کد خبر 1179348
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
محمد خاتمی

صفحه موردنظر دفتر رئیس‌جمهور اسبق با حدود ۴۰۰ هزار دنبال کننده با بیش از ۷ هزار پست سال‌ها به‌صورت دربست در اختیار بیانات و سخنرانی‌های شخص خاتمی و دوستان نزدیک به او بوده و کسی تکذیبش نکرده است.

به گزارش مشرق، گزارش منتشرشده در مشرق با عنوان سؤالی «اسد بیگی، چه سَروسِری با اصلاح‌طلبان دارد؟» با واکنش دفتر محمد خاتمی روبرو گردیده است.

در این جوابیه آمده است: بعدازظهر نوزدهم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ خبری[۱] روی خروجی سیاسی خبرگزاری مشرق قرار گرفت که با استناد به انتشار ویدئویی دریکی از حساب‌های اینستاگرام، جناب آقای خاتمی را به «حمایت علنی از متهم اقتصادی» و جریان اصلاحات را به «داشتن سَروسِر» با افراد مذکور کرده و به‌زعم نویسنده؛ «پشت پرده پول‌های کثیف در جریان اصلاحات«را بر ملأ کرده است.

نویسنده در بخش دیگری از متن؛ با استفاده از عبارت «پروموشن صفحه اینستاگرامی» از شاهد دیگری مدد جسته که وی هم با استناد همین ویدئو، توییتی منتشر کرده و با اشاره به روند قضایی پرونده هفت‌تپه «طنز قصه» را دفاع تمام‌قد خاتمی از ابر متهم به فساد می‌داند.

نیک می‌دانید که متأسفانه برخی افراد غیرمسئول! بدون اجازه و به شکل مجعول در فضای مجازی صفحاتی را به نام اشخاص شناخته‌شده ایجاد کرده و مبادرت به انتشار مطلب و جذب مخاطب با اهداف خاصی می‌کنند امری که کم‌وبیش در تمام دنیا رایج است و اگرچه شاید شناخت جعلی بودن این صفحات برای عموم کمی دشوار باشد، اما قریب به‌اتفاق اصحاب رسانه به سازوکار تمیز دادن حساب‌های کاربری و صفحات واقعی از غیرواقعی در فضای مجازی آشنایی و تسلط داشته و به‌ضرورت رسالت خبرنگاری خود که همانا جستجو و دفاع از حقیقت است تلاش می‌کنند و حتی‌الامکان برای چنین استنادهایی از منابع معتبر استفاده کنند.

اما آنچه که روز یکشنبه در خبرگزاری مشرق شاهد آن بودیم نشان می‌دهد سرویس سیاسی مشرق در این تشخیص موفق عمل نکرده و استدلال پرشور خود را بر پایه فرد و مدرک نامعتبر و شهادت نادرست بنا نهاده است.

 با این مقدمه اعلام و تصریح می‌کند حساب کاربری که در اینستاگرام ویدئوی مذکور را منتشر کرده و مستند تنظیم خبر آن خبرگزاری نیز قرارگرفته و هیچ‌گونه ارتباطی با جناب آقای سید محمد خاتمی یا دفتر و منسوبین و نزدیکان ایشان نداشته و ندارد و انتساب آن به هر صورت به ایشان امری ناصواب است. از سوی دیگر برای استحضار شما و اطلاع همکاران عزیز در سرویس سیاسی و سایر بخش‌های خبرگزاری مشرق اعلام می‌دارد. صفحه رسمی جناب آقای سید محمد خاتمی در فضای مجازی وب‌سایت ایشان با نشانه «www.khatami.ir» است و تمامی حساب‌های کاربری ایشان در شبکه‌های اجتماعی مجازی در وب‌سایت رسمی معرفی‌شده و منحصراً با نام کاربری @khatamimedia در دسترس هستند.

همچنین حساب کاربری ایشان در توییتر که رسمیت آن با دریافت تیک آبی محرز شده تمامی حساب‌های کاربری ایشان معرفی‌شده و به‌تبع به‌جز این حساب‌ها هیچ حساب کاربری دیگری متعلق به ایشان نبوده و این مجموعه هیچ‌گونه دخالتی در رابطه با آنچه در سایر صفحات ایجادشده با نام و تصویر ایشان منتشر می‌شود ندارد.

********

مشرق بنا بر رسالت حرفه‌ای خود جوابیه دفتر آقای خاتمی را به‌صورت کامل منتشر نموده و متذکر می‌شود که مشرق آشنایی کامل به تریبون رسمی رئیس دولت اصلاحات داشته و در مواقع لازم استنادات قابل‌توجه به آن داشته است، البته که تمامی گزارش مورد استناد بر منتسب بودن این دست رسانه‌ها بر رئیس دولت اصلاحات تکیه دارد.

صفحه موردنظر دفتر رئیس‌جمهور اسبق با حدود ۴۰۰ هزار دنبال کننده با بیش از ۷ هزار پست سال‌ها به‌صورت دربست در اختیار بیانات و سخنرانی‌های شخص خاتمی و دوستان نزدیک به او بوده و البته در تمامی این مدت از «افراد مجعول و غیرمسئول» به‌حساب نیامده است و رسالت خود را به نحو احسن انجام داده است.

نکته قابل‌تأمل آنکه، در جوابیه دفتر جناب آقای خاتمی به‌جای تکذیب و یادآوری‌های قانون مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال بهتر بود به‌صورت مستندتر درباره اتهاماتی که این روزها دهان‌به‌دهان در شهر پیچیده سخن گفته می‌شد. تا این اتفاق زمینه مبارکی برای مبارزه شفاف با فساد بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد. اما متأسفانه بدون هیچ اشاره‌ای به اصل موضوع که مورد تأکید گزارش موردنظر بوده، با حاشیه پردازی از پاسخ‌گویی مستدل درباره ارتباط مفسدین و متهمین اقتصادی با جریان اصلاحات خودداری کرده است.


[۱] https://www.mashreghnews.ir/news/۱۱۷۸۱۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    50 36
    خاتمی دیگه کیه، همون که با جورج سورس واسه تجزیه ی ایران دیدار داشته؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    38 24
    همه نفوذی های اصلاحات باید محاکمه شن دوره ی بخور بخورشون تمومه
    • سعيد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      0 3
      ذهن مردم رو با اين جمله تكراري از فساد و رانت خواري هم پياله هاي خودت منحرف نكن!!
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      1 0
      جناب 09:54 ــــ هرجا سخن از اختلاس است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!!!
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    2 0
    کی به اینها اجازه داشتن دفتر و دستک داده یک مشت خائن افساداتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس