم با غیرت
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 3
    عربستان و اسراعیل و خیلی کشورای دیگه ، تسلیحات هسته ای دارند و بین الملل و کشورهای ابرقدرت هیچ واکنشی ندارند ، پس دلیل این واکنشها به برنامه هسته ای حکومت ایران ، بخاطر چیه؟ حتما دلیل داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس