عکس/ جلسه هیات دولت و مقاومت روحانی در برابر آمریکا و ماسک!

رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نفت بیان داشت: این افتتاح در زمانی اتفاق افتاد که آنهایی که مدعی بودند ایران را به زمین خواهند زد و توطئه و برنامه ریزی کردند دیگر نیستند.

به گزارش مشرق،  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم آئین بهره‌بردای از  طرح‌های ملی وزارت نفت، گفت: روز بسیار مبارکی برای مردم ایران است؛ روزهای اولیه بهمن‌ماه که برای ما پیام‌آور پیروزی ملت است.

رئیس جمهور گفت:  این پروژه بزرگ در روزی افتتاح می‌شود که آنها که مدعی بودند ایران را به زمین خواهند زد و می‌توانند کمر ملت سرافراز ایران را در برابر استبداد و قلدری خم کنند و آنهایی که این همه مدعی بودند و توطئه و برنامه ریزی کردند دیگر نیستند. آنها با ذلت و سرافکندگی سرنگون شدند.

وی با بیان اینکه کارهای روزهای پایانی عمر منحوس آنها برای همه جهان و ملت خود آمریکا روشن شد، تصریح کرد: برای همه مشخص شد که آنها آغازگر ضد دمکراسی و پارلمان هستند. همانطوری که مجلس شورای ملی آن زمان را مستبدین به توپ بستند آنها هم آخر عمر خود کنگره را با اوباشی که به سمت کنگره فرستادند به توپ بستند. آنها از آغاز کار خود به همین صورت بودند منتها در پایان برای همه آشکار شد که این تروریست‌ها چه جنایتی بر مردم آمریکا و جهان روا داشتند.

بیشتر بخوانید

۹۹ قمری، پیروزی انقلاب اسلامی و ۹۹ شمسی، پایان حکومت نحس ترامپ/ رئیس جمهور آمریکا چهار سال ظلم کرد

روحانی: هفته آینده اولین محموله واکسن کرونا وارد می‌شود/همه دستگاهها برای جلوگیری از موج چهارم کرونا تلاش کنند

روحانی خاطر نشان کرد: همینطور که این دولت دارد فعالیت را  انجام می دهد همزمان مسیر را برای دولت بعدی هموار می‌کند که کار مهم ما است لذا در بسیاری از پروژه ها شرایط را آماده کنیم که تکمیل آن بدست دولت سیزدهم انجام بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح‌های امروز در حوزه نفت و گاز گفت: این طرح در سال ۹۴ و ۹۵ که شرایطی بود که دست و بال ما در سایه برجام باز شده بود و توانستیم نفت را صادر کنیم و بخش بزرگی از پول نفت به صندوق وارد شود. نفتی که می فروشیم ۳۸ درصد قیمت نفت به صندوق واریز می‌شود بنابراین  نفتی که به فروش می رسد همه آن در اختیار دولت قرار نمی گیرد.  ۱۴.۵ درصد در اختیار خود شرکت ملی نفت برای توسعه و اداره آن است. آنچه در اختیار دولت قرار می گیرد مقدار کمی است. 

وی ادامه داد: مردم ما بدانند بزرگترین منبع گازی جهان، ایران است و ایران از لحاظ منابع گازی رتبه اول را دارد. بیش از ۳۱ هزار میلیارد متر مکعب کشور ما گاز در اختیار دارد که البته به دست آوردن و فرآوری آن خیلی مشکلات دارد که انجام می‌گیرد.

روحانی تصریح کرد: امروز در دولت دوازدهم شاهد تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز هستیم. با این همه گازی که تولید می‌کنیم و در اختیار مردم می گذاریم بازهم در زمستان مشکل داریم لذا باید تلاش فرهنگی کنیم مردم در مصرف گاز مراقبت نمایند. در نفت و گاز جایگاه ویژه‌ای داریم و این قدرت ما است. دنیا و منطقه نیاز به نفت و گاز ایران دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما می توانیم در انرژی «هاب منطقه» باشیم، اظهار داشت: ما در زمینه نفت و گاز کار بزرگی انجام دادیم. اما در زمینه صادرات گاز عقب هستیم.

روحانی بیان داشت: هر چقدر شرایط ما مناسب شود و درآمد ما اضافه شود، این درآمد نفت بخش بزرگ آن در اختیار صندوق توسعه ملی برای تحول در تولید و بخش صنعت قرار می گیرد و امیدواریم سال آینده همانطور که پیش بینی کردیم بتوانیم ۲ میلیون و ۳۰۰ بشکه نفت بفروشیم. این سهم نفت در اختیار صندوق برای توسعه کشور قرار می گیرد.

وی با اشاره به نقش برجام در توسعه گازی گفت: اگر سیاست خارجی ما نبود و اگر برجام در سال ۹۴ به ثمر نشسته بود؛ پولش نبود، ما الان اینجا دو میلیارد دلار از صندوق گرفتیم صندوق پولی نداشت پول صندوق برای سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ است که ما توانستیم نفت را بفروشیم و صندوق شرایط مناسب پیدا کند بسیاری از قطعات که مورد نیاز ما بود می بایست می خریدیم و می آوردیم.

روحانی افزود: هر چقدر شرایط ما مناسب شود و درآمد ما اضافه شود، این درآمد نفت بخش بزرگ آن در اختیار صندوق توسعه ملی برای تحول در تولید و بخش صنعت قرار می گیرد و امیدواریم سال آینده همانطور که پیش بینی کردیم بتوانیم ۲ میلیون و ۳۰۰ بشکه نفت بفروشیم. این سهم نفت در اختیار صندوق برای توسعه کشور قرار می گیرد. 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آنهایی که بد زبان هستند و نمی‌دانند؛ میگویم تا بدانند سیاست خارجی چقدر در اقتصاد و تولید مهم است. امروز ایران جزو کشورهایی است که ابر پروژه‌های بزرگ را در نفت، گاز، کشاورزی و صنعت انجام می‌دهد.

روحانی با اشاره به اهمیت استان خوزستان در کشور، تصریح کرد: خوزستان یکی از استان‌های خیلی مهم ما است نه تنها از نظر نفت و گاز سرآمد است بلکه از نظر کشاورزی و همچنین از لحاظ این که به آبهای بین المللی متصل است و جایگاهی که این مردم آزاده دارند و همواره مرزبان خوبی برای کشور ما بودند و در دفاع مقدس نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

وی افزود: من به این مردم خوب و عزیز، ‌مردمی که با وحدت و اتحاد همه در کنار هم تلاش کردند و امروز شاهد افتتاح یک طرح بسیار بزرگ پالایشگاهی هستند که ۳.۴ میلیارد دلار برای این طرح هزینه شده است.

روحانی با تاکید بر اینکه طرح افتتاحی برای محیط زیست بسیار مهم است، تاکید کرد:   یکی از کارهای بزرگی که در این دولت انجام گرفته کارهای محیط زیستی است. در واقع گازهای فلر و مشعل‌ها که فضا را آلوده می کردند گازهای آنها جمع می شود و به این پالایشگاه می‌آید و بعد در پتروشیمی‌ها یا آنهایی که گاز شیرین است به خط سراسری ملحق می شود و این کار بزرگ امروز به انجام رسید که من از همه دست اندرکاران و کارگران و مهندسان و مدیران تشکر می کنم.

روحانی افزود: بخش اعظم داروهای مورد نیاز حدود ۹۳ و ۹۴ درصد در داخل کشور انجام می‌شود. بانک‌های عامل در ایجاد چنین پروژه‌هایی کمک کردند. وزارت نفت ما در فراورده‌ها کار بزرگی انجام دادند. مردم می‌دانند در ابتدای دولت در سال ۹۲، تولید بنزین چیزی حدود ۵۰ میلیون لیتر در روز بود اما امروز تولید ما حدود ۱۱۰ میلیون لیتر است.

رئیس جمهور ادامه داد: در بخش صادرات نفت و گاز کار خوبی انجام دادیم. ما یک گام دیگر باید در صادرات برداریم. مردم بدانند این پروژه عظیم از سال ۹۴ به بعد فعال شده است که ۳.۴ میلیارد دلار هزینه شده و در عرض ۴ سال پول خود را در می‌آورد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    30 0
    ماشائالله چه دوری برداشته پسرمون . شما جاده ها رو منهدم نکن هموار کردن پیشکش
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      18 0
      احسنت
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      10 0
      منظورش دولت ایران هست یا دولت کدخدا؟ اخه تا حالا هرچی واسه ایران گفته برعکس شده!
    • ایرانی GB ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      10 0
      تو محض رضای خدا هر چه زودتر کاسه و کوزه تو جمع کن برو اونهم با این وضع مملکتداریت ... هموار کردن مسیر برای دولت بعدی پیشکشت ! ... حکایت این حرفهای روحانی حکایته اون مثل قدیمی هست که میگه :یکی را تو ده راه نمی‌دادند سراغ خانه کدخدا را می‌گرفت !
    • SE ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      11 0
      آنچه که هویداست زمین سوخته بجای میگذارید
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    27 0
    روحانی تو رو خدا هیچی نگو، هر جی میگی بر عکس میشه
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      21 0
      خدا به دولت بعد رحم کند چه رمین سوخته ایی این تدبیر و امید!! تحویلش بدهد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    25 1
    آنهایی هم که می خواهند انقلاب اسلامی ایران نباشد بزودی از سیاست محو و نابود خواهند شد. انشاءالله
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    25 0
    خدا نیامرزد کسانیکه مردم را به بورس دعوت کردند . ماحصل یک عمر زحمتم از بین رفت ....
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      4 4
      چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      12 0
      پری مجرد 48 ساله: بورس ارث بابای روحانی نیست که هر بلایی بخواد سرش بیاره و شما مردمو مقصر جلوه بدی. هر سازمانی تو کشور باید طبق قوانینی که براش تعیین شده پیش بره اگه نرفت مقصر کم کاری مسئولین اون سازمانه و باید پاسخگو باشن نه مردم.
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      12 4
      اگر عقل داشتی فریب وعده های دولتمردان رو نمیخوردی
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      8 0
      بورس قبل روحانی بوده بعد از روحانی هم خواهد بود و در اینکه جای خوبی برای سرمایه گذاریه شکی نیست ولی اینکه توش خرابکاری شد رو به هیچ وجه به مردم ربط ندید لطغا.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      4 0
      مردمی که بعد از ۷ سال خسارت و ویرانی بازهم ... حق اعتراض و شکایت ندارند
  • امیر IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    28 0
    بعد از کار معدن سخت ترین کار دنیا حفظ عفت کلام بعد از شنیدن حرفهای حسن کلیده
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      14 0
      احسنت احسنت احسنت
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      8 0
      دمت گرم واقعأ که همینطوره!! خخخخخخخ
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      8 0
      اَی دمت گرم حال کردم
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    15 0
    شما کاری نکنید به ملت خدمت بزرگی خواهید کرد فقط برو
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    13 0
    از انتخابات ریاست جمهوری امریکا با همه بدیاش اینو فهمیدم که رئیس جمهوراشون هر چقدرم که بد باشن برای دنیا برای مردم خودشون خوبن چه چپ باشن چه راست، مردم کشورشونو وسیله برای رسیدن به اهداف سیاسی شون قرار نمیدن و به عبارتی گروگان نمیگیرن. اقای روحانی بد کردی در حق 80 میلیون ایرانی
  • مجید IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 1
    ولی شما هستی و تلاش میکنی این نقصان را برطرف کنی
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    13 0
    منظورش از دولت بعدی ، دولت بایدن هست؟!!!!
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      4 0
      آره دقيقأ ، احسنت! میخواستم همینو بنویسم!!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    9 0
    انها مدعی بودن اما شما و تیمت ماشا... تونستیدها خوشگل تونستید مرحبا
  • رضا IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    15 0
    تو نمی خواهد مسیر دولت بعدی را هموار کنی، همین که قول دلدی، مردم را از یارانه بینیاز کنی برای هفت پشت ملت کافی است. او بلایی سر پول ملی، عزت پاسپورت ایرانی، سفره مردم، مسکن مردم و ... آوردی. تو اگر یک کنازی بنشینی و حرف نزنی و باندت و اصلاح طلب ها ترا باد بزنند، در این وضعیت بالاترین خدمت به مردم است.
  • سید IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    9 0
    شما یه نمایشگر روز شمار تا پایان تارخ دولتت بزاری تو میدون پاستور والله از هر خدمتی بهتره. اینطوری ملت کمی امیدوار میشن. دولتت کی تموم میشه راحت بشیم ؟!
  • داورزنی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    8 0
    بیخیال بابا حسن جون! خودت چطودی؟
  • مجید US ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    10 0
    فقط با حرف ۸ سال عمر مردم را به باد دادید
  • میلاد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    8 0
    کشور و ملتو به این روز انداختی....
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    9 0
    شما هم بزودی ...
  • عرشی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    9 0
    پررویی...
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    10 0
    فقط حرف حرف حرف ....... ...
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    10 0
    شما چه چیز رو با این تورم هموار کردی
  • DE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    آنهایی که مدعی بودند ایران را به زمین خواهند زد دیگر نیستند/ و آنهائیکه مدعی بودند سایه جنگ ایران را برداشته و دلار میشود 5000 تومان و پیاده روها دیوار کشی میشود چند ماهِ دیگه بیشتر نیستند. جالبه اگر آقای روحانی بتونه دلار را بیاره روی 5000 تومان یعنی دقیقا همونی که ملت را ازش میترسوندند الان ملت دعاش میکنند./مسیر را برای دولت بعدی اگه از برو بچ خودمون بشه هموار می‌کنیم.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    10 0
    منظورش همون تحویل زمین سوخته به دولت بعدی هست آخه می دونید که هرچی میگه باید تن آدم بلرزه در بیاد!
  • محمدایوب IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    ژنرالها شرکت آسفالت راه انداختن. کلید ساز حسن آسفالت کار میشود علی برکت ا...
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    4 0
    به امریکا چه ربطی دارد ما موشک داریم؟ به امریکا چه ربطی دارد ما انرژی هسته ای داریم . اصلا امریکا در منطقه چه غلطی می کند؟ چرا امریکا در منطقه منافع دارد؟ 200 سال امریکا جز جرم وجنایت و وحشی گری چه بوده است؟
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    7 0
    منظورش " آواره " نه "هموار"
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    6 0
    منظورش " آواره " نه "هموار"
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    7 0
    در یک کلام دولت عاقبت بخیر نخواهند شد
  • محمدایوب IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    ولی آنهایی که میگفتند چنان رونق اقتصادی ایجاد کنند که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند هستند وگندی که زدند بایارانه فقط یک شانه تخم مرغ یا نصف مرغ یا ۳کیلو گوجه میشه خرید ولی چنان پررو هستند که دائم درتلویزیون حرف مفت میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس