کد خبر 1170488
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
مسکن نمایه

بررسی بازار مسکن حاکی از آن است که دو منطقه ۴ و ۵ از حدود دو ماه گذشته بازار مسکن با رکود مواجه شده و با یک تغییر رفتار در بین فروشندگان و خریداران مواجه هستیم

به گزارش مشرق، بازار مسکن پایتخت در ماه گذشته پس از مدت‌ها و حتی چند سال، تورم منفی ماهانه را تجربه کرد. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران قیمت مسکن در آذر ماه به‌طور میانگین در مناطق ۲۲ گانه تهران نسبت به آبان منفی ۵/ ۸ درصد بود. در همین زمینه بازار مسکن در دو منطقه پرمعامله پایتخت مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته برخی واسطه‌های ملکی فعال در این دو منطقه از حدود دو ماه گذشته بازار مسکن با رکود مواجه شده و با یک تغییر رفتار در بین فروشندگان و خریداران مواجه هستیم. آن طور که برخی از مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی عنوان می‌کنند و نقطه اشتراک غالب آن‌ها نیز همین است، همزمان با کاهش ریسک‌های اقتصادی از جمله بازار طلا و ارز و همچنین بعد از تحولات سیاسی رخ داده در آمریکا بازار مسکن نیز به‌صورت روانی تحت تاثیر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

مظنه خرید آپارتمان در مناطق میانی تهران

در این دو منطقه که به‌طور سنتی مناطق مصرفی و پرمعامله پایتخت محسوب می‌شوند، قیمت مسکن به واسطه کاهش تقاضای خرید از سوی بخش قابل توجهی از خریداران با افت نسبی در برخی از فایل‌های عرضه شده از سوی فروشندگان مواجه بوده است.

در سوی مقابل، تعدادی از مالکان با ارائه تخفیف تمایل بیشتری برای فروش ملک خود دارند. این در حالی است که تا پیش از دو ماه پیش که بازار مسکن جهش قیمتی را تجربه می‌کرد خلاف این جریان در بازار مسکن به‌طور کلی حاکم بود، به این ترتیب که خریدار در بازار غالبا زیاد و فروشنده نسبتا کمتر بود. اما در حال حاضر تعداد عرضه فایل‌های فروش به‌طور نسبی افزایش و در مقابل تعداد خریداران کاهش پیدا کرده است.

قیمت مسکن در پرمعامله‌ترین مناطق پایتخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس