فرصت شرکت در طرح ملی ایران قوی تمدید نمی‌شود

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در طرح ملی ایران قوی، بچه‌های مسجد را مصداق بارزی از افسران جنگ نرم توصیف کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به روند برگزاری دومین رویداد ملی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با محور طرح «ایران قوی» گفت: تلاش‌های بچه‌های مسجد در این دوره بسیار قابل توجه بود از این جهت که تجربیات سال گذشته وجود داشت و کانون‌ها توانستند بر اساس نوع عملکرد خود و آنچه که در فهما ۱ اتفاق افتاد با نگرش تازه‌ای اقدام به ثبت آثار در سامانه بچه‌های مسجد داشته باشند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: با توجه به این مساله آثار متعددی در رواق‌های دوازده‌گانه از سوی کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شد و همچنان نیز این فرصت تا ساعت ۱۲ شب ۲۲ بهمن ماه وجود دارد اما پس از آن شرکت در طرح تمدید نخواهد شد.

وی با اشاره به بررسی و ارزیابی آثار ارسال شده به سامانه بچه‌های مسجد گفت: این روند تا ۱۰ اسفند از سوی هیأت داوران صورت گرفته و برگزیدگان طرح ملی ایران قوی روز ۱۸ اسفند همزمان با سالروز تأسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است اعلام می‌شوند.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه دایره برگزیدگان این دوره از رویداد فهما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح ملی ایران قوی محور فعالیت‌های کانون‌ها در سال جاری محسوب می‌شود در نتیجه بر اساس این طرح و رواق‌های تعریف شده در آن برگزیدگان متعددی خواهیم داشت.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به حداقل رسید اما با این وجود تاکنون ۴۲ میلیون امتیاز در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده که قابل توجه است و تا پایان طرح نیز افزایش می‌یابد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به ارائه گزارش آماری از عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور پرداخت و گفت: تعداد ۲۵۹ باب کانون بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار امتیاز کسب کردند، در این میان ۲ کانون بالای ۱۵ هزار امتیاز را به دست آوردند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فهما، در بخش دیگری از مباحث خود ضمن تقدیر از فعالیت‌های خالصانه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: تاکنون تعداد ۲۵ هزار و ۹۹۲ کانون در کشور تأسیس شده و قطعاً تا پایان طرح ملی ایران قوی این تعداد فراتر از ۲۶ هزار کانون می‌رود؛ در این میان آنچه که مسلم است مجاهدت و تلاش بی شائبه بچه‌های مسجد است، نوجوانان و جوانانی که به راستی به تعبیر مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم هستند.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه خبر از صدور ۷۲۰۰ مجوز الکترونیکی برای کانون‌های فهما در سراسر کشور داد و تصریح کرد: آنچه که در سامانه بچه‌های مسجد اتفاق افتاد یک انقلاب در حوزه فعالیت‌های مسجدی است؛ چراکه هر کانون فرهنگی هنری باید اطلاعات جامعی را از مسجد و کانون در سامانه ارائه کند که از جمله آنها می‌توان به معرفی روحانی مسجد، مدرک تحصیلی اعضای کانون و بسیج اشاره داشت.

وی ادامه داد: تاکنون در سطح کشور و ذیل طرح ملی ایران قوی، بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان از سوی کانون‌های فرهنگی هنری برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مسجدی هزینه شده است که این رقم طبق برآوردها تا پایان طرح به بالاتر از ۵۰ میلیارد می‌رسد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد که زیست بوم بچه‌های مسجد به گونه‌ای گسترش یابد که فعالان مسجدی این فضا را خانه خود بدانند و در راستای توسعه فعالیت‌های خود به ویژه در عرصه بین‌الملل تعامل مضاعفی با یکدیگر داشته باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس