اخبار ویژه روزنامه ها

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی معتقد است، سوءمدیریت دولت موجب کاهش 20 درصدی ارزش صادرات شده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

عملکرد نامطلوب دولت اصلاح‌طلبان را در کُما فرو برده است

یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید: اصلاح‌طلبان به خاطر کارنامه منفی دولت، در اغما و کمای انتخاباتی فرو رفته‌اند.

روزنامه آرمان می‌نویسد: عملکرد ضعیف و متناقض با شعارهای پرطمطراق انتخاباتی آقای روحانی در دومین دوره ریاست‌جمهوری ایشان به‌عنوان کاندیدای معرفی شده از سوی جناح اصلاح‌طلب و حمایت طیف‌های مختلف این جناح به انحای گوناگون از ایشان، سبب شد تا نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند 98، موفقیت قاطع اصولگرایان را در پی داشته باشد.

این طیف اکنون به قصد پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و نمی‌ورزند و البته چنین انتظاری از ایشان دور از ذهن نیست و نخواهد بود.

اصولگرایان باید آسوده خاطر باشند که بدون مانع‌تراشی، عملکرد و نتایج حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی، همان نتایجی را برایشان رقم خواهد زد که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس رقم خورد.

آرمان همچنین نوشت: اصلاح‌طلبان برای از اغما و کما درآمدن نیازمند شجاعت در گفتار و عمل هستند و صدالبته نیاز به گذر زمان و واگذاری پاستور به رقیب برای اثبات توانایی‌های مدعایشان بر آنچه که ناتوانایی‌ها و سوءمدیریت دولت، در شرایط تحریم‌های بی‌سابقه بر کشور، از سوی کشورهای عضو 5+1، از آن یاد می‌کنند؛ لذا تنها راه و تاکتیک باقی‌مانده برای اصلاح‌طلبان، برکنار بودن از عرصه، بالاخص در شرایط حاد اقشار مختلف مردم است تا به بازسازی بدنه اصلاح‌طلبان از طریق آموزش هواداران جوان خود بپردازند.

واعظی و روحانی باید پاسخگوی ریزش‌های بورس باشند

سایت نزدیک به حزب اعتدال و توسعه می‌گوید مقامات دولتی باید پاسخگوی ریزش‌های پیاپی بورس باشند.

سایت آفتاب با اشاره به ریزش دنباله‌دار بورس می‌نویسد؛ شاخص کل بورس اخیراً وارد کانال یک میلیون و 100 هزار واحد شد. یک تحلیلگر بازار سرمایه در این باره می‌گوید: اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع کرونا، ریزش بازارهای جهانی و دلار ۱۴ هزار تومانی، بازار پرقدرت بالا می‌رفت به طوری که بازار بیش از ارزش ذاتی خود معامله می‌شد. در آن روزها بازار بیش‌واکنشی داشت و نه تنها توجهی به اخبار منفی نمی‌کرد بلکه به اخبار مثبت بیش از حد وزن می‌داد. درحال حاضر پارادایم فکری بازار برعکس شده است.

در اوایل ریزش بازار در مرداد و شهریور، این پیشنهاد مطرح شد که برای جلوگیری از روند ریزشی بازار، باید تجدید ارزیابی از محل دارایی‌های استهلاک‌ناپذیر یعنی از محل املاک و دارایی اجرایی شود. البته در آن زمان با این پیشنهاد مخالفت شد و بارزترین مخالف هم گروه شستا بود. بسیاری از افرادی که این صندوق را خریداری کرده بودند مردم عادی بودند که سررشته‌ای از بورس نداشتند و فقط بر اساس سبقه دارا یکم اقدام به خرید کرده بودند.

بازار به طور باورنکردنی به اخبار مختلف وزن می‌دهد. رئیس‌جمهور از آزاد شدن ارزهای بلوکه‌شده و دلار ۱۵ هزار تومانی صحبت می‌کند، بازار به آن وزن می‌دهد. هرچند نرخ دلار کاهشی است اما بازار بورس میزان کاهش را حساب و کتاب نمی‌کند. این ریزش منطقی نیست. فقط باید گفت این اتفاق آثار اقداماتی است که در گذشته صورت گرفته است.

رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و... در مورد بازار صحبت کردند و مردم به این بازار اعتماد کردند و ضربه بدی خوردند.

امیدواریم شاخص کل در محدوده یک میلیون و 50 تا یک میلیون و 100 هزار واحد بایستد. با حرف چیزی درست نمی‌شود. در هفته قبل، چند جلسه بین آقای جهانگیری، وزرا و حقوقی‌های بازار برگزار شد اما اتفاق مثبتی رخ نداده است. زیرا دیگر پولی در اختیار حقوقی‌ها نیست و از طرف دیگر صندوق‌های بازنشستگی پول لازم دارند و سهم می‌فروشند.

دولت حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پول از بازار بیرون برد و مردم را به حضور در بازار تشویق کرد بنابراین باید پاسخگو باشد. حداقل باید از وزیر اقتصاد و رئیس‌جمهوری سؤال شود که شما که مردم را برای حضور در بازار سرمایه تشویق کردید، الان چه پاسخی برای مردم دارید؟

تهدید پنهان در مکانیسم ماشه برجام که به عنوان دستاورد وانمود می‌شود!

تحریف‌کنندگان سیاسی و رسانه‌ای درباره برجام آدرس غلط ندهند. محصول برجام، «مکانیسم ماشه» است و نه «دفع مکانیسم ماشه».

این تحلیل را روزنامه وطن امروز در واکنش به برخی فضاسازی‌های تحریف‌آمیز منتشر کرده و نوشته است: در روزهای اخیر شاهد ارائه آدرس‌ها و نشانه‌های نادرست و خطرناکی به ملت ایران درباره «مکانیسم ماشه» و «اصالت برجام» هستیم. رسانه‌های اصلاح‌طلب و طرفداران مشی خسارت‌بار دولت در عرصه سیاست خارجی، مدعی هستند آنچه منجر به «عدم احیای تحریم‌های چندجانبه ایران» در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل شده، «اصالت برجام»(!) است. این«ادعا»، شاید در حال حاضر برای حامیان دولت جنبه تبلیغاتی داشته باشد اما در آینده می‌تواند به سنگ بنایی برای «مواجهه ایده‌آل‌گرایانه و خطرناک» با سند توافق هسته‌ای و اعضای کمیته مشترک برجام تبدیل شود.

واقعیت امر این است که «پروسه اسنپ‌بک»، «فعال‌سازی مکانیسم ماشه» و «احیای تحریم‌های چندجانبه ایران» آن هم با استناد به حق وتوی تنها یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، حکم یک «ابزار سلبی» را علیه کشورمان در سند برجام و متعاقبا قطعنامه 2231 شورای امنیت دارد. اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، اکنون با استناد به خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران، با احیای تحریم‌های چندجانبه ایران توسط کاخ سفید مخالفت کرده‌اند اما در اینجا بهتر است کسانی که «ناکامی دولت ترامپ در بازگرداندن تحریم‌های چندجانبه» را معلول «استواری حقوقی سند برجام»(!) می‌دانند به این سؤال مهم پاسخ دهند: اگر همین الان، یکی از دولت‌های عضو توافق (غیر از آمریکا)، بنا بر خواست و اراده سیاسی و غیرحقوقی خود یا بر اساس زدوبند آشکار یا نهان با دولت ترامپ، قصد احیای تحریم‌های چندجانبه علیه ایران را داشته باشد، تکلیف چه خواهد بود؟ آیا در آن صورت، «سند برجام» و «قطعنامه 2231 شورای امنیت» می‌توانند جلوی این روند را بگیرند؟! قطعا خیر!

شاید بهتر باشد این سؤال به‌گونه‌ای دیگر نیز مطرح شود: اگر دولت جدید بایدن، بدون آنکه تحریمی را علیه ایران در عمل لغو کند و حتی در ظاهر بدون پیش‌شرط، به عضویت برجام درآید و سپس بخواهد به عنوان یک «عضو برجام» مکانیسم ماشه را علیه کشورمان فعال کرده و در نهایت، پرونده ایران را از کمیته مشترک برجام به شورای امنیت ارجاع دهد، چه کسی می‌تواند جلوی این روند را بگیرد؟! مگر کسانی که امروز از استحکام توافق هسته‌ای سخن به میان می‌آورند، فراموش کرده‌اند ترامپ چگونه با یک امضا، از برجام خارج شد و با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، مسیر تجارت و مراودات اقتصادی با کشورمان را مسدود کرد؟! آیا بین سال‌های 2017 تا 2020 میلادی، «سند برجام» و «قطعنامه 2231» به کمک ملت ایران و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان آمدند؟!

مشکل اصلی صادرکنندگان تصمیمات دولت است، نه تحریم‌ها

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی معتقد است، سوءمدیریت دولت موجب کاهش 20 درصدی ارزش صادرات شده است.

حسین سلاح‌ورزی با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی صادرات، در روزنامه همشهری نوشت: مراسم روز ملی صادرات برای نخستین‌بار از سوی اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. ۲۴ سال زمان برد تا دولت این مسئولیت را به بخش خصوصی واگذار کند. انتظار اقتصادگردانان بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار این است که تمامی تصمیمات مؤثر بر فعالیت بخش خصوصی با مشورت این بخش گرفته شود. نمی‌توان پشت درهای بسته تصمیمی گرفت که سرنوشت جامعه اقتصادی را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در سخنرانی خود جمله‌ای تکان‌دهنده بر زبان آورد که عمق فاجعه را در این زمینه نشان ‌می‌دهد. به ‌گفته آقای شافعی، مباحث و نقدهایی که صادرکنندگان در بیست‌وچهارمین مراسم روز ملی صادرات بیان کردند، احتمالا ۲۴ سال پیش در نخستین سال برگزاری این مراسم هم مطرح شده بود. بخش خصوصی در کلام تصمیم‌گیران، جایگاه بزرگی دارد، اما معلوم نیست چرا صدای آنها کمتر شنیده می‌شود و همچنان باید در سخت‌ترین شرایط بین‌المللی از جانب تصمیمات داخلی نیز رنج برده شود.

تجربه 3 سال گذشته بار دیگر ثابت کرد که اثر فشارهای داخلی کمتر از تحریم‌های خارجی نیست. صادرکنندگان در شرایط دشوار تحریم‌ها که ارتباطات بین‌المللی به‌شدت محدود شده است، خود را به بازارهای هدف رسانده‌اند اما از پشت سر به آنها خنجر زده شد. سیاستگذاران با بخشنامه‌های خلق‌الساعه به‌گونه‌ای فضا را بستند که نه‌تنها فرصت استفاده از افزایش نرخ ارز برای صادرات از دست رفت که با کاهش ۲۰ درصدی ارزش صادرات در ۹ ماهه امسال مواجه شدیم.

متأسفانه در سال‌های اخیر، سیاست‌های تجاری با سیاست‌های ارزی درهم شد و بانک مرکزی با بخشنامه‌های خود عملا سیاستگذاری در تجارت خارجی را به‌دست گرفت. تصمیمات متناقضی که برای رفع تعهد ارزی اتخاذ شد، پالس‌های منفی به سوی صادرکنندگان ارسال کرد و بسیاری از بزرگان این حوزه را به حاشیه راند. جلسات متعدد فعالان بخش خصوصی و بزرگان صادرات با مدیران بانک مرکزی نیز نتیجه نداد و هیچ‌گاه دیدگاه اقتصادگردانان در این زمینه به‌ کار گرفته نشد تا اینکه چندماه پیش معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور با صدور بخشنامه‌ای امکان تهاتر و واردات در برابر صادرات را ایجاد کرد. وی در پایان می‌نویسد: این موضوع اندکی شرایط صادرات را بهبود بخشید که منجر به رشد صادرات در ماه نهم سال شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در دوره جدید سعی کرده است از تصمیمات خلق‌الساعه جلوگیری کند که همین موضوع در آرامش‌بخشی به فضای اقتصادی تأثیرگذار بود. انتظار می‌رود که وزارت صمت با نگاه تخصصی، مسئولیت سیاستگذاری در حوزه تجارت را برعهده بگیرد و دستگاه‌های دیگر از تصمیمات وزارت صنعت پیروی کنند. بعد از سال‌ها تحمل تحریم، نمی‌توان پذیرفت که صادرکنندگان در میان دستگاه‌های اداری سرگردان باشند. اعمال سیاست واحد با نگاه تخصصی و مشورت بخش‌ خصوصی می‌تواند فضای بهتری را در تجارت خارجی ایجاد کند. اگر این موارد که ناشی از تحولات داخلی است، به سرانجام نرسد، با عبور از تحریم‌های اقتصادی و ایجاد فضای جدیدی که انتظار آن را می‌کشیم نیز نمی‌توان به اهداف صادراتی رسید.

ایران

تکذیب شایعات درباره کشتی کره‌ای

   خبر اول اینکه، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به شایعات مطرح شده در خصوص احتمال آزادی کشتی کره‌ای تأکید کرد که هرگونه تحول در مورد کشتی کره‌ای منوط به نظر مقامات قضایی است و اظهارات افراد غیر مسئول در این زمینه فاقد وجاهت است. به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده تصریح کرد: مواضع و تصمیم‌های قوه قضائیه صرفاً از طریق سخنگوی محترم این قوه اعلام می‌شود و اظهارات افراد غیر مسئول در این زمینه فاقد وجاهت است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: کشتی کره‌ای به دلیل ایجاد آلودگی زیست‌محیطی در آب‌های خلیج فارس بر اساس دستور مقام قضایی توقیف شده و پرونده آن در مرحله دادرسی بوده و از این‌رو هرگونه تحول در مورد این موضوع موکول به نظر مقام محترم قضایی است. خطیب‌زاده  همچنین از صدور یک یادداشت رسمی هشدارآمیز و ارائه آن از طریق سفارت سوئیس به امریکا خبر داد و گفت: در این یادداشت به طرف امریکایی هشدار داده شده است در صورتی که اقدامات غیر قانونی خود علیه دیپلمات‌های ایرانی در سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول را که مقر آنها در خاک امریکا است، متوقف نکند آن کشور را به دیوان بین‌المللی دادگستری خواهد کشاند.

برقراری تلفن مستقیم برای محصورین

  خبر دیگر اینکه،  نرگس موسوی  خبر آزادی والدینش زهرا رهنورد و میرحسین موسوی را تکذیب کرد. به گزارش خبرآنلاین،  موسوی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد: «همراهان و دوستان گرامی از آنجا که در طول هفته گذشته اخباری مبنی بر آزادی محصورین در فضای مجازی پخش شد که درست نبوده است، در پاسخ به سؤال‌های مکرر به اطلاع می‌رساند: تنها تغییر اخیر صورت گرفته، ابلاغ مجوز تلفن مستقیم برای والدین ما است. حال باید دید در این زمینه چه اقدامی صورت خواهد گرفت.»

 اجرای حکم احمدرضا جلالی متوقف شده

  دست آخر اینکه،   هلاله موسویان، وکیل مدافع احمدرضا جلالی گفت: موکلم همچنان در قرنطینه بند ۲۰۹ زندان اوین است و شرایط تغییر نکرده است. به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه حکم موکل قطعی شده اما اجرای حکم متوقف شده است، افزود: اوایل آذر ماه بود که موکل به قرنطینه بند ۲۰۹ اوین منتقل شد و از آن روز پیگیری‌های متعددی انجام دادیم و مطمئناً آن پیگیری‌ها مؤثر بوده که اجرای حکم متوقف شده است. موسویان اضافه کرد: با توجه به اینکه موکلم تابعیت کشور سوئد را نیز دارد، باید منتظر باشیم تا نتیجه مذاکرات دیپلماتیک ایران و کشور متبوع موکل مشخص شود. احمدرضا جلالی که تابعیت سوئد را نیز دارد، در سال ۹۵ بازداشت و به اتهام جاسوسی و همکاری با دول متخاصم محاکمه و به اعدام محکوم شده است.

خراسان

دستور دولت برای  ثبت خاطرات برجام وکرونا!
یک مسئول مهم دولتی در نامه خود به تعدادی از اعضای کابینه، از آن ها خواسته است با همکاری مراکز علمی، دولتی و خصوصی و با مشارکت دستگاه های اجرایی، ضمن شناسایی و احصای مصادیق میان بخشی و دارای اهمیت در سطح ملی، برای ثبت و حفظ سوابق و تجارب در زمینه هایی چون مذاکرات هسته‌ای، مبارزه با بیماری کرونا، مبارزه با فقر و توسعه دولت الکترونیک اقدام کنند.
اشتباه املایی  500 هزار دلاری!
در حالی که بر اساس ابلاغیه اواخر مهرماه هیئت دولت به مسئولان اقتصادی کابینه، مبلغ مربوط به حق عضویت سال 1399 ایران در گروه مشاورین بین المللی تحقیقات کشاورزی، صفر اعلام شده است، یک مسئول در نهاد ریاست جمهوری در نامه جدید خود به مخاطبان فوق، اعلام کرده در این خصوص اشتباه لغوی رخ داده و کشورمان باید 500 هزار دلار بابت عضویت وزارت جهادکشاورزی در این نهاد به صورت سالانه بپردازد.

آرمان ملی

نوه پروین رسما پرسپولیسی شد

نوه علی پروین به صورت رسمی بازیکن پایه‌های پرسپولیس شد. چند ماه پیش عکس‌های والا رضا کبیر نوه علی پروین در تیم پایه‌های پرسپولیس منتشر شد و اضافه وزن و شرایط جسمانی این بازیکن مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. حالا نام او در تیم‌های پایه باشگاه پرسپولیس و رده نوجوانان در سامانه قرارداد بازیکنان رسمی شد!

اقدام عجیب امارات علیه آزمون

سردار آزمون به دلیل مشکلات دو کشور ایران و امارات و سختی صدور ویزا نتوانست ما را در اولین تمرین همراهی کند. سرگئی سیماک سرمربی زنیت سن پترزبورگ از دلیل غیبت سردار مهاجم ملی پوش کشورمان در اولین جلسه تمرینی‌اش در دبی این طور گفت: سردار آزمون به دلیل مشکلات دو کشور ایران و امارات و سختی صدور ویزا نتوانسته است ما را در اولین تمرین همراهی کند.

توهین شاخ و دم ندارد

پروانه سلحشوری به حواشی حضور وزیر راه و شهرسازی در مجلس و اظهارات رئیس مجلس خطاب به اسلامی مبنی بر اینکه «ماسکت را بردار، اینجا رئیس‌جمهور نیست»، اشاره کرد و گفت: این سخنان هم یک نوع توهین است. توهین شاخ و دم ندارد. ناسزا گفتن و تهمت زدن اولین کاری که می‌کند تراز و شأن مجلس را پایین می‌آورد، از مجلس هم انتظار نمی‌رود در این سطح گفت‌وگو شود.

کشف محموله آمپول قاچاق

فرمانده انتظامی دیلم استان بوشهر گفت: یک محموله آمپول قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال از یک دستگاه خودروی سواری در ایستگاه بازرسی شهید موسوی این شهرستان کشف و ضبط شد. سرهنگ رضا اسماعیلی افزود: ماموران در هنگام بازرسی از این خودرو ، 15 هزار و 800 عدد آمپول «دیکلوفناک سدیم» خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

تکذیب رفع حصر موسوی

نرگس موسوی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد: همراهان و دوستان گرامی از آنجا که در طول هفته گذشته اخباری مبنی بر آزادی محصورین اختر در فضای مجازی پخش شده که درست نبوده است، در پاسخ به سوال‌های مکرر به اطلاع می‌رساند: تنها تغییر اخیر صورت گرفته، ابلاغ مجوز تلفن مستقیم برای والدین ما است. حال باید دید در این زمینه چه اقدامی صورت خواهد گرفت.

ممنوعیت تبلیغ سلاح در فیسبوک

تبلیغ سلاح و تجهیزات حفاظتی در فیسبوک تا 2 روز بعد از تحلیف بایدن ممنوع شد. شرکت فیسبوک اعلام کرد تبلیغات برای لوازم جانبی سلاح و تجهیزات حفاظتی در آمریکا را دست‌کم تا 2 روز پس از تحلیف جو بایدن در 20 ژانویه، ممنوع می‌کند. این شبکه اجتماعی به دنبال حمله هواداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا در 6 ژانویه، اعلام کرد اکنون تبلیغات برای تجهیزاتی مانند ضامن اسلحه، جلیقه و غلاف اسلحه را در آمریکا منع می‌کند.

آزادی 5 زندانی توسط یک زن

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان خراسان رضوی گفت: مساعدت 470 میلیون ریالی هموطن نیکوکار مقیم آمریکا منجر به آزادی پنج زندانی جرائم غیرعمد در این استان شد. جواد غفاریان‌طوسی افزود: این بانوی نیکوکار که تمایلی به افشای نامش ندارد پیش از این نیز با اهدای ده‌ها میلیون ریال در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت داشته است.

مجازات کرونایی‌های لجباز

مقامات در توکیو در حال بررسی پیشنهاد جریمه مالی و حبس برای افراد آلوده به کرونا است که از بستری شدن در بیمارستان طفره رفته و از همکاری با کارشناسان بهداشت و درمان امتناع می‌کنند. این پیشنهاد از سوی دولت سوگا به مجلس ارائه خواهد شد. کرونایی‌های لجوج و فراری از بیمارستان طبق این پیشنهاد یک میلیون ین معادل 9600 دلار جریمه و تا یک سال حبس خواهند شد. همچنین اگر مقامات برای ردیابی کرونا با فرد مورد نظر تماس گرفته و این فرد مانع از ردیابی کرونا شود، تا 4800 دلار هم جریمه می‌شود.

کشف 645 ماینر قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 645 دستگاه ماینر قاچاق حین استخراج ارز دیجیتال به ارزش 100 میلیارد ریال خبرداد. محمدرضا هاشمی‌فر اظهار داشت: ماموران مطلع شدند فردی در یک کارخانه ریخته‌گری که تعطیل شده اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند که در این راستا ماموران وارد عمل شدند. در این رابطه پس از هماهنگی‌های لازم یک گروه از ماموران از محل مورد نظر بازرسی کردند که 645 دستگاه ماینر قاچاق حین استخراج ارز دیجیتال کشف شد.

تله‌کابین‌ها، وسیله‌ کوه‌خواری

عباس محمدی، مدیر گروه دیده‌بان کوهستانِ انجمن کوهنوردان ایران نوشت: در کشوری که تنوع ذاتی طبیعت، در کنار میراث‌ فرهنگی غنی، می‌تواند بزرگ‌ترین جاذبه‌ گردشگری باشد، عده‌ای فرصت‌طلب با ترویج «گردشگری ماشینی» ادعای ایجاد جاذبه‌ دارند، در حالی که میراث‌های طبیعی ایران بی‌هزینه و فقط با حفاظت می‌توانند درآمدی پایدار و فراوان برای کشور فراهم سازند. یکی از انواع گردشگری ماشینی، کشیدن خط‌های بالابر یا تله‌کابین است که همراه با آن، راه‌اندازی رستوران‌ و جاده‌کشی و شکل‌های گوناگون دیگر از تغییر کاربری زمین پیش می‌آید.

سهمیه‌بندی بنزین تغییر نکرده

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: شایعات اخیر درباره اختصاص 50 لیتر بنزین تشویقی به رانندگانی که قانون منع آمد و شد در ایام کرونا را رعایت کرده‌اند، صحت ندارد. تعداد لینک‌ها برای ثبت‌نام رانندگان در این طرح بسیار است و یک شوخی به نظر می‌رسد زیرا بسیاری از آنها غیرفعال هستند و اگر هم سایتی در این زمینه فعالیت می‌کند، مردم باید توجه داشته باشند که اطلاعات خود را در آن وارد نکنند. سهمیه‌بندی بنزین هیچ‌گونه تغییری نداشته و فعالیت‌های مرتبط با این موضوع از اساس کذب است.

4 کاندیدای اصلاح‌طلبان

محمدجواد حق‌شناس، عضو حزب اعتماد ملی گفت: در دفتر سیاسی تصویب شده بود که حزب در انتخابات فعال و مشارکت حداکثری و به نوعی کاندیدای حزبی داشته باشد. قرار بر این شد که در جلسه شورای مرکزی، بهمن ماه که سه هفته بعد تشکیل می‌شود، حزب وارد مصادیق شود. در بررسی‌های صورت گرفته در دفتر سیاسی تعداد چهار نفر از افراد شورای مرکزی که واجد شرایط هستند تایید شدند و من، حضرتی، افشانی و امینی مطرح شدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    چراامروز همه از جمله صادر کنندگان از دولت مینالند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس