کد خبر 1172254
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
بورس نمایه

در روزهای اخیر ۵ شرکت اطلاعیه‌هایی درخصوص افزایش سرمایه منتشر کرده‌اند. هر کدام از این شرکت‌ها در مراحل متفاوتی از افزایش سرمایه هستند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در روزهای اخیر ۵ شرکت اطلاعیه‌هایی درخصوص افزایش سرمایه منتشر کرده‌اند. هر کدام از این شرکت‌ها در مراحل متفاوتی از افزایش سرمایه هستند.

غدشت

پیشنهاد هیات‌مدیره شرکت دشت مرغاب به مجمع عمومی فوق‌العاده درخصوص افزایش سرمایه از مبلغ ۵۳,۴۵۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۵۸۴,۹۳۶,۱۸۲,۷۳۸ ریال (معادل ۹۹۴ درصد) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است. براساس اطلاعات مندرج شده در سامانه کدال هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی در صورت وضعیت مالی شرکت و بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی اعلام شده است. سرمایه فعلی شرکت ۵۳.۴۵۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال است. گفتنی است این شرکت برای چندمین بار درصد افزایش سرمایه خود را تغییر داده است.

کاما

درحالی که اخیرا شرکت «باما» افزایش سرمایه‌ای ٩٠٠ درصدی از محل سود انباشته داده، قصد دارد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های خود هم افزایش سرمایه‌ای داشته باشد. شرکت کاما درصد افزایش سرمایه خود را در حالی از ۲۷۹ درصد به ۸۵ درصد تغییر داد که دلیل آن را این گونه اعلام کرد با توجه به الزام ارزیابی کامل سرمایه‌گذاری بلندمدت و عدم امکان ارزیابی شرکت‌هایی فاقد کنترل لذا پس از استعلام و پذیرش شرکت کانی کربن در بازار سرمایه ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

وتوشه

شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه با سرمایه فعلی ۱۵۰۰ میلیارد ریال در نظر دارد سرمایه خود را ۲۲۰ درصد معادل ۳۳۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش دهد. هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی عنوان شده است.

کیسون

شرکت کیسون با انتشار اطلاعیه‌ای به منظور شفاف‌سازی اعلام کرد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت- طبقه زمین و ساختمان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

چدن

در همین راستا هیات‌مدیره شرکت تولیدی چدن‌سازان پیشنهاد افزایش سرمایه به میزان۸۰۰ درصد را به مجمع فوق‌العاده اعلام کرد که از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین می‌شود. سرمایه فعلی شرکت ۱۷۰۰ میلیارد ریال است. هدف از انجام این افزایش سرمایه استفاده از معافیت‌های مالیاتی درج شده در ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    7 0
    به بهانه افزایش سرمایه زیادهی مردم رافریب میدن مثلانمادکاما 300درصدچندین ماه پیش گفت افزایش میده. وقتی میبینن مردم ناامیدشدن بازجلسه فوق العاده میزاره مردم فکرمیکنن مجمع افزایش سرمایست. بازی میدن ملت راچندین ماه تاروزی ک وقت افزایش رسید. 300را80میکنه.شماکه خبرداشتیدنمیشه پس چراالکی اعلام کردین 300؟؟چراهمون اول نگفتیدونمیشه ارزیابی کرد؟؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    7 0
    پس بانک دی کجاست یک سال پول سرمایه ما بر باد داد
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    امروز منفی بود ولی الکی بازار را سبز کرده بودن
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    مسئولین بورس به فکر پول مردم باشید بیشتر تلاش کنید
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    بسه الکی بسه الکی الکی
  • ابراهیم IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    سلام چرا فملی قیمت ونصف کردوگوفت جایزه است ولی هیچ خبری از پول ما نیست
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    5 1
    به خدا ما ایرانی هستیم از جایی دیگه نیومدیم انتقام چی از ما میگیرین،زندگیم نابودشدپولی که با خیاطی در آورده بودم رفت کاش یه دفعه ما رو میکشتین خلاص
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 0
    درودبر مجلس
  • مریم IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    ثجوان به بهانه تابلو زرد از 16700 رسیده به 12200 مرحبا پول کارگر خوردن نداره
  • ناشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    خدا لعنتتون کنه بازم که منفیش کردین .فقط میخاستین مردم رو گول بزنید امیدوارم خیر نبینید
  • مریم IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    من وهمسرم بدبخت کردبورس پول ماشینمون توی بورس رفت پول پس اندازمون دادیم هترول خریدیم شده ۲۰تومن الان بهمون زنگ زدن پولتون سوخت چون سهم پایه هترول رو نخریدیدخوب خداروخوش میاداینجوری کنید ازهمون اول نزاریدمردم بخرن بگین سهام پایه نداریدنه اینکه چندماه بگذره همین که قراره یه هفته دیگه بفروشیمش زنگ بزنین بگین متاسفیم پولتون سوخت دیگه نمیشه کاریش کرد یعنی هیچ کس نیست جوابگوباشه
  • GB ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    ما از مجلس انتظار داریم که تا ایفای حق مردم مفلس شده در بورس کوتاه نیاید، در غیر اینصورت همه را بازی تلقی میکنیم ومطمئن می‌شویم که دستشان باهم یکی است، در این غارت مردم بدبخت.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    واقعا دستشون دردنکنه چقدر اینا بی انصافا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس