تمدید استقرار نیروی دریایی ترکیه در خلیج عدن تا یک سال دیگر - کراپ‌شده

مجلس ترکیه استقرار یگان‌هایی از نیروی دریایی این کشور در خلیج عدن و سواحل سومالی را با ادعای مقابله با دزدان دریایی تا یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش مشرق، ترکیه از تمدید حضور دریایی خود در دریای عدن و سواحل کشور آفریقایی سومالی تا یک سال دیگر خبر داد.

وبگاه «میدل ایست آی» در این زمینه  مجلس ترکیه سه شنبه استقرار یگان‌هایی از نیروی دریایی این کشور در خلیج عدن و  سواحل سومالی را با ادعای مقابله دزدان دریایی در منطقه را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

پیشتر مجلس ترکیه استقرار این نیروها را تا پنجم فوریه ۲۰۲۰ تمدید کرده بود. ترکیه مدعی است که نیروی دریایی این کشور به تامین امنیت منطقه و تردد دریایی امن و تردد کشتی‌ها با پرچم ترکیه در مناطق یاد شده کمک می‌کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که دزدان دریایی در روزهای گذشته با حمله به یک کشتی ترابری ترکیه‌ای، ۱۵ خدمه این کشتی را ربوده و ۱ ملوان آذربایجانی را نیز به قتل رساندند.

کشتی ترابری «اِم/وی موتزارت» که در کشور لیبریا ثبت شده و با پرچم ترکیه در حال حرکت از شهر لاگوس (نیجریه) به شهر کِیپ‌تاون (آفریقای جنوبی) بود، در ۱۸۵ کیلومتری شمال غربی سواحل کشور «سائوتومه» هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های اولیه، در پی این حمله یک ملوان آذربایجانی این کشتی جان خود را از دست داد و دزدان دریایی ۱۵ خدمه دیگر را گروگان گرفتند. گفته می‌شود دزدان دریایی نیجریه‌ای مسئول این حمله هستند و منتظر مذاکره برای دریافت باج در ازای آزادی آنها هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    4 6
    خداوند شر شاه‌دزدان را از سر خاورمیانه کم کند
  • فردین US ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    16 5
    الان یه سری میان میگن ترکیه به دنبال احیای امپراطوری عثمانی و در پی آن حمله به جیبوتی و از بین بردن فیل های آفریقایی اوگاندا ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس