انور قرقاش

مقامات امارات و بحرین ابراز امیدواری کردند که اجلاس آتی شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض به تقویت گفت‌وگو بین اعضای این شورا منجر شود.

به گزارش مشرق، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات درباره برگزاری موفق اجلاس آتی شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض ابراز امیدواری کرد.

قرقاش در حساب توئیتری خود نوشت: «علاقه‌مند به برگزاری موفق اجلاس ریاض هستیم تا با آن مرحله تقویت گفت‌وگوها در شورای همکاری خلیج (فارس) آغاز شود».

وی درباره ایفای نقش عربستان سعودی در این پرونده ابراز امیدواری کرد و نوشت: «ریاض پایتخت تصمیمات شورای همکاری است و به اذن خداوند گام‌هایی را در جهت تقویت گفت‌وگوی بین اعضا در آینده برمی‌داریم».

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات پیشتر گفته بود که با وجود فضای مثبت برای پایان دادن به بحران روابط با قطر اما برخی رسانه‌های قطری برای تضعیف دستیابی به توافقی جهت حل بحران تلاش می‌کنند.

خبرگزاری رویترز پیش از این گزارش کرد که برگزاری اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس تا ژانویه به تعویق افتاده است تا وزرای خارجه کشورهای عربی فرصت بیشتری برای تلاش جهت پایان دادن به اختلافات با قطر داشته باشند.

این اجلاس قرار است پنجم ژانویه (۱۵ دی) در ریاض برگزار شود و برخی منابع خبری نیز از احتمال حصول توافق در این اجلاس برای پایان دادن به اختلافات چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) با قطر خبر داده‌اند.

از زمان بروز اختلافات بین این چهار کشور با قطر در خرداد ۱۳۹۶، کویت تاکنون نقش میانجی برای حل اختلافات را ایفا کرده است.

امیدواری بحرین به نشست ریاض

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز درباره اجلاس ریاض ابراز امیدواری کرد.

وی گفت که بحرین روز یکشنبه آینده میزبان نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به عنوان نشست مقدماتی چهل‌ویکمین دور اجلاس سران کشورهای عضو این شورا خواهد بود.

الزیانی افزود که بحرین علاقه‌مند است که اجلاس ریاض به تقویت گفت‌وگو بین اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس و تحقق اهداف موردنظر در آینده منجر شود.

به گفته وزیر خارجه بحرین، این کشور ریاست شورای همکاری خلیج‌فارس در دوره آتی را از ژانویه بر عهده می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس