ابراز تأسف «جان کری» از خروج دولت ترامپ از توافق آب‌وهوایی - کراپ‌شده

نماینده دولت آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی روز دوشنبه از اقدام دولت سابق آمریکا در خروج از توافق تغییرات آب و هوایی پاریس ابراز تأسف کرد.

به گزارش مشرق، انتظار می‌رود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی روزهای آینده سیاست‌های بیشتری را در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی اتخاذ کند.

توافق آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ و در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا امضا شد اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با این ادعا که این توافق هزینه‌های زیادی برای آمریکا به همراه داشته، از آن خارج شد.

«جان کری» نماینده ویژه آمریکا در امور آب و هوایی روز دوشنبه در کنفرانس مجازی دربار تغییرات آب و هوایی گفت: «ما افتخار می‌کنیم که برگشتیم. با ابراز تاسف برای غیب طی چهار سال گذشته، ما برگشتیم و تمام تلاش خود را برای جبران آن انجام خواهیم داد.»

در این کنفرانس مجازی «هان ژنگ» معاون نخست وزیر چین، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و تعدادی دیگر از مقامات حضور داشتند.

کری در این کنفرانس مجازی گفت: «رئیس جمهور بایدن مبارزه برای تغییرات آب و هوایی را به عنوان اولویت اول دولت خود قرار داده است. ما هم اکنون رئیس جمهوری داریم که به ما حقیقت را می‌گوید.»

کری که در دولت اوباما زمامدار وزارت امور خارجه آمریکا بود توافق آب و هوایی پاریس را امضا کرده بود. وی در این کنفرانس گفت که واشنگتن به تعهدات مالی قبلی خود در زمینه آب و هوایی چه در زمینه داخلی و چه خارجی عمل کرده است.

به گزارش رویترز، دولت آمریکا تحت ریاست جمهوری باراک اوباما متعهد به پرداخت ۳ میلیارد دلار برای کمک به کشورهای آسیب پذیر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کرده بود اما تنها به ۱ میلیارد دلار از تعهدات خود عمل کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • iran IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    سیاست خوبیه یک دولت آمریکا تعهد و قرارداد بین المللی امضا و متعهد می‌شود دولت بعدی از آن خارج می‌شود !!! نهایتا" شخصی مثل جان کری هم یک ابراز شرمندگی کلامی می‌کند و تمام !!! این داستان رنوشت تمام تعهدات و قرادادهای بین المللی یانکی ها است !!!
  • ناشناس GB ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    سگ برادر شغال است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس