به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: روزی که مشروطه خواهان تهران را اشغال کردند و بسیاری از مردم و علما گول شعارهای مشروطه انگلیسی را خوردند، این جمله شیخ فضل‌الله نوری جاودانه شد: "مشروطه‌ای که از دیگ پلو سفارت انگلیس بیرون بیاید به درد ما ایرانی‌ها نمی‌خورد."

و نتیجه آن مشروطه، استبداد رضاخان شد...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    29 3
    رحمه الله علیه که جزو اولین شهدای این کشور به دست غربگدایان بود
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      4 0
      خدا رحمتشون کنه و با شهدای کربلا محشورشون بفرماید.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    16 5
    خداوند بر درجات ایشن بیفزاید. خار چشم منافقین بود. همان هایی که اعدامش کردن به جرم بیان عقایدش. چون نفاق آنها را آشکار می کرد. همانها که آن روز شعار مشروطه و مخالفت با دیکتاتوری می دادنند و همگی بعدها شدند نوکر دیکتاتور مزدور. موقع شهادت عمامه‌اش را از سرش برداشت و تکان تکان داد و گفت از سر من این عمامه را برداشته‌اند از سر همه برخواهند داشت. منافق امروز منفی بده روز قیامت نفاقت روشن خواهد شد و رسوا بودنت.
  • GB ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 2
    یعنی همان قاجاریه خوب بودند و بایستی سلطنت انها ادامه می یافت ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    متاسفم فکر می کنم شما از تاریخی یک چیزهایی کاملا سطحی می دانید. فقط دو بخش از دو کتاب که هر دو قبل از انقلاب چاپ شده برای پاسخ سوال شما کافی است: "مؤلف تاریخ بیست‌سالهٔ ایران در معرفی فروغی می‌نویسد: «یکی از مهره‌های شطرنج سیاسی ایران دردوران مشروطیت و انقراض سلسلهٔ قاجار و روی کار آوردن رضاخان پهلوی، میرزا محمدعلی خان فروغی (ذکاءالملک) بوده‌است." اسماعیل رائین در کتابش دارد:"خان‌ملک ساسانی می‌نویسد: خوب به‌خاطر دارم يك روز درس تاریخ داشتیم و گفت‌وگو از مستعمره‌های انگلیس بود، که آیا خود اهالی قادر به اداره کردن ممالک خود هستند یا نه؟ میرزا محمدعلی ذکاءالملک [معلم تاریخ] گفت: آقایان شما هیچ‌وقت سرداری برای دوختن به خیاط داده‌اید؟ همه گفتند: آری. گفت: خياط برای سرداری شما آستين گذارده؟ همه گفتند: البته. گفت: وقتی سرداری را از مغازه خیاطی به منزل آوردید آستین‌هایش تکان می‌خورد؟ همه گفتند: نه! گفت: پس چه چیز لازم بود که آستین‌ها را به حرکت درآورد؟ شاگردها گفتند: لازم بود دستی توی آستین باشد تا تکان بخورد. جناب فروغی فرمودند: مقصود من هم همین بود که بدانید ایرانِ شما مثل آستین بی‌حرکت است که تا دست دولت انگلیس در آن نباشد ممکن نیست تکان بخورد. " اساسا شما فکر می کنید در روی کار آمدن مشروطه و رضاخان بیشتر مردم و خواص جز اجرا کنندگان نادان (یا دانای)نقشه های انگلیس نقش دیگری داشتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امثال این شیخ شهید هم هیچ وقت با اساس مشروطه مخالف نبودند بلکه با تسلط کفار و بی دینها و ارمنی ها بر مملکت مشکل داشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس