کد خبر 1169147
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
معمارزاده:‌ پرسپولیس در مهره‌های تهاجمی باکیفیت کمبود دارد/ فولاد ابتدا دنبال گل نخوردن و نباختن است

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مشکل بزرگ پرسپولیس در این فصل کمبود مهره‌های تهاجمی باکیفیت است.

به گزارش مشرق، میثاق معمارزاده درباره دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: فولاد امسال تیم خوبی است و از لحاظ شاکله تیمی شرایط مناسبی دارد. اما اعتقاد دارم پرسپولیس با وجود افت روحی محسوس ناشی از نایب قهرمانی در آسیا همچنان تیم خوبی است که البته در ساختار حمله مقداری مشکل دارد.

وی افزود: دلیل ضعف پرسپولیس در کارهای هجومی نداشتن مهاجمان با کیفیت به تعداد کافی و هافبک‌های تهاجمی است تا به تیم کمک کنند. این تیم در ارسال پاس‌های نهایی و خلق موقعیت مشکلاتی دارد. هرچند مقابل استقلال با وجود این مشکلات موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس اضافه کرد:‌جدا از این مسائل در شرایط فعلی پرسپولیس نیاز به آرامش دارد. باید حواشی از این تیم دور شود و شاید از بازی با فولاد بتواند به وضعیت خوبش بازگردد. هرچند دیدار این دو تیم همیشه نزدیک بوده اما بیشتر مواقع پرسپولیس برنده شده است.

معمارزاده درباره اینکه آیا مهدی عبدی پس از گلزنی در دربی ۹۴ از شرایط سخت روحی و روانی خارج شده است، توضیح داد: بحث من روی مهره نیست بلکه گل‌محمدی برای اجرا کردن تفکرات خود در کارهای تهاجمی نیاز به چند مهره دارد. این تیم بسیاری از نفرات کلیدی خود در کارهای تهاجمی را از دست داد و اگر مهدی عبدی و یکی از هافبک‌ها هم نباشند به مشکلات اساسی می‌خورد.

وی افزود: در برخی بازی‌ها هم یک بازیکن در شرایط خوبی قرار ندارد اما به دلیل اینکه جایگزین مناسبی برای وی روی نیمکت قرار نگرفته کادرفنی پرسپولیس نمی‌تواند کار خاصی انجام بدهد. به همین دلیل  این تیم نمی‌تواند به صورت مداوم در خط حمله خوب حمله کند. برخی مسابقات عملکرد خوبی دارد اما در برخی دیدارها هم به دلیل همین کمبود مهره در خط حمله و هافبک‌ تهاجمی دچار مشکل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

«هفت خوان» پیش روی پرسپولیس

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس افزود: اعتقاد دارم بازیکنانی که در خط حمله جذب شده‌اند با وجود کیفیت خوب‌شان برای این فرم بازی پرسپولیس چندان کارساز نیستند. تیم یحیی گل‌محمدی نیاز به نیروهای خلاق دارد تا بتواند در مواقع گره خوردن بازی با کارهای انفرادی موقعیت‌سازی کند. هرچند از لحاظ کار تیمی همچنان جزو ۲-۳ تیم اول کشورمان است.

معمارزاده اضافه کرد: در دیدار دربی دیدیم پرسپولیس با فوتبال روی زمین موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد و با وجود اینکه استقلال از عقب بلند بازی می‌کرد اما پرسپولیس مالک زمین بود و با پاس‌های روی زمین موقعیت‌های فراوانی روی دروازه‌بان حریف به وجود آورد که متأسفانه گل نشد. نقطه قوت این تیم همین موضوع بود.

وی با اشاره به عملکرد یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم یحیی عملکردی عالی در پرسپولیس داشته است. وی تیم را به فینال لیگ قهرمانان رساند و چهارمین قهرمانی را هم برای پرسپولیس به دست آورد و با توجه به شرایط خاص کرونا، خستگی بازیکنان و کمبود نفرات کلیدی در این فصل هم عملکرد به نسبت خوبی داشته اما باید ایرادهای پرسپولیس را برطرف کند. از نظر من فشار آوردن به کادر فنی درست نیست.

دروازه بان اسبق فولاد با اشاره به عملکرد شاگردان جواد نکونام در این فصل عنوان کرد:‌ نکونام به دلیل همکاری با کارلوس کی‌روش سعی دارد تیم‌هایش مانند تیم های این مربی بسته و دفاعی بازی کنند. فولاد هم ابتدا دنبال گل نخوردن است و سعی دارد با استفاده از تک فرصت‌های خود به گل برسد. فوتبال ایران از هافبک‌های خلاق و بازی‌ساز خالی شده و در این زمینه مشکل داریم. به همین دلیل بیشتر بازی‌ها فیزیکی است.

معمارزاده ادامه داد: فولاد هم با استفاده از بازی فیزیکی سعی دارد عقب زمین را محکم نگه دارد و روی ضد حملات و بازی‌سازی از عقب زمین به گل برسد. این تیم هم ابتدا دنبال نباختن است و در ادامه به برد فکر می‌کند. اما فکر می‌کنم مقابل پرسپولیس مشکل خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    یادش بخیر این چه گلهایی می خورد از استقلال
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 2
      یادش بخیر وقتی کیسه 6بار گشادمیشد
  • پرسپولیسی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    مشکل پرسپولیس از دروازبانهایی مثل شما و بیراوند و حامد لک که همتون نمیدونی رنگ لباس سبز بدترین رنگ لباس دروازبان و رنگ مشکی بهترین همین مسئله رو رعایت کنین دیگه دوتا سه تا گل نمی خورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس