ماجرای نامه سردار سلیمانی برای ساخت فیلم «آن ۲۳ نفر»

نویسنده فیلم «آن ۲۳ نفر» گفت: سردار سلیمانی درخصوص فیلم نامه آن ۲۳ نفر کتبی به یکی از کارگردانان نوشته بود تا این فیلم ساخته شود.

به گزارش مشرق، احمد یوسف‌زاده نویسنده فیلم «آن ۲۳ نفر» در برنامه مرد میدان اظهار کرد: سردار سلیمانی اعتقاد زیادی به کار فرهنگی داشت و در کنگره‌ای که در سال ۷۶ در کرمان برگزار شد در حوزه زندگینامه سرداران شهید استان کرمان، سیستان بلوچستان و هرمزگان بیش از ۵۰ عنوان کتاب تالیف شد.

وی افزود: سردار سلیمانی همواره بر انجام کار فرهنگی تاکید می‌کرد به ویژه تالیف کتاب و درخصوص فیلم نامه آن ۲۳ نفر کتبی به یکی از کارگردانان نوشته بود تا این فیلم ساخته شود و به قدری مشتاق ساخت این فیلم بودند که در اولین روز فیلمبرداری سرزده در محل فیلمبرداری حاضر شد و جزو معدود دفعاتی بود که در پشت صحنه فیلمی حاضر شده بود و با ۲۳ نفر اصلی و ۲۳ نفر نوجوانانی که نقش آن‌ها را بازی می‌کردند به گفت‌ و گو پرداختند و با حضورشان روز فراموش نشدنی برای همه عوامل رقم زدند.

یوسف زاده بیان کرد: سردار سلیمانی در ماجرای واقعی ۲۳ نفر در دوران دفاع مقدس درزمان اعزام ۲۳ نفر از نوجوانانی که سن کمی داشتند از صف جدا و گفت شما اگر به عملیاتبروید اسیر خواهید شد و نیروهای بعثی از شما می‌خواهند تا بگوئید به زور به جبهه فرستاده شده‌اید اما تعدادی از ما با ترفندهای مختلف خود را به اهواز رساندیم و در عملیات دقیقا پیش‌بینی سردار سلیمانی تحقق یافت.

نویسنده آن ۲۳ نفر عنوان کرد: پس از اسارت در زندان استخبارات عراق شکنجه شدیم و از ما خواستند تا طی مصاحبه‌ای ضمن بیان سن خود اعلام کنیم تا با زور به جبهه فرستاده شده‌ایم و ما نیز طبق ذهنیتی که از پیش‌بینی سردار سلیمانی داشتیم هیچ کدام چنین مصاحبه‌ای انجام ندادیم.

وی مطرح کرد: بعد عطوفت و مهربانی سردار سلیمانی نسبت به تمامی افراد جامعه نه صرفا گروهی خاص و چتر محبت سردار بر سر همه مردم افراشته بود و این خصیصه اخلاقی بود که همواره مرا مجذوب حاج قاسم می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس