جایزه ۷۵۰۰۰ دلاری اف.بی.آی برای شناسایی بمب گذار کنگره

دو هفته بعد از درگیری های خشونت آمیز درکنگره در شهر واشنگتن، اف.بی.آی یه عملیات پیگرد واقعی را سازماندهی کرده و بازرسان برای این منظور از یک تکنیک اغلب اجرا شده درآمریکا یعنی تعیین جایزه استفاده کردند

به گزارش مشرق به نقل از وبسایت تودی۲۴، پلیس فدرال آمریکا در تلاش برای تعقیب مرد متهم به کار گذاشتن دو بمب دست ساز در جریان حملات ششم ژاویه به کنگره وعده یک جایزه ۷۵۰۰۰ دلاری را "برای هر اطلاعات کمک کننده به شناسایی این فرد" داده است.

درخواست مرتبطی در شبکه های اجتماعی همراه با تصاویری از دوربین مداربسته منتشر شده است.به نظر می رسد که این شخص یک سوئیشرت کلاهدار خاکستری و دستکش دارد و چهره اش نیز با ماسک مخفی شده است. او ظاهرا بمبها را در نزدیکی ساختمانهای دفاتر احزاب دموکرات و جمهوریخواه در نزدیکی کنگره کار گذاشته است.

بیشتر بخوانید

حمله لفظی پسر ارشد ترامپ علیه بایدن

یک پنجم متهمان حمله به کنگره آمریکا سابقه نظامی دارند

این بمبها منفجر نشدند اما به عنوان نشانه برنامه ریزی احتمالی برای حمله و جدیت تهدید حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق علیه کنگره قابل توجهند.

تحلیلگران شامل یک رئیس پلیس سابق کنگره مظنون هستند که این بمبها به عنوان عامل انحراف حواس تولید شده اند تا باعث حذف پلیس شده و عوامل حمله بتوانند به ساختمان کنگره حمله کنند.

مایکل شروین، دادستان واشنگتنی مسئول تحقیقات، به تایید "نشانه های هماهنگی" همچون ارتباطات میان تظاهرکننده هایی که به داخل کنگره برگشتند و آنهایی که بیرون بودند پرداخت.

این اعلامیه اف.بی.آی نشان می دهد که این پلیس فدرال هنوز سرنخی درباره هویت این شخص ندارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس