بلومبرگ: ستاد ترامپ به سازمان‌دهندگان تظاهرات خشونت‌آمیز کنگره پول پرداخت کرده بود - کراپ‌شده

ستاد رئیس جمهور سابق آمریکا به افراد و نهادهایی که تظاهرات خشونت آمیز مقابل کنگره را سازماندهی کرده بودند پول پرداخته کرده بود.

به گزارش مشرق، ستاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بیش از ۲.۷ میلیون دلار به افراد و نهادهایی پرداخت کرده که تظاهرات روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) را که در نهایت به درگیری‌های خشونت‌آمیز در کنگره منتهی شد سازمان‌دهی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این پرداختی‌ها توسط ستاد ترامپ، نشان دهنده ارتباط مالی میان سازمان دهندگان تظاهرات و بازیگران سیاسی ستاد ترامپ است.

«مگی مولوینی» خواهر زاده «میک مولوینی»   رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید یکی از افرادی است که از ۲۳ نوامبر ۱۳۸ دلار از ستاد ترامپ پول دریافت کرده است.

شرکت «ایونت استراتژی» با دریافت ۱.۷ میلیون دلار، از بزرگترین دریافت کنندگان از ستاد ترامپ بوده و بر اساس گزارش‌ها، «جاستین کاپورال» و «تیم اونز» مالکان این شرکت از صحنه گردانان تظاهرات روز ششم ژانویه بودند.

کنگره آمریکا روز ششم ژانویه (هفدهم دی) در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند و خود نیز در میان آن‌ها به سخنرانی پرداخت.

اندکی بعد، حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا،  مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.   این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس