شبه نظامیان افراطی آمریکا

یک گروه شبه‌نظامی راست افراطی در جورجیا با گروه‌های راست افراطی میهن‌پرستان آمریکا در حمایت از جدایی ایالت جورجیا از آمریکا ائتلاف تشکیل داده است.

سرویس جهان مشرق - مجله فوربز گزارش داد سرکرده گروه شبه‌نظامی راست افراطی در جورجیا در گفتگو با روزنامه آتلانتا ژورنال تائید کرد که این گروه با گروه‌های راست افراطی موسوم به برادران میهن‌پرست آمریکا و میهن‌پرستان آمریکا در حمایت از جدایی ایالت جورجیا از آمریکا ائتلاف تشکیل داده است.

ائتلاف گروه‌های شبه‌نظامی افراطی برای جدایی ایالت جورجیا از آمریکا

این نشریه آمریکایی نوشت: جاستین تایر سرکرده این گروه مسلح افراطی به آتلانتا ژورنال کانستیتوشن گفت که گروه‌های شبه‌نظامی خصوصی همفکر برای جدایی ایالت جورجیا از طریق اصلاح قانون اساسی آمریکا تلاش خواهند کرد.

دیگر اعتقاد و اعتمادی به انتخابات آمریکا نداریم

تایر توضیح داد که دستگیری افرادی که ماه پیش در حمله به ساختمان کنگره شرکت داشتند، موجب از بین رفتن اعتقاد وی به «اتحاد آمریکا» شده است. او این افراد را میهن‌پرست خواند.

چستر دالز عضو سابق کوکلاس‌کلن که اکنون سرکرده گروه میهن‌پرستان آمریکاست، در این باره گفت: «اوضاع اکنون تغییر کرده است. همه چیز عوض شده است. ما آخرین رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه در تاریخ آمریکا را شاهد بودیم. تمام توان خود را پای صندوق‌های رأی بکار گرفتیم. این روش دیگر جواب نمی‌دهد.»

ائتلاف گروه‌های شبه‌نظامی افراطی برای جدایی ایالت جورجیا از آمریکا
مارجری تیلور گرین نماینده جمهوری‌خواه

گروه شبه‌نظامیان افراطی جورجیا ماه سپتامبر گذشته در جریان راهپیمایی در شهر رینگولد ایالت جورجیا امنیت مارجری تیلور گرین نماینده جمهوری‌خواه را تأمین کردند. گرین چند عکس نیز در کنار این شبه‌نظامیان گرفت. او اظهار داشت حفظ امنیت وی در برابر «چندین مورد تهدید به مرگ خشونت‌بار و نفرت‌انگیز» که به ادعای خودش از طرف گروه‌های دست چپی دریافت کرده بود، لازم و ضروری است. روزنامه آتلانتا ژورنال کانستیتوشن گزارش داده که پیوند میان این گروه‌ مسلح شبه‌نظامی و گرین که چند سال از عمر خود را صرف ترویج تئوری توطئه دروغین کیو (QAnon) کرده، نمایانگر هم‌آمیزی مسموم ایدئولوژی‌هایی است که به‌تازگی پدیدار شده‌اند و از زمان حمله حامیان ترامپ به کنگره شدت گرفته‌اند.

افزایش ائتلاف‌سازی‌ها میان گروه‌های شبه‌نظامی افراطی آمریکا

فوربز در ادامه افزود: بعلاوه، ناآرامی‌های مدنی در سطح کشور طی یکسال گذشته که با بحث و جدل‌ها در پی ادعاهای بی‌پایه و اساس ترامپ رئیس‌جمهور سابق در خصوص سرقت انتخابات به اوج خود رسید، عملاً این گروه‌ها را بر آن داشت تا در برابر آنچه که دشمنان مشترک می‌دانند، با هم متحد شوند. همپتون استال پژوهشگر در زمینه گروه‌های شبه‌نظامی از سازمان غیرانتفاعی پروژه داده‌های مکانی و رویدادی منازعات مسلحانه در این باره می‌گوید: «من فکر می‌کنم شاهد بسیاری از این ائتلاف‌سازی‌ها از طرف اینگونه بازیگران خواهیم بود.» به گفته استال، نظریه‌پردازان توطئه و گروه‌های مرتبط با ملی‌گرایان سفیدپوست «سکوی پرتاب» شبه‌نظامیان هستند و آنها را به سمت گفتمان افراطی‌تر سوق می‌دهند. آمی یاندیاریو پژوهشگر تحقیقی مرکز افراط‌گرایی اتحادیه ضدافترا به نشریه آتلانتا ژورنال کانستیتوشن گفت که اعضای گروه‌های شبه‌نظامی سنتی، سفیدبرترپنداران، و حامیان تئوری توطئه کیواِنان اخیراً «در کنار هم» دیده شده‌اند و هر یک از آنها «مدعی مواجهه با دشمن مشابهی» است.

ائتلاف گروه‌های شبه‌نظامی افراطی برای جدایی ایالت جورجیا از آمریکا
چستر دالز

شکایت گروه‌های شبه‌نظامی به تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

لازم به ذکر است اوایل ماه جاری، دالز تائید کرد که روز ۶ ژانویه به آتلانتا سفر کرده تا با براد رافنسبرگر وزیر امور داخلی ایالت جورجیا ملاقات کند. دالز به بلومبرگ گفت که حامل «شکایت‌هایی» در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بود، انتخاباتی که وی آن را «تقلب» خواند. دالز در سال ۲۰۱۷ در کنار گروه ملی‌گرای سفیدپوست در راهپیمایی خشونت‌بار و مرگبار موسوم به «اتحاد راست‌ها» در شهر شارلوتزویل ایالت جورجیا شرکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    62 2
    انشالله موفق باشید خخخ
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      20 1
      من هم برای این معترضین خدا جو (!) دعا میکنم که به هدفشون برسن!!! خخخخخخ
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    50 1
    انشالله ک امریکابه هشتادقسمت مساوی ونامساوی تقسیم بشه خدامیدونه چقدرجهان نفس راحت خواهدکشیدازخلاص شدن دست این جنایتکاران
  • CA ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    56 1
    تو تگزاس که وضع جدایی بسیار جدی هست و شرکت های نفتی و خود مردم کاملا دنبال استقلال هستند و اگر دو سه ایالت اعلام استقلال کنند هر سی و سه ایالت جمهوری خواه اعلام استقلال خواهند نمود.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    21 2
    کشور جورجیا رو همه برسمیت میشناسند
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    31 1
    همان بهتر که آمریکا از هم بپاشه
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    15 0
    کجاش اعتدال و عدالته که فقط این افراط باشه ؟
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    18 2
    حالا کدخدا پرستا می گن توهم توطئه ! یعنی گزارشای خود مقامات آمریکایی رو هم انکار می کنن ! وای که چه حالی میده قبله آمال این آمریکا پرستا تبدیل به ایالات متفرقه بشه !
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    13 1
    خوب تغلب واضحی علیه ترامپ صورت گرفت اینو همه می دانند
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    13 2
    سپاه باید از این گروهها حمایت کند
  • CA ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 11
    خدا شفاتون بده ایشالله
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    12 1
    غاصبان اروپایی باید از سرزمین بومیان آمریکا بیرون بروند و کلیه خسارتها رو هم بپردازند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس