کد خبر 1160281
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
از بین رفتن مسیرهای کوهنوردی در آلپ‎

رئیس هیئت کوهنوردی استان تهران از پیدا شدن ۶ کوهنورد مفقودی در منطقه کلکچال خبر داد.

به گزارش مشرق،  اسماعیل اسماعیل‌زاده با اعلام این مطلب گفت: با جستجوی نیروهای امداد و نجات و کوهنوردان داوطلب، اجساد ۶ نفر از کوهنوردان مفقودی منطقه کلکچال پیدا و تحویل داده شد.

وی افزود: حدود ۸ کوهنورد مفقودی در منطقه کلکچال گزارش شده بود که اجساد ۶ نفر پیدا شده است اما هنوز هویت آنها مشخص نیست.

رئیس هیئت کوهنوردی استان تهران درخصوص سایر مناطق اظهار داشت: از مفقودان منطقه دارآباد و آهار هنوز اطلاعاتی به دست‌مان نرسیده است و جستجو ادامه دارد. در منطقه توچال هم خوشبختانه کشته‌ای گزارش نشده است اما آسیب‌دیدگان و سرمازدگان زیادی داریم.

وی همچنین از تشکیل جلسه‌ای به منظور تصمیم‌گیری در جهت جلوگیری از ورود کوهنوردان و مردم در شرایط خاص و هشدار خبر داد که امشب برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 1
    کی تو کت جوونها می خواد بره که چهار تا پیرهن بیشتر پاره کرده میگن نکن، نرو، یه چیزی می دونند!!! امان از سرکشی، اماااان...
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 1
    از اخرین شاهکارهای دولت !!!انشاالله
  • مهدی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 1
    ... شاخ و دم نداره توی این برف و بوران و سرما همه موجودات هم از قله کوه پایین میان اما عده ای از انسان ها اصرار به صعود از کوه دارن!
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    بجاي اينكه مثل هميشه ملت مقصر جلوه داده شوند بايد ارگانهاي مسئولي كه در انذار و هشدار مردم كوتاهي كرده و به وظايف خود عمل نكرده اند معرفي و محاكمه شوند!
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      4 1
      مردم خودشون سر به کوه میذارن مسول مقصره؟
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      1 1
      مردم خودشون سر به کوه میذارن مسول مقصره؟
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 1
    والا عقل هم خوب چیزیه.
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    آخه اگر بحرف هواشناسی که از اصول اولیه و مهم کوهنوردی هست توجه کرده بودند و معلوم میشه خامی محض کرده اند و معلوم نیست چی را از دست میدادند که صبر نکردند و حتما میبایست میرفتند . الحمدالله این روزها موبایل که همه دارند . بررسی هوا میشد . کمیته کوهنوردی حتما باید سایتی برای خودش داشته باشه تا تمام کوه های کشور را رصد کنه و اطلاعات بروز را نسبت به وضعیت حاکم و شرایط جوی در اختیار بگذاره . و همچنین افرادی که قصد صعود و کوهنوردی در سراسر کشور دارند . اطلاعات شخصی و یکجور ثبت نام در آن داشته باشند . و همه خود را ملزم برعایت آن بدانند و فرهنگ سازی بشه . که برای اطلاع از سلامتی خودتان حتما ورود کنند . ضمنا با امکانات اینترنتی آیا شرکت های دانش بنیان میتوانند امکانی فراهم کنند مانند وضعیت حالا که بهمن ریزش دارد و انسان ها زیر خروارها و مترها برف دفن میشوند و یا هنوز زنده اند و سریع اگر بهشان برسی نجات پیدا میکنند . بشود موضع افراد را تشخیص داد . ظاهرا موبایل بکار نیامده . آنتن نمیده . چی بگم
  • محمد IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    کمترین اطلاع رسانی.روز جمعه بود.و گروه امداد.تا ساعت یک افرادی که پایین رسیده بودن سؤال نکرد بالا چه خبره تا.بهشون اطلاع رسانی شود کلا وضعیت هوا به مدت دو ساعت کل منطقه را غافلگیر کرد پیش بینی مشکل بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس