لو رفتن نقش سعودی‌ها در تروریستی نامیدن انصارالله

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که عربستان سعودی وظیفه تامین مالی آمریکا را برای طبقه بندی این جنبش در رده سازمان های تروریستی برعهده گرفته است.

به گزارش مشرق، «قاضی عبدالوهاب المحبشی» در گفت و گویی رسانه ای افزود که رژیم سعودی تامین مالی تصمیم آمریکا را برای طبقه بندی انصارالله به عنوان یک سازمان تروریستی تقبل کرده کرده است.

وی گفت که این اقدام آمریکایی ها به عنوان پیام خداحافظی ترامپ به «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی و پرداخت بدهی معوقه ای است که بن سلمان پیشتر در اختیار دولت آمریکا قرار داده بود.

بیشتر بخوانید:

این عضو جنبش انصارالله ادامه داد که این گونه اقدام ها نشان می دهد که ولیعهد سعودی موفق به کسب دستاورد در جنگ یمن نشده و در آینده نیز نمی تواند دستارودی حاصل کند، زیرا زمان برای وی از دست رفته است.

المحبشی تأیید کرد که اعلامیه پمپئو درباره اقدام آمریکایی ها برای قرار دادن نام جنبش انصارالله در فهرست به اصطلاح سازمان های تروریستی تنها خلاصه ای از دشمنی های ایالات متحده در قبال ملت یمن است.

دولت ترامپ در آخرین روزهای قدرت خود در اقدامی یکجانبه و برای خوش‌خدمتی به برخی متحدان منطقه‌ای خود که سهم بزرگی در یاری مالی به آنها داشتند، انصارالله یمن را گروه تروریستی خواند.

این تصمیم علاوه بر اعتراض نهادهای بین‌المللی، با اعتراض نمایندگان کنگره و مقامات دولت بایدن هم مواجه شده است.

دولت ترامپ که همواره در چهار سال گذشته بر تضعیف سازمان ملل متحد و نهادهای زیر مجموعه آن حرکت کرده است، به این هم نیندیشید که با این اقدام، مانع بزرگی برای فعالیت مارتین گریفیث فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ایجاد خواهد کرد.

اقدام  وزارت امور خارجه آمریکا در طبقه بندی انصارالله در فهرست سازمان های تروریستی بین المللی موجب خشم و واکنش های گسترده داخلی و خارجی به ویژه سازمان ملل شد که اعلام کرد این تصمیم بر کوشش های این نهاد برای جلوگیری از تجاوز و محاصره یمن که از حدود شش سال قبل ادامه دارد تأثیر منفی می گذارد.

در یکی از این واکنش ها، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌ دوستانه و کمک‌های اضطراری، تصمیم آمریکا در تروریستی خواندن انصارالله یمن را اقدامی در جهت بدتر کردن شرایط این کشور خواند و خواستار تغییر آن شد.

مارک لوکاک روز گذشته (شنبه) در صفحه توئیتری خود نوشت: تعیین حوثی‌ها به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی توسط ایالات متحده وضعیت را بدتر خواهد کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌ دوستانه و کمک‌های اضطراری تصریح کرد: این (تصمیم) باید تغییر یابد.

در همین حال، وزارت امور خارجه عربستان سعودی که حامی اصلی گروه های تروریستی منطقه است از تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست «سازمان تروریستی خارجی» استقبال کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن استقبال از اقدام آمریکا علیه انصارالله و درج نام  این جنبش مردمی یمنی در «سازمان تروریستی خارجی» مدعی شد که این اقدام نقش بسزایی در جلوگیری از اقدامات «حوثی‌ها» و دور شدن خطر و توقف تجهیز آنها به موشک‌ها و پهپادها خواهد داشت.

بیش از شش سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و با حمایت رژیم صهیونیستی  از دست داده اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک­ های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه ای پیچیده تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴)  عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت آغاز کرده است. از آن زمان ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور در برابر این تجاوز ایستادگی کرده اند و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    5 2
    چرا یک کشور بتونه یک جنبش مردمی که از آب وخاک کشورشان درمقابل متجاوز ان دفاع می کنند را تروریست بنامد آیا این ظعف سازمان های بین المللی نمی رسونه
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      1 5
      الحوثی جنبش مردمی نیست یه قبیله هستن
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 3
      سلام.از کجا پیام میزاری؟! عربستان،یا البانی؟! .. اگر انصارلله جنبش مردمی نیست،حتما بن سلمان و کشور عربستان مردمی؟!
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 5
    دمشون گرم
  • میثم IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 1
    درود بر شرف انصارالله یمن و مجاهدین انقلابی انها.ننگ بر ال سعود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس