کد خبر 1168910
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳

دنیای امروز دنیای داده‌هاست و هر تجارت و سازمانی که بتواند از داده‌ها بهره‌ی بهتری ببرد، برنده‌ی بازی خواهد بود. یکی از مهم‌ترین این داده‌ها ، اطلاعاتی است که هر سازمان از مشتریان خود در طول کار به دست می‌آورد. اگر شما به عنوان صاحبان کسب‌وکار بتوانید این داده‌های به‌دست‌آمده از مشتریان فعلی‌تان را مدیریت کنید و رابطه‌ی درستی با آن‌ها برقرار بسازید، قدم بزرگی به سوی موفقیت برداشته‌اید. اما چگونه می‌توان به این مرحله از کمیابی رسید؟ جواب را باید در مفهومی به نام CRM جستجو کرد. همراه باشید تا به سوال CRM چیست شما پاسخ بدهیم.

CRM چیست

CRM یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم Customer Relationship Management، در فارسی به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است که این کار از طریق تعریف یک سیستم یا نرم‌افزار انجام می‌گیرد. سیستم یا نرم‌افزار CRM به شما کمک می‌کند رابطه‌ی بلندمدتی با مشتریان خود داشته باشید، این رابطه را در طول زمان حفظ کنید و به نفع کسب‌وکارتان بهبود ببخشید. همچنین CRM با شناسایی، جذب، حفظ و پرورش مشتریان سودآور، درهای تازه‌ای از تجارت را پیش روی شما می‌گشاید و سازمان شما را توانمندتر می‌سازد. علاوه بر این‌ها، هر سیستم یا نرم‌افزار سی آر ام می‌تواند با جمع‌آوری و ذخیره‌ی اطلاعاتِ مشتریان شما در پایگاه داده‌ای یکپارچه، به شما برای به دست آوردن درک دقیق و درستی از رفتار مشتریان کمک کند.

نرم افزارهای CRM

البته خوب است بدانید اغلب سازمان‌ها و کسب‌وکارها، فرایند کار CRM خود را از طریق نرم‌افزارهای CRM انجام می‌دهند و پیگیری می‌کنند. به طور کلی هر نرم‌افزارCRM  ماژول‌های مختلفی مانند ارتباط با مشتری، خدمات پس از فروش، تبلیغات، خرید و فروش، انبارداری، اتوماسیون اداری، مدیریت فرایندها، تحلیل داده و هوش تجاری، مرکز تماس، باشگاه وفاداری مشتریان، فرم ساز و ... دارد. شما با استفاده از این ماژول‌ها می‌توانید مدیریت سازمان‌تان را به بهترین شکل ممکن به دست بگیرید و یک مجموعه‌ی پویا و کارآمد داشته باشید.

نرم افزارهای CRM انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند اهداف متفاوتی از سازمان شما را پوشش بدهند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به CRM عملیاتی، CRM استراتژیک، CRM تحلیلی و CRM تعاملی اشاره کرد. 

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مزایای استفاده از CRM اشاره کنیم، می‌توانیم از صرفه‌جویی در زمان، صرفه جویی‌ در هزینه، بازاریابی و تبلیغات موثر، افزایش راندمان و بهبود عملکرد، افزایش فروش و مدیریت کامل سازمان به عنوان مزیت‌های اصلی استفاده از این سیستم نام ببریم.

CRM قلب تپنده‌ی کسب‌وکارهای درحال توسعه

به طور کلی، مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM ابزاری است که از طریق آن می‌توانید داده‌های مشتریان را جمع‌آوری، ساماندهی و آنالیز کنید تا بتوانید ارتباطی راحت و سودمند با آن‌ها برقرار سازید. مدیران سازمان‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای CRM، به صورت سیستماتیک و برنامه‌ریزی‌شده با سرعت و دقت بالا به تمام اهداف سازمانی خود برسند. این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند درک درست و دقیقی از وضعیت فعلی سازمان‌تان به دست بیاورید و از این طریق بتوانید برای آینده‌ی کسب‌وکار خود برنامه‌ی درستی بریزید.

تمام این مزیت‌ها در کنار هم باعث می‌شود از سی آر ام به عنوان قلب تپنده‌ی کسب‌وکارهای در حال توسعه یاد ‌کنند.

در انتها  

پاسخ به سوال CRM چیست، می‌تواند دنیایی از اطلاعات را پیش روی شما باز کند. به همین دلیل ما در نیک آوازه قصد داریم در سلسله مطالبی به سراغ پاسخ این سوال و دیگر پرسش‌های مرتبط با CRM برویم و با جنبه‌های مختلف کارکرد این نرم‌افزار و سیستم مهم آشنا شویم. همراه‌مان بمانید.

منبع: https://nikavazeh.ir/blog/what-is-crm


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس