رئیسی نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: کارخانه صنایع ابریشم یک مورد از کارخانه‌های گیلان است که به دلیل فساد و برخی زد و بندها نابود شده که باید فساد را در هرجایی که باشد آن را دنبال کرد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه احیای حقوق عامه در حوزه انفال، منابع طبیعی و محیط‌زیست با بیان اینکه حفظ ذخایر ملی یک وظیفه ملی است، اظهار کرد: مسؤولان باید از همه ظرفیت خود برای حفظ ذخایر ملی مثل خاک، آب، جنگل و دریا حفاظت کنند زیرا این امر یک وظیفه ملی است.

بیشتر بخوانید:

رئیس قوه قضاییه: اگر مدیری تخلف کرد باید سخت‌تر مجازات شود/ تولید، امروز مسئله کشور است

وی حضور مسؤولان در خط مقدم مقابله با عدم تجاوز به جنگل‌ها را یک امر جدی دانست و گفت: هرگونه تجاوز به حریم و از بین بردن جنگل و تصرف به محیط جنگل و اختصاصی کردن آن‌که به مردم آسیب بزند باید از جلوگیری  و برای انجام این کار مسؤولان باید در خط مقدم حضور داشته و با همه وجود و با استفاده از همه  امکانات از نابودی جنگل‌ها و منابع طبیعی استان جلوگیری شود.

ببینید:

فیلم/ بغض حجت‌الاسلام رئیسی هنگام صحبت از کم‌کاری‌ مسئولان

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در حل مشکلات جنگلی و در راستای حفظ منابع طبیعی بیان کرد: اگر در خصوص حفظ اراضی ملی نهادها یا کمبود امکانات مواجه هستند باید از ظرفیت بسیج و سپاه استفاده شود زیرا در غیر این صورت جنگل، آب‌وخاک با آسیب جدی مواجه می‌شود زیرا مدیریت با همین امکانات و اعتبارات جلوه خوب دارد لذا اگر با همین امکانات اجازه ندهیم با رانت به حریم جنگل تجاوز شود کار بسیار خوبی انجام داده‌ایم.

رئیسی کوتاهی مسؤولان در دوران مدیریت خود را غیرقابل‌قبول برشمرد و بیان کرد: تالاب انزلی سالیان سال بوده و سالیان دیگر است لذا اگر با تجاوز به آن محیط‌زیست آسیب می‌بیند باید از آن جلوگیری شود زیرا از ما پذیرفته نیست که در دوران مدیریت ما کوتاهی شود.

وی با اشاره به حل سریع امور و پرونده‌ها توسط مسؤولان دادگستری تصریح کرد: برخی از امور توسط معاونی دادگستری در حال انجام و بسیاری از مسائل در حال حل شدن است و برای انجام این کار معاونین دادگستری در میدان بوده و باید مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود در غیر این صورت فرصت برای تخلف افراد انجام‌شده و مجوز سازی می‌کنند.

ببینید:

فیلم/ روایت حجت‌الاسلام رئیسی از تولید قدرت در کارخانه‌ها

رئیس قوه قضائیه با اذعان‌ به اینکه مسؤولان پس از ۴۱ سال حق آزمون‌وخطا ندارند، بیان کرد: معضل پسماند باید در اسرع وقت و با کار جهادی در استان حل شود زیرا ادامه این مشکل  برای مردم ضرر داشته و محیط‌زیست را به مخاطره و مردم را دچار انواع بیماری‌ها کرده است.

رئیسی با خطاب قرار دادن مدیرکل منابع طبیعی گیلان در خصوص جلوگیری از تجاوز به حریم جنگل‌ها گفت: گزارشات به منابع طبیعی زیاد بوده و مسؤولان این حوزه باید با کمک گرفتن از سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده و از قاچاق چوب و تجاوز به حریم جنگل‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه این قوه در مبارزه  با فساد در هر جایگاهی کوتاه نمی‌آید، تصریح کرد: کارخانه صنایع ابریشم یک مورد از کارخانه‌های گیلان است که به دلیل فساد و برخی زد و بندها نابود شده و باید فساد را در هرجایی که به آن برخوردید آن را دنبال کرد.

رئیس قوه قضائیه عدم رسیدگی عادلانه به بهانه هزینه دادرسی را غیرقابل‌قبول دانست و گفت: برای معاف شدن از هزینه دادرسی راهکار وجود دارد و روح قانون نمی‌خواهد دادرسی تعطیل شود و عدم پرداخت هزینه دادرسی نباید مانع موجب تعطیل دادرسی عادلانه شود.

رئیسی  با اشاره به وارد شدن آسیب جدی به تالاب بین‌المللی انزلی افزود: زیرکمیته‌های این کمیته باید فعال شود زیرا طبق گزارشات تالاب آسیب‌های جدی دیده است لذا باید نسبت به جلوگیری از تعدی به آن اقدام کرد.

وی با دستور در خصوص ابطال پرونده‌هایی که با زد و بند گرفته شده است، بیان کرد: باید با شجاعت مقابل این مسئله بایستید و این‌یک کار ویژه است که نگاه ویژه می‌طلبد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    عزیز دل برادر مسولین کلا زندگی ما را به آزمایشگاه احمقانه خود تبدیل کردند وگرنه هزینه نابودی صنعت هسته ای و دوباره ساختنش را کی پرداخت می کنه . یا عمر ما که تلف میشه را کی پاسخگو هست
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    2 3
    آقای رئیسی که مثل حاج قاسم عزیز داریددر حوزه قضائیه‌تلاش میکنید مردم عاجزانه در خواست دارند کلیه نمایندگان مجلس از اول انقلاب تا کنون را بررسی کنید و ببینید چه کردن با این مملکت هر کدام خالصانه کار کردن از آنها تشکر بشه و هر کدام که رانت خواری کردن و حداکثر لابی گری را انجام دادن به سختترین حد ممکن حساب پس دهند
  • محمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    10 5
    زنده باد آیت الله رئیسی
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    2 0
    خداوند عمر مسولین کم کار و بی تدبیر را بگیرد و به عمر جنابعالی بیفزاید خداوند پشت و پناهت که شدی تکیه گاه مظلومین
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    10 3
    با لیبرال ها و اصلاح طلبا کار می کردم که از دستشون به زور فرار کردم اونها اهل کار نیستن و فقط دنبال این بودن که کی چی میگه همونو بدون فکر حتی خطا انجام بدن و بگن ما چشم اندازمون قابل پیش بینی نبود بخاطر حوادث غیرمترقبه!!! برای همین ازمون و خطا میکنیم و کسی هم بخاطر خطا توبیخ نمیشه!!! و اینها همه عمدی است و علاقه ای به پیشرفت کشور نیست. حالا جناب رئیسی وقتی گفته مسئولان حق ازمون خطا ندارن حق گفته شیر مادرش حلالش.
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    5 3
    خدا قوت سید
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    4 1
    درود بر آیت الله رئیسی
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    6 3
    فدایی داری سید عزیز
  • مردم IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    4 1
    اقای ریسی خداوند به شما طول عمر با عزت بدهد.تا با این مفسدین برخورد کنید.اگر چندین نفر مثل حاج قاسم و جناب ریسی داشتیم.رانت و دزدی،فساد،فقر پرچیده میشد ولی افسوس
  • مردم IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    3 1
    جناب ریسی درد و بلایی جنابعالی و حاج قاسم بخور به تخت سینه افسادطلبها
  • هادی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام اضمن آرزوی طول عمر برای جناب رییسی و تمام مسولین دلسوز میدوارم جناب ریسی در قوه قضاییه باقی بمانندبلکه با جلوگیری از فساد مسوولین در هر رده موجبات رشد و ترقی کشور و بهبود سرایط عامه فراهم شود که مشکلات بیشتر از ناحیه فساد در مسوولین می باشد نه تحریم
  • حسین IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    خدا پدرتو بیامرزه که جلو کاسبی مهریه رو گرفتی.....خداقوت سید
  • نورالله گرشاسبی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    آقای رئیسی لطفا قدری هم به فساد لانه کرده در دیوان عدالت بپردازید دو دهه است با حق فروشی دمار از روزگار من به در آورده اتد
  • داریوش IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 1
    اصلا ایشون برای این کار آفریده شده اند! گویی خداوند از همان روز اول ایشان را برای این که آفرینش کرده اند! انشاءالله در همین جایگاه بماند و خدا به ایشان مهر و بخشش کند.چون همانا بهترین جایگاه برایشان است.قالیباف هم همین طور در جای خود بمانند بهتر است .به امید خدا ۱۴۰۰ قوه مجریه را هم درست می کنیم.حالا یا سردار سعید محمد یا یک جوان کاربلد انقلابی دیگه
  • فتاح IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    در زمان قاجاریه لعنتی تمام ملت فقط در فکر دزدی و زور گیری بودند حتی ماموران ژاندارمری امروز ما رسیدیم به همان نقطه مامور کلانتری که حقوقش را از جیب همین ملت میگیره با زور گویی وارد خانه مردم میشود و اقدام به دزدی میکند و قوه قضائیه حمایت میکند دیگر فساد چه معنی دارد
  • محمدرضا IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    دریک پرونده به من ظلم شده بایدحتماوهرچه سریعتر رییس محترم قوه قضائیه روملاقات کنم اما نمیدانم امکانپذیر هست یانه
  • عظیمی IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 1
    ارادت مند شما هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس