کد خبر 1183373
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
تعریف کامل هنر رزمی تای‌چی‌چوان+فیلم - کراپ‌شده

مربی هنر رزمی تای چی چوان گفت: تمامی حرکاتی که تای‌چی‌کاران اجرا می‌کنند جز فنون و تکنیک‌های برتر رزمی دفاع و ضربه در مبارزات است.

به گزارش مشرق، جواد باقری درباره خصوصیات ورزش تای‌چی‌چوان، اظهار داشت: تای‌چی‌چوان یکی از سه سبک اصلی ورزش ووشو (کونگ‌فو رزمی چینی) به حساب می‌آید. تمامی حرکاتی که در اجرای ورزشکاران تای‌چی‌کاران می‌بینید فنون و تکنیک‌های برتر رزمی دفاع و ضربه است که در مبارزات استفاده می‌شود. به گفته اساتید بزرگ در رشته‌های دیگر، تای چی را نقطه اعلای هنرهای رزمی می‌شناسند.

وی در مورد آرام انجام دادن تکنیک‌های تای‌چی‌ هم گفت: اما دلیل آرام انجام دادن این ورزش، یک دلیل خیلی مهم و باارزش تر دارد. این ورزش هدفش ارتقای سطح سلامت یک ورزشکار است.

داور مسابقات تای چی چوان اضافه کرد: ورزش تای‌چی‌چوان علاوه بر اینکه توان رزمی یک رزمی‌کار را افزایش می‌دهد یک هدف والاتر را دنبال می‌کند، آن هم تسلط مغز بر بدن است. با آرام انجام دادن حرکات باعث می‌شود مغز انسان تمرکز بیشتری داشته باشد و بتواند هماهنگی عصبی و عضلانی خیلی بالاتری را برای بدن به وجود بیاورد. به همین منظور است که نفرات در رده سنی حتی پیشکسوتان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کنند و می‌توانند مقام به دست بیاورند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 0
    !
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    باسلام وعرض ادب خدمت اساتید محترم تایچی ، اگر نظر برین است که این ورزش آرام وبا تکنیک انجام شود که کاملا درسته از داوران گرامی هم تمنا دارم در قضاوتشان به تمام ابعاد توجه بیشتری کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس