شما در زمان بروز آتش‌سوزی چه واکنشی نشان می‌دهید؟ وجود جعبه آتش نشانی در مراکز مختلف کمک می‌کند تا افراد در زمان بروز این بلای خانمان سوز واکنش درستی از خود نشان دهند. جعبه آتش نشانی به عنوان یک ابزار مناسب و در دسترس است که برای اطفای حریق کاربرد دارد. اهمیت این جعبه خاص و کاربردی که با علم و دانش به روز ساخته شده زمانی مشخص می‌شود که در زمان بروز آتش مورد استفاده قرار بگیرد. به بیان ساده‌تر وجود یک جعبه آتش نشانی در اماکن مختلف لازم و ضروری محسوب می‌شود، اما برای خرید آن باید حتماً اطلاعات دقیقی از مشخصات و ویژگی‌های این جعبه جادویی داشته باشید. برای دریافت اطلاعات دقیق ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید!

آنچه باید درباره جعبه آتش نشانی بدانید!

جعبه آتش نشانی که نام دیگر آن فایرباکس است، جعبه آتش نشانی یک نیاز مبرم برای ساختمان‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری و کلیه اماکن سرباز و سربسته به شمار می‌رود. این جعبه که دارای متعلقات خاصی می‌باشد، برای مهار آتش در زمان بروز آتش‌سوزی بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. با وجود فایر باکس به راحتی می‌توان شعله‌ی آتش را مهارکرد، و از اشتعال آتش جلوگیری کرد بنابراین با وجود این جعبه تا زمانی که ماموران آتش نشانی به محل حادثه برسند می‌توان جلوی بروز حوادث و اتفاقات بزرگ‌تر را گرفت.

ویژگی‌های جعبه آتش نشانی کدام است؟

مسلماً فایر باکس جعبه‌ای است که متعلقات خاصی برای اطفای حریق دارد، این متعلقات در مجموع می‌توانند برای مهار آتش موثر باشند. بنابراین برای خرید جعبه آتش نشانی لازم است متعلقات خاص آن را به خوبی بشناسید:

  • شیلنگ مخصوص آتش نشانی:

یکی از مهم‌ترین تجهیزات که درون جعبه فایرباکس وجود دارد، شیلنگ آتش نشانی می‌باشد. این شیلنگ‌ها که در انواع برزنتی، کوتین‌دار و ضد اسید تولید می‌شود درون جعبه آتش نشانی قرار دارد که به وسیله آن می‌توان با پاشیدن ماده مخصوص آتش را خاموش کرد. شیلنگ یکی از اولین موجودی‌های فایر باکس است و باید حتماً درون جعبه وجود داشته باشد.

  • قرقره:

برای استفاده از شیلنگ آتش نشانی نیاز به وجود قرقره مخصوص وجود خواهد داشت، بنابراین قرقره آتش نشانی هم باید در ون فایرباکس موجود باشد. قرقره آتش نشانی برای استفاده از شیلنگ آن را بر روی قرقره قرار می‌دهند تا با سهولت بتوان از ان استفاده کرد. بنابراین در زمان خرید جعبه فایرباکس از وجود قرقره اطمینان حاصل نمائید.

  • نازل:

از دیگر قطعات موجود در فایرباکس می‌توان به نازل اشاره کرد که در واقع پاشنده ای است که آب را به جهت خاموش کردن اتش  خارج می‌کند. نازل‌ها از جهت نوع پخش آب و... دارای انواع مختلفی دارند نازل ها به دو حالت فوک و جت آب را بر روی آتش اسپری میکنند  که حتما باید آن را درون جعبه فایرباکس قرار دهند.

  • شیر فلکه:

شیر فلکه اتش نشانی از جنس برنج  نیز از دیگر متعلقات جعبه است که منبع تغذیه جعبه های آتش نشانی محسوب می شوند که بایستی فشار کار آنها حداقل 16 بار باشد ( PN_16)  که توسط برندهای مختلف و در انواع متفاوت تولید می‌شود. که البته انتخاب برند برای خرید شیر فلکه بسیار حائز اهمیت است، بنابراین وجود شیر فلکه را هم درون جعبه بررسی نمائید.

  • کوپلینگ و هیدرانت:

کوپلینگ و هیدرانت از دیگر اتصالات خاص و مهمی هستند که برای مصارف خانگی یا صنعتی در انواع مختلفی ساخته می‌شوند، از جمله مدل‌های موجود در بازار می‌توان به انگلیسی و آلمانی اشاره کرد.

بنابراین برای خرید جعبه آتش نشانی حتما باید به وجود متعلقات فوق مطمئن باشید و سپس خرید خود را انجام دهید. عقل سلیم حکم می‌کند همواره سلاح‌های مورد نیاز برای بروز اتفاقات گوناگون را در اختیار داشته باشید. بنابراین باکس آتش نشانی نیز به عنوان یک سلاح مبارزه با آتش حتماً باید درون منازل و محل کار وجود داشته باشد، زیرا حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند. گاهی ممکن است بر اثر یک خطای کوچک و جزئی حادثه‌ای غیر مترقبه رخ دهد، پس باید تمامی جوانب مراقبتی را در نظر گرفت.

باکس آتش نشانی را از مراکز معتبر خریداری کنید!

برای آنکه بهترین انتخاب و خرید را در زمینه خرید فایر باکس داشته باشید، حتما باید از مراکز مطمئن و معتبر خرید خود را انجام دهید. جعبه آتش نشانی که قرار است به نوعی کار ماموران و ماشین‌های آتش نشانی را پیش از رسیدن آنان انجام دهد، خود باید دارای کیفیت عالی و بالایی باشد تا بتواند درست عمل کند. در زمان بروز حادثه جای تعلل نیست، پس یک فایر باکس باید سالم و کامل باشد تا در مواقع نیاز بتوان از آن برای مهار آتش استفاده کرد. آتش بلای خانمان سوزی که همه‌ی افراد از آن فراری هستند، می‌تواند به یکباره کل زندگی افراد را نابود کند، به همین جهت حتی شرکت‌های بیمه‌ای هم به وجود تجهیزات اطفای حریق مثل باکس آتش نشانی تاکید دارند و منازل یا دفاتری را دارای تجهیزات هستند با اطمینان بیمه می‌کنند. پس خرید جعبه آتش نشانی به نفع شما خواهد بود.

آتشران، مطمئن‌ترین مرکز خرید تجهیزات اطفای حریق

یکی از مراکز خرید مطمئن و معتبر که می‌توان کلیه‌ی تجهیزات اطفای حریق خانگی یا غیر خانگی را از آن خریداری کرد، آتشران نام دارد. آتشران نام شرکتی تخصصی است که از سال 1353 آغاز به کار کرده و تاکنون سالها فعالیت مستمر را در کارنامه خود دارد. این شرکت که با هدف ایجاد ایمنی برای افراد و هم‌وطنان شکل گرفت شرکتی پیشرو در حوزه تولید، واردات و طراحی محصولات و لوازم اطفای حریق شناخته می‌شود. شرکت آتشران که از سال 59 در زمینه تولید جعبه آتش نشانی نیز فعالیت دارد، کیفیت محصولات خود را همواره به روزرسانی می‌کند و به همین جهت مورد اطمینان افراد قرار دارد. موفقیت این شرکت تاجایی ادامه داشت که هم‌اکنون یکی از صادر کنندگان فایر باکس به خارج از کشور نیز به شمار می‌رود.

بنابراین برای محافظت از اموال خود همواره می‌توانید روی فایر باکس‌های تولیدی آتشران حساب باز کنید، به عبارت دیگر خرید یک فایر باکس از اتشران می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی آسوده کند. آتشران با راه‌اندازی یک وبسایت پر یرعت و عالی اقدام به ارائه اطلاعات دقیق از جعبه آتش نشانی و دیگر تجهیزات اطفای حریق نموده است. به همین جهت با ورود به وبسایت آتشران می‌توانید اطلاعات خود را افزایش دهید و خرید خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. در چنین شرایط کرونایی به طور قطع خرید اینترنتی مقرون به صرفه و درست خواهد بود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس