مرکز عراق.jpg

شماری از رزمندگان بسیج مردمی در جریان حمله شب گذشته تروریست های داعش در شرق استان صلاح الدین به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، شب گذشته (شنبه شب) حدود ساعت، ۲۰:۴۵ به وقت ایران گروهی از عناصر مخفی داعش حمله ناگهانی و گسترده ای را علیه نیروهای عراقی در منطقه «العیث» از توابع بخش «حمرین» در محور شرقی استان صلاح الدین ترتیب دادند.  

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، تروریست های داعش مواضع هنگ ششم نیروهای تیپ ۲۲ بسیج مردمی را در منطقه العیث در نزدیکی مرزهای مشترک با استان دیاله هدف قرار دادند.  

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای بسیج مردمی در ابتدای حملات تروریست ها غافلگیر شدند، گفت: رزمندگان در ادامه توانستند وضعیت را تا حدودی به کنترل دربیاورند و از زیر فشار خارج شوند.  

این منبع میدانی که تحولات را در مرکز عراق از نزدیک دنبال می کند از اعزام گروهی از نیروهای هنگ سوم تیپ ۲۲ بسیج مردمی برای کمک به رزمندگان در منطقه خبر داد و افزود:  درگیری سنگین و نفس گیر با تروریست ها در این محور حدود ۳ ساعت ادامه یافت.  

وی با بیان این که نیروهای بسیج مردمی در نهایت موفق شدند حملات تروریست ها را دفع کنند، گفت: در جریان درگیری ها حداقل ۱۷ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.  

به گفته این منبع میدانی، ۱۱ تن از نیروهای بسیج مردمی از جمله «حسین سعید کاظم» معروف به   «ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده هنگ سوم و «صالح مجهول عطیه» معاون هنگ ششم تیپ ۲۲ در این محور به شهادت رسیدند و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

این منبع میدانی با بیان این که حمله شب گذشته عناصر مخفی داعش یکی از شدیدترین حملات در سال های اخیر بود و بیشترین تلفات را از نیروهای بسیج مردمی گرفت، افزود: ۶ تن از شهدا از اهالی شهر ناصریه استان ذی قار و ۵ تن دیگر از شهدا از اهالی شهر السماوه استان المثنی هستند.  

به گزارش مشرق، عناصر مخفی داعش که توانایی اشغال مناطق را در خاک عراق ندارند، توان خود را بر روی حملات مقطعی و گرفتن تلفات بالا از نیروهای امنیتی متمرکز کرده اند.  

به گفته منابع میدانی، اهالی منطقه راهبردی العیث در اوایل هجوم گروه تروریستی داعش به خاک عراق این منطقه را تخلیه کردن تا جان خود را نجات دهند و در حال حاضر خالی سکنه و متروکه شده است.

منطقه «العیث» در شرق استان صلاح الدین با رشته کوه های حمرین همجوار است و به دلیل داشتن ارتفاع و صعب العبور بودن به محوری امن برای جولان عناصر مخفی داعش تبدیل شده و جزء مناطق آلوده محسوب می شود.

از سویی دیگر منطقه العیث هم‌ مرز با جنوب غرب استان دیاله (العظیم و غرب دریاچه حمرین) و از محور شمال شرقی با جنوب غرب استان کرکوک مرزهای مشترک دارد؛ این منطقه از محور شمالی از منطقه «الفتحه» در حومه شهر بیجی تا شمال پایگاه هوایی بلد (منطقه الضلوعیه) امتداد دارد.

به گزارش مشرق، منطقه العیث از محور غربی نیز به شهرهای «بیجی، تکریت، سامراء، الدور، المکیشیفه، عوینات، العوجه و ...» هم مرز است و به بیانی دقیق تر نقاط غربی این منطقه دروازه شرقی شهرهای «بیجی، تکریت و سامراء» محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    72 0
    مبارزه با تروریست بی فایده ست.اول پدرشون امریکا رو بیرون کنید تا نتونه بچه هاش رو تغذیه کنه. بعد خدمت پسر خلفش برسید.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      17 50
      خدا وکیلی ب حرف خودت ایمان داری؟ با چه امکانات و قدرتی میخوای امریکا رو بیرون کنین؟ گفت میزنیم و زدن بخوان کارهای ویگه هم میکنن اگه ب این باور برسی ک همه کارهای ما شعارگونه و شعاری شده دیگه خیلی اروم میشی
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      27 5
      کارهای ماشعاره؟ماهی هم اینقدر سریع یادش نمیره.فکر کنم باید شخم زدن عین الاسد اربابتو بیاد بیاری.البته همراه با دستگیری تفنگداران امریکا و زدن گلوبا هاوکو و نشوندن ار کیو ۱۷۰ و زدن هرمس اسرئیل و..... ینی تو کف این تفکرات احمقانتون هستم.البته بالاخره سوختگیه دیگه.پمادم که گرونه
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      21 6
      نادان اگر حرفهای ما شعار بود تو الان بجای نظر دادن در اینجا در حال واکس زدن پوتینهای سربازان متجاوز آمریکایی بودی شایدم هم قبلش بدست داعش به ابدیت منتقل شده بودی
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      10 2
      درسته پدرشون امریکای رذله امااین حمله زیرسرعربستان وهابی کفتارصفته وتومرزعربستان این چندروزکلی خوک های جنایتکار واردکردن ک. علیه مردم عراق انتحارکنن.. این خوکهای ادم نما وقتی پای امریکابریده بشه تمومه کارشون.. چطورسال 2010این امریکاییهاروبیرون کردن الان یعنی نمیتونن؟؟ توکه میگی نمیتونن قدرت مردم عراق هزاران برابربارقبلی هست!!
    • شایان IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      3 0
      پسر خلف نه پسر نا خلف .. پسر خلف یعنی سالم پسر ناخلف یعنی ناسالم
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    17 0
    امریکایی هایی که در چند روز و ماه های گذشته در عراق و سوریه در حال جابجایی و تحرکات داشتند را غافل نشوند این تیم های امریکایی دارند غیر مستقیم گروه داعش را پشتیبانی می کنند
  • CA ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    11 77
    خوب به شما چه
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      11 6
      یه منفی بهت دادم تا حالت جا بیاد
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    15 2
    باید حملات علیه آمریکا و پایگاههایش بصورت پهبادی باشد باید پایگاه اسد عراق شاهد حملات پهبادی رزمندگان حشد باشد
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    6 0
    باید حملات علیه آمریکا و پایگاههایش بصورت پهبادی باشد باید پایگاه اسد عراق شاهد حملات پهبادی رزمندگان حشد باشد
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    17 2
    مع الاسف... کار کار عرعرستان خبیثه... مثل سگ داره برنامه ریزی میکنه... خدا خودش کمک کنه به حشد...یا اللّه مددنا...
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    11 0
    باید توده خاموش داعش بکلی از بین ببرند حشد شعبی وارتش عراق باید یکبار برای همیشه کار داعش تمام کنند
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    15 1
    اینا از نشانه های روی کار امدن بایدن است اینها ادم های موذی هستن به ظاهر صلح طلب و دمکراتن ولی در باطن جنگ طلب و دیکتاتور هستن خدا لعنت کند کسانی که به امدن بایدن دلخوش کردن امیدوارم صاعقه بزند بهشان و پودر بشن
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      3 0
      لطفا به افساد طلبان وطنی توهین نکنید. این جماعت بی خاصیت کلی امید به بایدن و تیم او دارند. عشق آنها کدخداست و لا غیر ……
  • SE ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    18 0
    به شخصه اینو پاسخ آمریکا به سلسله حملات اخیر علیه کاروان های آمریکایی می دونم ، بالاخره بایدن حق پدری به گردن داعش داره
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    12 1
    برادرا چند تا پهپاد با هماهنگی برادران عراقی مستقر کنید و شب وروز رو براشون جهنم کنید
  • بهرام مهدوی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    1 0
    تو تیتر زدن بی بی سی رو گذاشتید تو جیبتون
  • علی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    5 0
    تا عراق زیر سلطه امریکا باشد و خودش را ازاد نکند این وضعیت ادامه دارد تنها راه نجات بیرون کردن امریکاست
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    5 0
    از وقتی این کاظمی احمق اومد داعش جسور تر شد
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 8
    مگه نگفتید داعش تمام شد.
    • عبدالله مومن IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      11 5
      داعش که تمام شد ولی منافقی مثل تو که تمام نشد. هههههههههههه
  • مرتضی IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    7 1
    وقتی سردار عزیز ما رو شهید کردن شکی نبود که باز دا.ع‌ش تحرکات خواهد داشت. امریکا رو باید از عراق بیرون کرد. رنگ آرامش رو نمی بینند وگرنه
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    7 0
    موضوع اینه که الکاظمی نفوذی آمریکا اونجا نخست وزیره
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    داخل رشته کوه های حمرین و مکحول نیاز به احداث جاده و ساخت پادگان ها و مقرهای ویژه و مستحکم داره که هم در برابر حملات هوایی جان نظامیان مستقر را حفظ کند هم ماشین انتحاری نتواند به آن برسد همیشه هم تعداد زیادی نیروی نظامی در این مجموعه پادگان های ویژه باید حضور داشته باشند در اینصورت پاشنه آشیل و نقطه ضعف بزرگ تمام این سال ها به نقطه قوت تبدیل می شه و تحرکات داعش از شمال بغداد تا ثرثار تا سامرا تا بیجی و کرکوک و شرقاط فلج می شه منطقه کوهستانی بدون ساخت جاده و استحکامات ویژه یعنی هتل 5 ستاره برای تروریست و تجزیه طلب و منافق ، امنیت این تیپ مناطق با عبور گذری تامین نمی شه همین ایران خودمان بخش هایی از کردستان تا دو دهه قبل اسما تحت کنترل بود رسما از کنترل خارج ، وقتی که شروع شد به ساخت جاده ها حتی تا نوک کوه ها و ساخت استحکاماتی که کل سال برقرار باشد و جان رزمندگان را حفظ کند غارها را کور کردند نیروهای توانمند که بتوانند در چنین محیط های سختی بمانند کم نیارن (خصوصا تو بحث انرژی و تنفس) و حتی بجنگن و یکسری اقدامات دیگر ، کم کم منطقه کنترل شد ترکیه هم همین کارو کرده تا وقتی در حمرین و مکحول یکسری عملیات عمرانی نظامی آغاز نشود وضعیت همینه و متاسفانه باز هم شهید خواهیم داد قبل همین عملیات همین کامنتو گذاشته بودم .
    • مختار IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      5 0
      فرمایش شما درست باید مناطق فعالیت نیروهای مخفی داعش را تحت کنترل خود در بیاورند ولی مسئله اصلی و پشتیبان و هماهنگ و مدیریت کننده داعش و ناامنی و اختشاش در عراق حضور نظامیان آمریکاست و نا زمانی که آنها در خاک عراق جولان دارند توطئه و ترور و انتحار پایان نمی یابد در ضمن الکاظمی نیز مهره آمریکاست و آمریکا هم مدیر داعش و برنامه ریزی کننده برای انفجار ها در عراق حالا شما بفرما با این وضعیت فعلی عراق آیا می توان تصور کرد که داعش نابود بشود یا فعالیتش کم بشود؟البته که جواب نه هست بحران عراق رو به افزایش هست و روی کار آمدن دومکراتها در امریکا نیز در این توطئه ها موثر هست مجلس عراق که نماینده مردم عراق هستند مصوبه شان مبنی بر خروج آمریکایی ها هیچ اهمیتی داده نشده است و نشان میدهد که عراق به سمت بحران حرکت می کند و عراقی ها و حسدالشعبی خوب فهمیده اند که در این حمله های تروریستی اخیر دست آمریکا و اسرائیل و عربستان تو کار بوده است
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    احتمال دارد همه شون داعشی نباشند، منظورم نیروهای ویژه آمریکا و اسراییل است. کاروانهای آمریکا نباید با امنیت تردد کنند. یکبار پایگاه عین الاسد و التنف را بزنید تا یانکی ها حیاب دستشون بیاد. مقاومت عراق باید و باید حدفاصل گذرگاه بوکمال و التنف یک پایگاه راهبردی بزند، پراکنش جغرافیایی پایگاهها طوری باشد که پایگاه های آمریکا در محاصره قرار گیرند. اینو به بچه های مقاومت انتقال دهید. ضروریست.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 1
    خدا رزمندگان و شیعیان عراق را از شر این خائنین نجات دهد
  • مرک بر خائن IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 0
    خدایا یا عاقلشون کن یا نابودشون کن
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    7 0
    داعش مدتهاست ناتوان تر از آنست که عملیاتی در این سطح بکند علت اصلی آن بوجود آمدن پارادوکس های قوی در مبانی عقیدتی آنست لذا متاسفانه باید گفت این تروریستها اصلا اعضای داعش ملعون نیستند بلکه خود نیروهای ارتشهای تروریستی امریکا و آل سقوط و صهیونیستهای اسقاطیلی هستند که با لباس های مبدل تحت پوشش داعش به هدف بر هم زدن آرامش عراق و توجیه برای ادامه حضور اشغالگرانه در عراق و منطقه عملیات ترکیبی میکنند و متاسفانه دولت غربگرا و منفعل عراق هم بخشی از این پازل عملیات ترکیبی دشمنان است!!!
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 0
    اینجا جای حاج قاسم واقعا احساس میشود
  • ب IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 0
    یه مشت احمق واسه عراق نسخه می پیچن که عراق رو نا امن کنند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    ؟ دوباره اینها از کجا دراومدن؟
  • JP ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 5
    امریکا تشکر تشکر
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    چرا کردهای عراق کمک نمیکنند به حشد الشعبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس