کد خبر 1172662
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
بورس نمایه

با توجه به کاهش عمق رشد، آیا می توان امید داشت که روند حرکت مثبت بورس ادامه یابد؟ گفت: به نظرم این روند ادامه دارد چرا که بهمن‌ماه فصل انتشار گزارش‌های ماهیانه‌ است و اتفاقا این گزارش‌ها نیز مثبت بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که با توجه به کاهش عمق رشد ، آیا می توان امید داشت که روند حرکت مثبت بورس ادامه یابد؟ گفت: به نظرم این روند ادامه دارد چرا که بهمن‌ماه فصل انتشار گزارش‌های ماهیانه‌ است و اتفاقا این گزارش‌ها نیز مثبت بود.

بیشتر بخوانید:

مداخله‌ در بورس، ضد منافع ۶۰میلیون سهامدار

 این تحلیلگر با تاکید بر اینکه شوک‌های اقتصادی با تعویض معاونت صنایع وزارت صمت کم شد، اضافه کرد : با این شرایط ریسک بازار کاهش یافته و از سوی دیگر حضور بایدن در کاخ سفید نیز ریسک سیاسی را کم کرد. به این ترتیب کاهش ریسک‌های سیاسی و اقتصادی  بازار را سبزپوش کرده ست.

وی در پاسخ به این سئوال که معرفی رییس جدید بورس چه تاثیری می‌گذارد؟ گفت: فکر می‌کنم این روند هنوز قطعی نشده است. هنوز تا پذیرش استعفای قطعی فاصله داریم. در صورت پذیرش این استعفا ۱۵ روز وقت هست که رییس جدید معرفی شود.  

او در جواب این پرسش که با توجه به این که پیشبینی‌ها درمورد دلار کاهشی است، ممکن است دور جدید ریزشی در بازار اتفاق بیفتد؟ گفت:  دلار زیر ۲۰ هزار تومان نخواهد آمد. یک بحثی در اقتصاد داریم به اسم چسبندگی قیمت‌ها و دستمزدها. قیمت‌های کنونی بازار دیگر تثبیت شده و امکان کاهش از این سق را ندارد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد:  یعنی کاهش دستوری دلار زیر ۲۰ هزار تومان خودش انگیزه سوداگری و سفته بازی را به دلار می‌کشد و باز بالا می‌رود. برای همین بهتر است دلار با کاهش دستوری همراه نشود.

وی در جواب این تحلیل که بعضی‌ها معتقدند الان فرصت خوبی برای خروج از بازار است و این استراتژی را تبلیغ می‌کنند. گفت: اتفاقا برعکس. همیشه بهمن و اسفند فرصت ورود به بازار است. چون به انتهای سال نزدیک می‌شویم و سود و زیان‌ها شرکت‌ها معلوم می‌شود. وی توصیه کرد فرصت ورود به بازار سرمایه را بهتر است سرمایه‌گذاران از دست ندهند.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    باز هم تشویق برای ضربه زدن به روحیه مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس