سردار سلامی نمایه

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در عرصه سازندگی هیچ‌گاه متوقف نخواهیم شد و فکر می‌کنیم که امروز این شکلی نوین و بسیار ضروری از جنگ ما علیه دشمنان است.

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین واحد بخار پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان اردبیل اظهار کرد: در سراسر کشور در عرصه‌ سازندگی هیچ‌گاه متوقف نخواهیم شد و فکر می‌کنیم که امروز این شکلی نوین و بسیار ضروری از جنگ ما علیه دشمنان است، در استان اردبیل نیز این خصوصیت وجود دارد و کماکان فعال خواهیم بود و این آمادگی وجود دارد تا برای رشد و توسعه‌ استان و پروژه‌هایی که به اشتغال‌زایی و از بین بردن فقر و محرومیت کمک می‌کند، تلاش کنیم.

وی افزود: ما به‌عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه توانمندی‌های ممکن خود را در اختیار این رشد و توسعه قرار می‌دهیم و تا به امروز نیز این چنین بوده و پروژه‌های بزرگی توسط قرارگاه سازندگی پیگیری و ترغیب شده، بخشی به بهره‌برداری رسیده و بخشی نیز در حال کار بوده و به انتها رسیده است.

قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری در حال زوال تدریجی هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سال‌های سال رهبری و امامت حضرت امام راحل(ره) و احیای روح آگاهی و ایمان در وجود مردم ما بود که یک حادثه‌ی بزرگ را در دنیا رقم زد و به حمد الهی امروز پس از ۴۰ سال و به‌رغم تمامی فشارهای جهانی، جنگ‌های گسترده، تحریم‌های اقتصادی وسیع، محاصرات علمی و فنی و انسداد مسیرهای سیاسی و جنگ‌های رسانه‌ای و تحریکات امنیت داخلی و هر آن‌چه توطئه و تهدید می‌تواند وجود داشته باشد، در اشکال سنتی و پیشرفته آن علیه ملت ایران، انقلاب ایران و علیه رهبر عظیم‌الشان ما اعمال شده است اما به لطف الهی محصول این همه فشار، استقامت، مقاومت و استحکام روح ایمان مردم ما و نتیجه آن درخشش خورشید انقلاب اسلامی در آسمان جهان سیاست و زوال و غروب تدریجی قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری است.

سلامی ادامه داد: به برکت نزول نصرت‌های الهی و عنایت‌های خاص حضرت صاحب الامر(عج) در این سرزمین و هدایت‌های امام عزیز و رهبر معظم و بزرگوار انقلاب ما و وفاداری ملت عزیز و بیعت دائمی آن‌ها، به رغم مشکلاتی که وجود دارد در موقعیت بسیار خوبی هستیم و شرایط جهانی به گونه‌ای است که دشمنان ما با مشکلات بیشتری مواجه هستند و این معجزه الهی برای مردم ایران است.

وی گفت: در این دایره وسیع نیز استان اردبیل به وفاداری و داشتن مردمانی که غیرت و جوانمردی را از حضرت عباس(ع) دارند، شهره است و با شهدای بزرگی که این استان تقدیم انقلاب کرده و مردمی که سرزنده و سخت‌کوش بوده و در کنار مسؤولان همدل هستند، یکی از استان‌های زیبا، زنده و سرفراز ایران اسلامی است و شایسته خدمات بزرگ است.

اردبیل می‌تواند سهم بزرگی از اقتصاد کشور داشته باشد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ابتدا باید از وحدت مسؤولان استانی از امام جمعه محترم و استاندار گرفته تا فرماندهان عالی ما، تقدیر کرد؛ در کنار آن نیز باید از مردم شریف سپاسگزار بود؛ طبیعت این استان نیز شرایطی دارد که می‌تواند کمک حال اقتصاد بوده و حتی سهم بزرگی از اقتصاد کشور داشته باشد و توسعه دهد.

سلامی اظهار داشت: اشتغال جوانان این استان، اولویت اصلی ما بوده و این مهم در کارخانه‌های بزرگ و صنایع خرد، خانگی و کارگاهی نیز مورد تاکید ما است.

وی گفت: کنترل بیماری کرونا که یک پروژه‌ ملی بود، آن‌چه با همت و مجاهدت‌های خالصانه و بی‌ریای برادران بسیجی به همراه عزیزان شبکه بهداشت رخ داد، به شکل اعجاز گونه‌ای رشد تصاعدی و روزافزون کشته‌ها و بستری‌ها و مبتلایان را متوقف کرد و تاکید ما بر این است که این مسیر ادامه یابد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: تا وقتی که ما هستیم و راه عبور از مشکلات و بحران‌ها را آموختیم و متوجه شدیم که در این مسیر، هیچ‌کسی غیر از خودمان و خدایمان به داد ما نخواهد رسید، این راه را باید ادامه دهیم.

سلامی بیان کرد: هیچ‌کسی در این شرایط به ما کمک نخواهد کرد و امروز دوستانی که در این شرایط خود را دوست ما اعلام می‌کنند در بهترین حالت با ما دشمنی نمی‌کنند اما راهی برای عبور ما از این گردنه‌ها برای ما باز نمی‌کنند و هیچ فرجی به دست آن‌ها حاصل نخواهد شد.

فقط بر خداوند و ظرفیت‌های درونی فراوان تکیه کنیم

وی تصریح کرد: راه فرج در همان اتکاء ما به خداوند، توسل به حضرت ولی‌عصر(عج) و پیروی نایب بر حق ایشان بوده و شعار نیست؛ واقعیتی است که سال‌های سال در میدان جریان داشته و به ما ثابت کرده که فقط بر خداوند و ظرفیت‌های درونی فراوان هدیه شده توسط خداوند تکیه کنیم و به هر نقطه‌ای از ایران اسلامی که می‌نگریم یک منبع عظیم و جوشان وجود دارد و خداوند نیازمندی‌ها را در دل این کشور قرار داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این‌ها گنج‌های نهفته است که وجود دارد، البته به اعتقاد بنده پیدا است ولی باید آن‌ها را اکتشاف کرد یعنی ما از انرژی، دریا، آب، کشاورزی، معدن، ثروت‌های انسانی بی‌شمار، هوش سرشار، مردم سخت‌کوش و... استفاده کنیم.

سلامی بیان کرد: نیازها و دشمنان حرکت‌آفرین هستند و وجود آن‌ها انگیزه‌آفرین است و آن‌ها را نردبان خود قرار می‌دهیم و از روی آن‌ها عبور می‌کنیم، هیچ راهی نیز نداریم و این فرازها نیز باید پشت سر بگذاریم.

شگفت‌انگیزترین پیشرفت‌ها را در دوره تحریم به دست آورده‌ایم

وی اظهار کرد: تجربه کرده‌ایم که بیشترین و شگفت‌انگیزترین پیشرفت‌های ما در دوره تحریم رخ داده است، حداقل در سطح سپاه از آن زمانی که دشمن ما را تحریم کرد، ما در عرصه قدرت دفاعی شکوفا شدیم، قرارگاه سازندگی ما بالنده شد و اگر کسی نمودار رشد فعالیت‌های قرارگاه را ترسیم کند و این را با شرایط سیاسی تحریم‌ها مقایسه کند، متوجه می‌شود که هر زمان فشار بیشتر شده، بیشتر رشد داشته‌ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این تجربه و فرصت را نباید از دست بدهیم و دشمن ما تغییر رویه نخواهد داد، یعنی در این دشمنی یک سرشت شیطانی وجود دارد که با تغییر احزاب و شخصیت‌ها، دشمنی تغییر نمی‌کند و ماهیتش پابرجا خواهد ماند هر چند ممکن است روش تغییر کند.

سلامی ادامه داد: به طور مثال، یک حزبی حاکم شود که بیشتر به رویکردهای مرموزانه و جنگ‌های اقتصادی و روانی تکیه کند و دیگری به روش‌های قلدرمآبانه؛ اما در هر شرایطی نتیجه یکسان دارند و این طور نیست که در دشمنان ما حسنی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما فشارها را خودمان باید از بین ببریم، دشمنان هیچ کمکی نخواهند کرد و هیچ فشاری کم نمی‌کنند، ما باید زمین را تغییر دهیم و با همین اقداماتی که انجام می‌دهیم پیش برویم، کار کنیم و تلاش کنیم تا کشور آباد شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: حتی این مقدار وابستگی‌هایی هم که به خارج وجود دارد، به‌تدریج مانند وابستگی‌های قبلی کاهش دهیم، درست است که در همه جای عالم هیچ پروژه‌ پیچیده‌ای صددرصد بومی کشوری نیست اما ما متفاوت هستیم و چون تحت تحریم قرار داریم باید صددرصد در داخل کار کنیم و همان منافذ کوچک وابستگی را نیز که می‌تواند نقطه‌ای برای فشار دشمن بر ما باشد، ببندیم.

سپاه تمام‌قد در خدمت مردم است

سلامی افزود: تمام‌قد در خدمت مردم هستیم و هر امکانی که در سپاه است متعلق به خود مردم است و ما امانت‌دار و خادم آن‌ها هستیم و این هیچ منتی بر کسی ندارد، ما فقط تلاش می‌کنیم که آن گره‌ها را پیدا کرده و رفع کنیم.

وی گفت: این جریان نیز ادامه دارد و برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم حریص هستم تا جایی که ما را در حد مرگ هم پیش می‌برد و شاید زیباترین آرزو برای ما این باشد که در راه عزت و سربلندی مردم، جانمان را از دست بدهیم، چه در دفاع از این مردم و چه در خدمت‌رسانی که هیچ فرقی ندارد، مفهوم این که می‌گوییم حریص هستیم، یعنی هم مشتاق هستیم و هم حرص می‌خوریم و ناراحت هستیم و چشمان ما تحمل دیدن نیاز و نیازمند را ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ولی بضائت‌های ما که زیاد هم هستند، به کار است و ما امیدواریم و با امید هم زندگی می‌کنیم و از فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و همکارانشان از مهندسین تا کارگران و همه‌ کسانی که این پیچ و مهره‌ها را می‌بندند، تشکر می‌کنیم.

سلامی بیان کرد: دشمن امروز رصد می‌کند و با ماهواره‌ها زمین ما را شخم می‌زند تا ببیند که متوقف شده‌ایم و بیکار مانده‌ایم یا این‌که نه پیش می‌رویم و شکل جدیدی پیدا می‌شود، یک کارخانه، یک ریل، یک کارگاه، یک جاده، یک نیروگاه و یک اسکله، یک بیمارستان، یک مدرسه و دانشگاه در کشور رونق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: این یک اعجاز الهی است که کشوری را همه دنیا چندین سال تحریم کنند و همه‌ دروازه‌های ورود علم و دارو و غذا و... را ببندند و کشور زندگی کند، مطالبه کند، افتتاح کند و این‌ها برای ما امیدبخش است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این یک جبهه‌ واقعی و حقیقی است و آن‌هایی که امروز کار سازندگی می‌کنند، نبرد حقیقی بین اسلام و کفر را اداره می‌کنند و این جنگ برای بقا است و این جنگ دشمن علیه ما برای از بین بردن موجودیت، دین و عزت است.

سلامی بیان داشت: این سومین بار است که آمده‌ایم اینجا و درست است که ما را به بودن در میدان نبرد می‌شناسند اما این جا را نیز سنگر می‌دانیم و باید باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    7 3
    و من الله التوفیق
  • کارشناس IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    5 7
    زنده باد سپاه قدرتمند
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    5 4
    عالی سپاه یار واقعی مردم هست
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    17 3
    به چه صورت ؟کشتار جوانان و زندان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس