کد خبر 1183639
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

سفر اگر تفریحی باشد فرصتی است برای آسایش تن و بخشیدن جان تازه به روح انسان. سفر ها با اهداف مختلفی انجام می شوند، اهداف شغلی، تجاری، تحصیلی یا حتی تفریحی. با هر هدفی، افراد به دنبال راه هایی برای ارزان سازی سفر هستند. راه های مختلفی برای این منظور وجود دارد. از انتخاب مقصد ارزان و مناسب گرفته تا انتخاب زمان مناسب برای سفر، انتخاب نوع بلیط، انتخاب نوع کلاس پروازی و... راه های ارزان سازی سفر است. اما یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین راه ها در صورت انتخاب سفر هوایی، انتخاب نوع بلیط مناسب است. البته که در صورت عدم تمایل برای سفر هوایی و در صورت وجود خط ریلی می توانید بلیط برای قطار با غذا را رزرو کنید. با توجه به وجود انواع مختلف قطار با سطح خدمات و قیمت های متنوع انتخاب های متنوع و ارزانی را برای دوست دارانش فراهم آورده است.

بلیط لحظه آخری چیست و چه تفاوتی با بلیط چارتر دارد؟

معرفی انواع بلیط

بلیط های مختلفی برای هواپیما وجود دارد که می تواند قیمت های متفاوتی را برای مسافران فراهم نماید پس بهتر است در ابتدا به بررسی و معرفی انواع بلیط های پرواز بپردازیم:

بلیط سیستمی

بلیط های سیستمی همان بلیط های معمولی هستند که از طرف شرکت های هواپیمایی به فروش می رسند. و قیمت پایه بلیط های هواپیما را دارند. نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که در زمان های پیک سفر ها، معمولا بلیط های چارتری از بلیط های سیستمی گران تر می شوند.

بلیط لحظه آخری چیست و چه تفاوتی با بلیط چارتر دارد؟

بلیط چارتر چیست؟

چارتر به معنای اجاره در بست است؛ بنابراین بلیط چارتر یعنی بلیطی که اجاره شده است. در زمان هایی از سال ممکن است استقبال خوبی از سفر های هوایی انجام نشود و یا در هر صورت، بسته به سیاست های آژانس، چارتر کننده اقدام به ارزان تر کردن بلیط های خود کند. اما فراموش نکنید که بلیط چارتر همیشه ارزان نیست. معمولا در زمانی که تقاضا برای سفر بالاست آژانس ها، برای سود بیشتر اقدام به گرانتر کردن بلیط ها می کنند. پس در صورت تمایل برای خرید بلیط چارتری، توجه به زمان سفر را فراموش نکنید.

بلیط لحظه آخری

این نوع بلیط، همان بلیط چارتر است. با این تفاوت که در لحظات آخر و نزدیک به پرواز به فروش می رسد و چارتر کننده برای جبران ضرر و زیان مالی خود، اقدام به فروش بلیط هایش با حداقل سود و یا حتی ضرر می کند. بلیط لحظه آخری در صورت وجود، ارزان ترین نوع بلیط است.

بلیط لحظه آخری چیست و چه تفاوتی با بلیط چارتر دارد؟

کدام نوع بلیط را انتخاب کنیم

در پایان همه این توضیحات، باید اذعان کرد که همه چیز بستگی به خود شما دارد. بلیط های لحظه آخری همیشه در دسترس نیستند. اما در صورت موجود بودن این بلیط، باید همیشه آماده سفر باشید. قیمت بلیط های چارتری نیز بستگی به شرایط مختلف دارد. شاید در زمانی خاص نتوانید بلیط چارتری پیدا کنید. اما بلیط سیستمی همیشه در دسترس است و شما می توانید با راه کارهایی مثل توجه به زمان سفر و انتخاب مقصد مناسب برای سفر تفریحی این بلیط ها را ارزان تر خریداری کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس