عصائب اهل الحق: رد پای عربستان و امارات در انفجارهای بغداد

جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که رد پای عربستان و امارات متحده عربی در انفجارهای شهر بغداد دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق جمعه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المیادین» تصریح کرد که اثر انگشت آل سعود و آل نهیان در دو انفجار بغداد واضح و آشکار است.

وی با انتقاد از دولت عراق به دلیل تامین نکردن امنیت و معاش شهروندان عراقی افزود: سازمان الحشد الشعبی و مقاومت به عنوان یک مانع در برابر منافع آمریکا و متحدانش در عراق ایستاده‌اند.

سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز در توییتی درباره حملات انتحاری روز گذشته بغداد گفت: بعد از پایان نقش جنایتکارانه ترامپ در عراق، ‌ عربستان سعودی عوامل خود را به حرکت درآورد تا بار دیگر خون ملت عراق را بریزند.

«جواد الطلیباوی»  ادامه داد: به امرای آل سعود درباره دستکم گرفتن خون عراقی‌ها هشدار می‌دهیم و آنها باید بدانند که آزادگان عراق در مقابل جنایاتشان دست بسته نخواهند ماند.

وی اظهار داشت: خون در برابر خون، ‌ ویرانی در برابر ویرانی؛  این (معادله) را خوب درک کنید.  دست ما به شما خواهد رسید.

در همین پیوند، برخی از خانواده‌های قربانیان انفجارهای تروریستی بغداد نیز امروز در گفت و گوی جداگانه با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق، عربستان را عامل و در پس پرده این جنایت دانستند.

میدان الطیران در مرکز شهر بغداد روز پنجشنبه شاهد دو حمله انتحاری با استفاده از کمربند انفجاری بود که به کشته شدن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

این انفجارهای انتحاری با موج محکومیت‌های داخلی و بین المللی روبرو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس