اردوغان خطاب به واشنگتن: از حوادث آمریکا خجالت نمی‌کشید؟!

رئیس‌ جمهور ترکیه به مواضع وزارت خارجه آمریکا درباره ترکیه و همچنین اظهارات اخیر همتای فرانسوی خود واکنش نشان داد و خطاب به واشنگتن گفت: «آیا از حوادثی که در آمریکا رخ داد، خجالت نمی‌کشید؟!»

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، امروز پس از نماز جمعه، به اعلام وزارت خارجه آمریکا درباره ترکیه و اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان داد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (جمعه) با رد ادعای دخالت واشنگتن در کودتای نافرجام پنج سال پیش ترکیه، گفت اینگونه اظهارات به روابط دو جانبه صدمه می‌زند.

بیشتر بخوانید

چرا اردوغان سخن از قانون اساسی جدید می‌گوید؟

به گزارش شبکه ترکیه‌ای «تی آر تی»، رئیس‌جمهور ترکیه ابتدا به اعلام وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد و در این خصوص گفت: «آیا از حوادثی که در آمریکا رخ داد، خجالت نمی‌کشید؟! چگونه زمینه نژادپرستی بنا نهاده شده؟ چگونه می‌توانید به دنیا فشار دادن [گلوی] یک شهروند سیاه‌پوست و کشته شدن او به دست پلیس را توضیح دهید؟!»

رئیس‌جمهور ترکیه به اقدام پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردن او به مدت ۹ دقیقه اشاره دارد؛ اقدامی که اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه را به همراه داشت.

رجب طیب اردوغان در ادامه به درخواست اخیر همتای فرانسوی خود درباره خارج کردن نیروهای ترکیه از خاک لیبی واکنش نشان داد و اظهار داشت: «به نظر می‌رسد که او یاد نگرفته است! یادگیری او زمان زیادی نیاز دارد».

رئیس‌جمهور فرانسه، شامگاه روز گذشته، در نشستی به میزبانی اندیشکده شورای آتلانتیک از ترکیه خواسته بود که نیروهای خود را از لیبی خارج کند.

اردوغان همچنین در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون درباره ترکیه گفت: «ماکرون ابتدا باید مشکل جلیقه زردها را حل کند؛ مشکلی که هنوز نتوانسته آن را حل کند».

این اظهارات اردوغان در حالی است که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اخیرا در پاسخ به سؤال یک خبرنگار به تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود اشاره کرده بود و گفت‌وگو با او را «بسیار ثمربخش» خوانده بود.

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود که دو طرف بر دست‌یابی به یک نقشه راه برای عادی‌سازی روابط توافق کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    17 19
    درود بر اردوغان.کابوس کشور‌های غربی
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      7 10
      اردوغان کابوس کشورهای غربی !!؟!؟؟؟؟؟ جوکه
    • احسان IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      6 10
      تو اردوغان و ترکیه هم نژاد پرستی نژادی و قومیتی به اضافه زبانی نهادینه شده ،عبرت بگیر و قانون اساسی نژادی قومی را تغییر ده ،کردی سخن گفتن در ترکیه تاوانی کمتر از جرج فلوید ندارد
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      6 5
      خخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    6 5
    قعرمان جهان اسلام عردوغان بزرگ: شما غربی‌ها آیا خجالت نمی‌کشید؟ (سپس با نماینده رژیم صهیونیستی قرارداد جدید تجاری و امنیتی امضا کرده و از کادر خارج می‌شود)
  • آرش IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    5 18
    ار دوغان عروسک خیمه شب بازی غرب است، حضورش در سوریه با چراغ سبز آمریکا و اروپا است،همکاری نزدیکی با رژیم صهیونیستی داره،و خیلی دورو است،الان با ایران خیلی در رقابت است و میخواهد هر فناوری که ایران بدست میاره اونهم داشته باشه
  • علی خان IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    7 0
    اردوغان ، بی خیال اینا (مکرون ماکرون ، ماکارونی و بایدن )آدم بشو نیستن برو خوش باش ...
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 1
    جالبه ترکیه به امریکا میپره به اسرائیل میپره به روسیه میپره به عربستان مصر فرانسه یونان ارمنستان سوریه امارات بحرین چین میانمار قبرس آلمان و.... ولی ایران تحریم میشه
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    آیا این برای شما کافی نیست..!؟
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    تو رو هم چن دفعه خواستن بکنن توی گونی, خجالت کشیدی? حیا کردی? عبرت گرفتی ? نگرفتی که

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس