سازمان انرژی اتمی موظف به تامین اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد شد

سازمان انرژی اتمی ایران به بیانیه سه کشور اروپایی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، متن بیانیه سازمان انرژی اتمی کشورمان به شرح زیراست: موضوع کارخانه تولید اورانیوم فلزی مندرج در ماه ۴ "قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران" که مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی را نسبت به آن موظف نموده و موضوع تولید سوخت پیشرفته (سیلیساید) برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران دو موضوع کاملاً متفاوت است. این سازمان هنوز اطلاعات پرسشنامه طراحی کارخانه اورانیوم فلزی موضوع ماده ۴ قانون بین المللی انرژی اتمی را به آژانس ارائه ننموده است که البته پس از انجام تمهیدات لازم و در زمان مقتضی و مهلت تعیین شده در قانون این اقدام انجام خواهد شد.

برنامه تولید سوخت پیشرفته (سیلیساید) همانطوری که در گزارش اخیر آژانس نیز آمده است نخستین بار بیش از دو سال پیش به آژانس ارائه شد و در این مدت نیز در چند مرحله اطلاعات تکمیلی و نهایتاً اطلاعات پرسشنامه طراحی (DIQ) به آژانس ارسال شده است.

یادآوری می نماید که در اوایل دهه ۸۰ در گزارشی که در آن زمان به آژانس ارائه شد تحقیق و توسعه در رابطه با تولید اورانیوم فلزی برای مصارف صلح آمیز و متعارف در حد مقدماتی و به میزان اندک با موفقیت انجام شده است.

توضیح اینکه در فرآیند تولید سوخت پیشرفته (سیلیساید) اورانیوم فلزی یک محصول میانی است که در فرآیند تولید بدون توقف در این مرحله، بلافاصله سوخت پیشرفته (سیلیساید) تولید می گردد.

امید است آژانس بین المللی انرژی اتمی با پرهیز از ذکر جزئیات غیر ضرور در گزارشات خود از بروز زمینه های سوء تفاهم جلوگیری نماید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    تروئیکا = سه گانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 0
      تروئیکا = تروئیکا = تروئیکا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    6 0
    میدادن من یه بیانیه براشون می‌نوشتم قول میدم جرأت نمیکردن تو رسانه ها مطرحش کنن از بس فحش توش بود!!!!
  • ََReza Aslani IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    2 1
    غربی ها غلط میکنند که بیانیه مداخله جویانه ای بدهند اگر بر مسایل امنیتی و صنعتی ما دخالت کنند بادای جواب محکم بدهیم نه اینکه بخندیم ابید محکم سر سخت بکوییم به شما ربطی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس