فالح الفیاض: نیروهای آمریکایی باید از عراق خارج شوند

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق عصر امروز/یکشنبه در سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و شهید «حاج ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق، در استان الانبار در غرب این کشور گفت: این استان اوضاع دشواری را در دوره تاخت و تاز گروه های تروریستی القاعده و داعش متحمل شد.

وی با اشاره به تفکر تاریک و سیاه تروریست ها و حامیان آنها برای فتنه انگیزی طائفه ای و تقسیم عراق و خنثی شدن نقشه های آنها تاکید کرد که دین اسلام، دین محبت، مودت و برادری و برابری است، اما آنها می خواستند با تفکرات گمراه خود فتنه انگیزی طائفه ای به راه بیاندازند و عراق را تقسیم کنند.

بیشتر بخوانید:

الفیاض گفت که ما باید هوشیار باشیم و از گذشته درس بگیریم زیرا توطئه هنوز در الانبار پایان نیافته است.

وی گفت: ما خون و کرامت و سرنوشت واحدی داریم و هرکسی که غیر از این تصور می کند، در توهم به سرمی برد و جلوی او می ایستیم.

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با محکوم و رد کردن اقدام اخیر وزارت خزانه داری دولت بحران زده ترامپ در اعمال تحریم علیه «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد کل نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق، آمریکا را درجایگاهی ندانست که بتواند درباره فرماندهان ملت عراق تعیین تکلیف کند.

وی خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد که فرماندهان ما را، مردم ما و میدان های نبرد و مبارزه ارزیابی می کنند و آنها به فرماندهان مبارز خود وفادارند و ما تن به این و آن نمی دهیم.

الفیاض با تاکید دوباره بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان عراق در خصوص خروج همه نیروهای بیگانه و در صدر آن نیروهای آمریکایی از این کشور ادامه دارد: عراقی ها ثابت کردند که کشورشان تابع کسی نخواهد بود.

وی افزود: ما خواهان روابط با همگان هستیم اما این امر باید براساس کرامت،  احترام به حاکمیت و منافع دوجانبه باشد.

وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه شب گذشته اعلام کرد که نام "ابوفدک المحمداوی" را به فهرست تروریسم افزوده است. این وزارتخانه ۹ روز پیش نیز «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق را در فهرست تحریم خود قرار داد که این تصمیم دولت آمریکا با موجی از محکومیت‌ها و مخالفت‌ها در سطح مسئولان، احزاب، تشکل‌ها و مردم عراق روبرو شده است.

سازمان الحشدالشعبی عراق بر پایه فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی این کشور برای پاسداری از خاک عراق در برابر یورش تروریسم داعشی – تکفیری پایه‌گذاری شد.

این سازمان در سال های گذشته نقشه‌های آمریکا را با بیرون راندن گروه تروریستی داعش از بین برد و کاخ سفید را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت و تداوم روحیه جهادی، مبارزاتی و مقابله با اشغالگری آن در سال های پس از شکست داعش نیز نگذاشته است تا اشغالگران آمریکایی و همدستان منطقه‌ای آنها به اهداف موردنظر خود در عراق دست یابند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

دولت آمریکا پیش تر اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد «داعش» اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را ۳ هزار نفر اعلام کرد. با این حال، برخی منابع سیاسی و امنیتی این کشور شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس