حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان: هرکالایی که به میزان نیاز در کشور تولید شود واردات آن ممنوع است

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از دو واحد تولیدی در سمنان گفت: هرکالایی که به میزان نیاز در کشور تولید شود واردات آن ممنوع است و حقی برای واردات آن وجود ندارد و موضوع بررسی می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور عصر پنجشنبه در جریان بازدید از واحد تولیدی عقاب افشان در شهرک صنعتی سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگران سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند و قوه قضائیه با فعالان تولید برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید همراه است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: هرکالایی که به میزان نیاز در کشور تولید شود واردات آن ممنوع است و حقی برای واردات آن وجود ندارد و موضوع بررسی می‌شود. کالاهایی که امکان تامین نیاز در داخل کشور باشد واردات آن خلاف قانون و ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

حجت‌الاسلام درویشیان: هرمسئولی نسبت به انجام وظایفش کوتاهی کرده باشد قابل تعقیب است

وی بیان کرد: این مساله مربوط به کالای خاصی نیست بلکه این قانون مشمول تمام کالاها است. امید است در حوزه صنعتی ازجمله خودرو ۱۰۰ درصد وابستگی قطع و نیاز کشور به دست توانمند نیروهای متخصص کشور تامین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان همچنین اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات کارآفرینان در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه و دستگاه قضا در اولویت است.

وی افزود: اخلالگران نظام اقتصادی آفت تولید هستند و برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی با جدیت در دستور کار دستگاه قضا و سازمان بازرسی قرار دارد.

درویشیان اظهار داشت: اکثریت تولیدگران و کارآفرین افراد پاک‌دست و به دنبال تولید واقعی هستند و اگر تعدادی کم از ظرفیت کشور سوء استفاده کنند حتما باید با آنان برخورد قانونی شود. در چند ماه گذشته تعدادی فعالان عرصه تولید که به وظایفشان در زمینه تولید عمل نکردند به مراجع قضایی معرفی شدند و در مقابل، هشدارهای متعددی به مسوولان برای حمایت از تولید داده شده است.

درویشیان اظهار داشت در مدت اخیر از ۲۵۰ واحد تولیدی بازدید و مشکلات واحدها پیگیری و رفع شد و تعدادی تعطیل بود و دوباره به چرخه تولید بازگشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان: هرکالایی که به میزان نیاز در کشور تولید شود واردات آن ممنوع است

رییس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: تولید خودروهای برقی ضرورت کشور برای جلوگیری از آلودگی هوا است. خط تولید محصول اتوبوس برقی در واحد تولیدی سمنان با همکاری کشورهای دیگر در دست احداث است که تحقق این طرح ارزشمند است.

وی بیان کرد: مشکلاتی در واحد تولیدی عقاب افشان در حد توقف واحد بود و به تازگی مشکلات رفع و واحد فعال شده است. گلایه این واحد تولیدی از واردات خودروهای مشابه پیگیری می‌شود و طبق قانون واردات کالا، در صورت ظرفیت تامین نیاز داخل کشور، ممنوع است و مشکلات ارزی تفسیر و رفع شود.

درویشان افزود: واردات کالا، در صورت موجود بودن آن به اندازه نیاز کشور، خلاف مقررات است و برای برخورد با متخلفان آن اقدام می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: زیرساخت جدی در حوزه توسعه کشور در زمینه تولید اتوبوس مساله مهمی است.

وی یادآور شد: بخش زیادی از آلودگی هوا ناشی از وجود خودروهای فرسوده ناوگان عمومی است و نوسازی و به‌کارگیری خودروهای باکیفیت با آلودگی کم گره‌گشا است.

درویشیان اظهار داشت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای مردمی که کمتر امکان استفاده از خودروهای شخصی دارند، یک ضرورت است.

وی ادامه داد: مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت رسیدگی می‌شود و سازمان بازرسی در مساله نظارت بر تکالیف قانونی دستگاه‌های زیربط اهتمام ویژه دارد.

درویشیان اضافه کرد: رویکرد اصلی دستگاه قضا حمایت از تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بحث صنعت خودرو و افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو تصریح کرد: تحقق منویات رهبری با رفع مشکلات واحدهای تولیدی محقق می‌شود و دستگاه قضا اهتمام ویژه بر حمایت از تولید کنندگان براساس موازین قانونی دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: واحدهایی به تملک بانک درآمده بود و بانک‌ها به دنبال راه‌اندازی مجدد تعدادی از این واحدها هستند، اما بانک‌ها نمی‌توانند تولیدکننده خوبی باشند و همه باید کمک کنند. هیچ واحد تولیدی نباید در تملک بانک باشد و باید فعال باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس