کد خبر 1177029
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر درباره لبنان در کانال تلگرامی خود نوشت: در چند روز گذشته اتفاقی بسیار مهم و راهبردی در معادلات نظامی میان حزب الله و اسرائیل رخ داد .

حزب الله در چند مورد پهپادهایی از نوع کوادکوپتر متعلق رژیم صهیونیستی را ساقط و دیروز نیز با موشک پهپاد هرمس رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد ( که البته ادعای آخر توسط رژیم صهیونیستی تایید نشد )‌.

رخدادهای هفته گذشته، اعلان رسمی ورود معادلات نظامی میان دوطرف درگیری به مرحله ای جدید بود.

هدف قرار گرفتن هواگردهای رژیم صهیونیستی از سوی حزب الله هیچگاه سابقه نداشته و نشان دهنده عزم مقاومت لبنان جهت تغییر موازنه وحشت است‌ ؛ زیرا رژیم صهیونیستی در نبردهای زمینی در برابر حزب الله کاری از پیش نبرده و همواره اتکای اصلی ارتش آن به هواگردهای پیشرفته بوده است.

در همین حین که خبر موفقیت های واحد پدافند هوایی حزب الله در شبکه های اجتماعی و ایضا افکار عمومی مکررا در حال انتشار است، خبر ترور یکی از مخالفان نه چندان شناخته شده حزب الله به نام " لقمان سلیم " در شهر نبطیه توسط شبکه  LBC وابسته به حزب القوات سمیر جعجع منتشر شد.

پس از آن نیز رسانه های وابسته به ۱۴ مارس بلافاصله به استقبال از این خبر پرداخته و پوشش گسترده رسانه ای را در خصوص ترور این فعال سیاسی لبنانی در دستور کار قرار داده و انگشت اتهام را به سمت حزب الله نشان رفتند.

 به اعتقاد نگارنده، تجربیات سال های اخیر به تحلیلگران سیاسی نشان می دهد هرگاه حزب الله به موفقیتی راهبردی دست می یابد ، جریان های رسانه ای به طور جدی با پرداختن به موضوعی مهم، سعی در تحت الشعاع قرار دادن آن می نمایند.

به چند دلیل ترور لقمان سلیم ربطی به حزب الله ندارد ؛

حزب الله قدرت مسلط لبنان است و اکثریت کابینه را در اختیار دارد بنابراین از اقدامی که به تضعیف موقعیت سیاسی اش بینجامد خودداری خواهد کرد.

 این ترور در شهر شیعه نشین نبطیه در جنوب لبنان رخ داده که از مراکز تحت نفوذ حزب الله است و هیچگاه این جنبش در مناطق تحت سیطره خود ناامنی ایجاد نخواهد کرد.

 مقاومت لبنان در روزهایی که یک موفقیت استراتژیک کسب کرده چه نیازی دارد مخالفی گمنام را حذف کند و خوراک خبری علیه خود تولید کرده و موفقیت اخیر راهبردی اش را به محاق ببرد ؟

 رسانه هایی که در حال ضریب دادن به این خبر هستند، همان هایی اند که هنگام کشته شدن رفیق حریری، جبران توینی، سمیر قصیر، پیر جمیل و ..‌. بدون هیچ سندی، انگشت اتهام را به سمت حزب الله نشانه رفتند لکن بعدا مشخص شد این اقدامات هیچ ارتباطی با مقاومت لبنان نداشته است.

 در نهایت به اعتقاد نگارنده با توجه به سابقه رژیم صهیونیستی در ترورهای هوشمند با هدف پراکندن ویروس اختلاف در بین گروه های لبنانی جهت سرپوش بر شکست های خود، بعید نیست چنین اقدامی نیز در همان راستا صورت گرفته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    اتفاقاً وطن فروشان بى شرفى كه در ايران اينتر نشنال در خدمت به توله سلمان ، سر از پا نمى شناسند بدجورى معركه گرفتند ! اخيراً هم كه بحث بازگشت امريكا به برجام مطرح شده خيلى عصبى شده اند و هر پرت و پلائى كه دهن شون مياد ميگن ! لعنت الله عليهم جميعاً !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس