ناظم‌الشریعه: کاش AFC زودتر جام ملت‌های آسیا را لغو می‌کرد/ وقتی پول نیست، چه قراردادی ببندیم؟!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: بهتر بود کنفدراسیون فوتبال آسیا، زودتر جام ملت‌های فوتسال را در این قاره لغو می‌کرد.

به گزارش مشرق، محمد ناظم‌الشریعه درباره لغو جام ملت‌های فوتسال آسیا در کویت گفت: این مسابقات قرار بود در سال 2020 برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا عقب افتاد. AFC باید خیلی زودتر و با فاصله این کار را (لغو بازی‌ها) می‌کرد، نه اینکه بازی‌ها را هر دو ماه به تعویق بیندازد. بحث بودجه و اسپانسر مطرح شد، اما شرایط بازی‌ها باید زودتر تعیین تکلیف می‌شد تا تیم‌ها تکلیف خودشان را بدانند. عدم برگزاری مسابقات از لحاظ ورزشی خوب نیست، اما با شرایط سختی که به‌خاطر کرونا با آن مواجه بودیم، تصمیم خوبی گرفته شد.

رده‌بندی جهانی به‌تنهایی برای صعود به جام جهانی موثر نیست

وی با اشاره به دشوار بودن پروتکل‌های بهداشتی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تدارک پروتکل‌های بهداشتی، هزینه‌های سنگینی دارد و کسی زیر بار قبول این هزینه‌ها نرفته است. تنها قطر می‌تواند از پس این پروتکل‌ها بربیاید که این کشور در جام ملت‌های آسیا شرکت نمی‌کند. مسابقات به همین خاطر لغو و به سال 2022 موکول شد. این رقابت‌ها، مرحله مقدماتی جام جهانی لیتوانی بود و موارد دیگر برای انتخاب نمایندگان قاره آسیا برای جام جهانی در نظر گرفته می‌شود. فقط رده‌بندی جهانی مهم نیست و معیارهایی چون دیدارهای دوستانه و فعالیت تیم‌ها اهمیت دارد. ما که مشکلی از آن نداریم و سایر کشورها در این باره بحث دارند.

در سال‌هایی که قهرمان آسیا شدیم، بازی‌های تدارکاتی بسیار خوبی پشت سر گذاشتیم

سرمربی تیم ملی فوتسال درخصوص لغو دیدارهای تدارکاتی این تیم و اینکه تعویق یک ساله بازی‌ها به سود ایران شد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که لغو جام ملت‌های آسیا را خوب می‌دانیم، همین موضوع است. خواستیم چند دیدار تدارکاتی برگزار کنیم که نتوانستیم این کار را انجام دهیم. در سال‌های 2016 و 2018 که قهرمان آسیا شدیم، تمرینات منظم و چندین دیدار تدارکاتی بسیار خوب با تیم‌های خوب اروپایی پشت سر گذاشتیم تا به هماهنگی رسیدیم. اکنون تیم‌های اروپایی را فراموش کردیم و فقط چند هفته پیش به مصاف ازبکستان رفتیم.

فوتسال , مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا , محمد ناظم‌الشریعه , تیم ملی فوتسال ایران ,

شاید لیگ برتر فوتسال را پس از فیفادی اسفند ادامه دهیم

ناظم‌الشریعه در مورد برنامه تیم ملی ایران در فیفادی بهمن و اسفند و نیز احتمال ادامه مسابقات لیگ برتر در این دو ماه عنوان کرد: باید وضعیت فدراسیون فوتبال هم مشخص شود، اما روز سه‌شنبه جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال با اعضای کمیته فوتسال داریم. از قبل برای فیفادی برنامه‌ریزی کردیم و باید از آن استفاده کنیم. باید نشستی با مدیران سازمان لیگ جلسه بگذاریم و شاید لیگ برتر را پس از فیفادی اسفند ادامه دهیم.

نگران خداحافظی نسل طلایی فوتسال نیستیم

وی درباره احتمال لغو جام جهانی لیتوانی و اینکه نسل طلایی فوتسال ایران دیگر نمی‌تواند در بزرگترین رویداد فوتسالی جهان به میدان برود، یادآور شد: کرونا در اروپا هم تبدیل به معضلی شده و شاید جام جهانی هم دستخوش تغییراتی شود. باید بپذیریم که تیم باید تمرین کند و بازیکنان باید شرایط تمرینی خوبی داشته باشند. به‌خوبی پشتوانه‌سازی کرده‌ایم و از این بابت نگران نیستیم. بازیکنان جوانی چون مهدی کریمی، سعید عباسی و مسعود محمدی را آماده کرده‌ایم و آنها بسیار باارزش هستند. نسل طلایی اخلاق‌مدار و فنی داریم. بارها گفته‌ام بازیکنانی می‌توانند پیراهن تیم ملی را بپوشند که شرایط لازم را داشته باشند.

قرارداد ندارم، اما نداشتن قرارداد بدون پول فرقی نمی‌کند!
ناظم‌الشریعه درخصوص پایان قرارداد اعضای کادر فنی تیم ملی فوتسال به تسنیم گفت: قرارداد برخی از مربیان از جمله خودم به پایان رسیده و قرارداد بعضی از آنها هم هنوز تمام نشده است. این اتفاق قبلاً هم رخ داده است. وقتی پول نیست، چه قراردادی ببندیم؟!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس