رمزگشایی از تنش‌زایی جدید محور غربی، عبری، عربی در خلیج فارس

تلاش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تنش بیشتر در منطقه که با اقدامات تحریک‌آمیز و نقش‌آفرینی موثر برخی کشورهای عربی منطقه در حال انجام است.

به گزارش مشرق، طی چند روز گذشته خبر ورود زیر دریایی اتمی آمریکا به همراه چند ناو این کشوربه خلیج فارس به همراه نمایش رسانه‌ای و دروغ‌پردازی رسانه‌های صهیونیستی در خصوص عزیمت زیردریایی این رژیم به سمت خلیج فارس گمانه‌های زیادی را در فضای رسانه‌ای ایجاد کرده است.

گرچه این اولین بار نیست که ناوهای جنگی آمریکایی با تردد در منطقه خلیج فارس ناامنی و بی‌ثباتی ایجاد کرده‌اند، اما خط خبری اغلب رسانه‌های غربی در این مورد به اعلام آمادگی محور غربی، عبری، عربی برای مقابله به پاسخ احتمالی ایران در سالگرد ترور فرماندهان مقاومت و همچنین انتقام ترور شهید محسن فخری‌زاده که صهیونیست‌ها به صورت غیرمستقیم مسئولیت آن را پذیرفته‌اند اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید:

امارات برای اشغال جزایر ایرانی دست به دامن ارتش آمریکا شد/ تزریق روحیه به نظامیان عرب با شناور مستأصل آمریکایی! +عکس

ناو ۱.۵ میلیارد دلاری ارتش آمریکا در آتش سوخت/ شناور استراتژیک ایالات متحده قربانی سوء مدیریت و کمبود امکانات آتش‌نشانی+ عکس و فیلم

تذکر مهم موشکی سپاه به آمریکا با حمله به رادار «AN/TPY-۲» / چشم و گوش پدافندی ایالات متحده در تیررس نسل جدید خانواده فاتح +عکس

هرچند خط تبلیغاتی رسانه‌های محور یاد شده بر مدار تلاش برای ایران‌هراسی و توجیه این اقدامات در چارچوب به اصطلاح مقابله با تهدید ایران تنظیم شده اما به روشنی هویداست که این اظهارات تنها بهانه‌جویی و دست زدن به کنش‌های تحریک‌آمیز و البته انفعالی با هدف تنش‌زایی و قدرت‌نمایی است.

دروغ آشکار رسانه‌های رژیم صهیونیستی در خصوص عزیمت زیردریایی آنها به سمت خلیج فارس که از نقطه نظر فنی بیشتر به لطیفه شباهت دارد نیز با همین هدف طراحی و منتشر شده است.

ضمن آن که این رژیم حتی در صورت داشتن توان فنی برای این اقدام، به هیچ وجه حاضر به پذیرش ریسک دست زدن به چنین اقدام سبک‌سرانه‌ای نخواهد بود.

در همین خصوص ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده تروریست‌های سنتکام روز یکشنبه گفت: آماده پاسخ به هر اقدام ایران در سال‌روز ترور قاسم سلیمانی هستیم. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز یکشنبه شب و پس از حملات راکتی مشکوک به سفارت این کشور در بغداد که از سوی گروه‌های مقاومت عراقی نیز محکوم شد، نسبت به رخداد فوق به ایران هشدار داد!

نکته آنکه؛ با توجه به باقی ماندن کمتر از یک ماه به پایان ریاست جمهوری ترامپ و در حالی که جز اقداماتی مشکوک یا خود ساخته توسط آمریکایی‌ها در منطقه (مانند آنچه سه شب قبل درباره سفارت آمریکا در بغداد رخ داد) هیچ تهدید امنیتی در خلیج فارس مشاهده نمی‌شود، حضور زیردریایی اتمی آمریکایی‌ها عملا اقدامی تنش‌زا و به نوعی انفعالی ارزیابی می‌شود.

در واقع کاخ سفید با مجموعه اقداماتی از این دست، به شکلی هدفمند در پی تقویت و تشدید حضور نظامی خود در منطقه است تا از این رهگذر فرآیند خروج اجباری نیروهای نظامی این کشور از منطقه را کند نماید.

البته نمی‌توان تاثیر تحولات سیاسی و ناپایداری که در سیستم تصمیم‌گیری راهبردی آمریکا در آستانه جابجایی قدرت در این کشور به وجود آمده را در شکل‌گیری اقداماتی از این دست بی‌تاثیر دانست.

در بیانیه عصر دوشنبه نیروی دریایی آمریکا که در آن از نام جعلی «خلیج ع. ر. ب. ی» استفاده شده در توجیه دلایل حضور این زیردریایی آمده است: اعزام زیردریایی «یو اس اس جورجیا» به همراه ناوهای جنگی «یو اس اس پورت رویال» و «یو اس اس فیلیپین sea» در راستای تعهد آمریکا به شرکای منطقه‌ایش صورت می‌پذیرد!

از سویی؛ «آویو کوخاوی» رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اول دی ماه و پس از دیدار با ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا ضمن تاکید بر آماده بودن برنامه‌های مقابله‌ای برای برخورد با ایران، هشدار داد که اگر تهران یا گروه‌های متحدش در منطقه به اقدامی علیه اسرائیل دست بزنند، بهای سنگینی خواهند پرداخت!

این تحولات در حالی است که «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ نیز در صدر یک هیات آمریکایی برای آنچه مذاکرات با «بنیامین نتانیاهو» خوانده شده، در تل‌آویو حضور دارد.

از سوی دیگر؛ رسانه‌های صهیونیستی در جهت ملتهب کردن فضا و به زعم خود ترساندن ایران از هرگونه اقدامی، گفته‌اند که آخرین هفته‌های دولت دونالد ترامپ هنوز ممکن است با وقوع رویدادهایی مهم در منطقه همراه باشد.

آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به زعم خود درصددند که با اقداماتی از این دست که ظاهری مقتدرانه داشته اما در حقیقت ناشی از ترس و دلهره نسبت به مواجه شدن با تبعات ناشی از شرارت‌هایشان در منطقه است، ضمن ایجاد هراس، خود را مسلط به اوضاع نشان بدهند.

بر این اساس به نظر می‌رسد؛ تلاش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تنش بیشتر در منطقه که با اقدامات تحریک‌آمیز و نقش‌آفرینی موثر برخی کشورهای عربی منطقه در حال انجام است، گرچه با هدف ترساندن ایران نسبت به انجام هرگونه اقدامی صورت می‌پذیرد، اما مبتنی بر یک اشتباه محاسباتی است که می‌تواند عواقب سنگینی را برای آنها در پی داشته باشد.

این اشتباه محاسباتی که بر اساس برآورد غلط آنها درباره خویشتن‌داری ایران رخ داده، در حالی است که آنها نسبت به خط قرمز بودن «امنیت» برای کشورمان آگاهی کامل دارند.

منبع:نور نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    22 14
    شاید ایران هیچ منظوری برای انتقام نداشته باشه ولی هر زمان تهدید رو جدی و دشمن رو قوی باید دانست و آماده بود.دست روی ماشه و آتش به اختیار
  • رضا IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    34 7
    خب ديگه ، مقصر مائيم آقاجون ! يعنى شما نميدونيد يانكى هاى بى شرافت لات كوچه خلوتند ؟! اگه از اون روز اول اين نامردهاى ترسو پاى نحس شونو توى منطقه گذاشتند ايرانى ها با اقتدار باج سبيل ازشون مى گرفتند و چوب تو آستين شون فرو ميكردند الآن براى ما شكرخورى نميكردند.
    • DE ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      11 8
      خودت باید اقدام میکردی رضا جان. همه مثل تو با عرضه نیستند که!
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      7 5
      راست میگه، مگه خود ما یه کاری بکنیم وگرنه امثال اینایی که با وی پی ان آلمان پیام میزارن بخاری ازشون بلند نمیشه!!!
    • ممد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      2 0
      خدا رفتگانت رو بیامرزه حرف دل ما رو زدی! اگه به حرف امام خمینی گوش داده می شد،الان یه آمریکایی جرئت گذشتن از تنگه هرمز رو نداشت. اما کسی حرفشو گوش نکرد.
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 8
    خدا رحم کنه
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      16 8
      خاک بر سر ترسوها واضح است که اگر از هر سگی بترسی و بجای ایستادن فرار کنی آن سگ شجاع تر و درنده تر شده و بدنبالتاند می‌آید تا شکارتان کند
  • DE ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    10 8
    مقاله ای بی منطق و سرتاسر اشتباه
  • سید رحمان موسی زاده موسوی IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    12 10
    به نظر میرسد آمریکا و اسرائیل رو بیش از حد ب،بزرگ کردیم غرب گرفتار کرونا و مخصوصا آز نوع جهش یافته انگلیسی هست مضاف بر اینکه ایران فعلی عراق و افغانستان نیست هرچند معتقدم عربستان و امارات شدیدا به دنبال جنگ غیرمستقیم با ایران هستند و حاضرند که هزینه مالی جنگ رو متقبل شوند و این موضوع شاید زنگهای خطر را به صدا درآورد وموضوع مهمتر اوضاع اقتصادی کشور ما و ضعف عجیب بعضی از مدیران رده های زیرین.میانی و بالا دست دشمنان را بیشتر ترغیب به شیطنت میکند و این اشتباه برگ برنده ماست چون ایرانی ایرانی است و در هیچ شرایطی از خاک و ناموس اش نمی گذرد با تشکر
  • دفاع هوشمند IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 11
    امریکا با حضور نظامی در سراسر دنیا توانسته صحنه جنگ را از کشورش دور کند رعایت اصل دورسازی ایران چکار کرده است؟
    • سرباز حرم IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      4 0
      ما غاصب نیستیم
  • جابر IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 3
    به نظر ه من نباید اجازه میدادیم که به سادگی وارد ابهای خلیج فارس میشدن ،و برا خودشون نمایش قدرت میدادن، جنگ طلب نیستم ولی تا پای جانم از این اب و خاک پاسداری میکنم
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      1 0
      تروریست های سنتکام نباید وارد منطقه ما و مخصوصا خلیج فارس میشدند ، حالا که وارد شدند اگر درگیری پیش بیاد چطوری میخوان خارج بشوند؟ در تیررس ایران هستند و برای ایران مثل ماهیگیری از آکواریوم است. اگر هواپیماهای کوفت و زهرمار صهیونیستی یا آمریکایی وارد آسمان ما بشوند فکر میکنی سالم برمیگردند؟ بچه زرنگشان که گلوبال هاوک بود الان لاشه اش تو موزه های ما است. در ضمن سردار حاجی زاده روی متر به متر خاک تل آویو و حیفا آرم سپاه رو حک میکند. تمام شناورهای کوفت و زهرمار سطحی و زیرسطحی یانکی ها رو در اکوسیستم خلیج فارس تبدیل به موزه های زیرآبی میکنیم.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 7
    آمریکا میخواد از منطقه بره و برای مقابله با ایران ائتلافی متشکل از کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل درست کنه
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 3
    ما قبل از آمریکا و صهیونیست مشکل داخلی داریم ، تا گروه های همسو باغربیها را از بدنه نظام کنار نزنیم قدرت ایران از خلیج فارس گرفته تا قلب راکتورهای اتمی و درون دانشگاهها و دانش بنیان ها اقتصاد مقاومتی ووو شکل نخواهد گرفت تا راه رهای حکومت ایران بدست جناحهای وابسته به نظام در سه قوه است والا این تفسیرها کارایی ندارد
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      2 0
      احسن اصل مشکل ایران غرب پرستان داخلی هستند تا این غده ای سرطانی اصلاحات جراحی نشود مشکلات کشور ومردم ادامه داره
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      0 0
      لابد پرچم دروغین اصلاحات را سوزاند ...و پرچم حقیقی را در دست گرفت ...!!
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 4
    ژنرال «کنت مکنزی»=یاد کنسرو لوبیا و رب افتادم
  • بیژن IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 3
    آن ها مایلند زمان و مکان انتقام شهادت محسن فخری زاده را برای ایران خود تعیین کنند.واین موضوع برای ایران واضح است.لذا برخلاف محاسباتشان ایران هوشمندانه اقدام به موقع خواهد داشت
  • ایرانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    جنگ می طلبیم. فرقی هم نمیکند،،آمریکاباشد،،انگل ستون باشد،،فرانسه،،اعراب و..........
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    باید صدها موشک سفارشی برای هرآنچه که آمریکاودیگر شرکاشون درخلیج فارس ودرمنطقه که دارن بفرستیم تاحساب کاردستشون بیاد
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    شک نکنید آنهایی که عکس یادگاری با پمپ آب گرفته بودند ! یعنی برخی اصلاح طلبان فراری مثل مسی علی نژاد اینگونه کارهای احمقانه را به مقامات ابله آمریکایی پیشنهاد داده اند ! اینها که امروز برای غربیها رسما دارند پادویی می کنند خیال می کنند که مردم ایران نیز مثل آنها مرعوب ظاهر سلاحهای آمریکایی هستند و با ترساندن ایرانیها می توانند مردم ایران را هم تبدیل به پادوهایی مثل خودشان کنند ! غافل از اینکه مردم ایران بهتر و دقیقتر از اینهایی که مثلا در دنیای مدرن زندگی می کنند ! می دانند که فقط اسم این اسباب بازیها دهن پر کن است: زیر دریایی اتمی ! بمب افکن بی 52 ! بابا موتور پیشران این زیر دریایی با گرمای انرژی هسته ای کار می کند که ایران هم به سادگی می تواند آن را درست کند و چندی پیش هم از سوی کارشناسان ایرانی اقدامات مطالعاتی آن انجام شد ولی دولت تدبیر ! تاکنون هیچ کاری در مورد آن انجام نداده است ! این نوع زیر دریایی های اتمی را هند هم ساخته است و انشاالله به زودی در دولت اقلابی ایران در سال آینده اولین زیر دریایی اتمی ایران هم ساخته خواهد شد.
  • ایرانی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    اینرا بدانید که امریکاوارد جنگ نخواهد شد دلیل ایتکه هر زمان بخواهد حرکتی انجام دهد کشتیهایش هوا پیما یش را۲۰۰۰ کیلو متر از ایران دور میکند.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    ترس !! ایرانیو ترس!!؟لحظه شماری میکنم که این ضحاکان تاریخ به سرزمینم حمله کنند تا خلیج فارس را گورستانشون کنیم.
  • بهروز GB ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    بسیار محتمل است که اسرائیل، عربستان و یا حتی خود آمریکا در سالروز شهادت سردار سلیمانی و در واپسین روزهای پر از شکست دولت ترامپ حملاتی را به پایگاه های آمریکاییان ترتیب دهند تا ایران متهم شود. این یک هشدار است باید آماده جنگ و هشیار بود. گروه ها و کشورهای زیادی حتی در خود آمریکا در پی ایجاد جنگ هستند. هنوز بسیاری معتقدند آمریکا برای پیدا کردن بهانه حمله به منطقه و همراه کردن دیگران با خود ۴۰۰۰ نفر از شهروندان خودش را در سانحه ۱۱ سپتامبر کشت.نباید بر طبل جنگ و انتقام کوبید، با کشوری طرفیم که تاریخ نشان داده که به هیچ اصولی پایبند نیست، براحتی دست به سلاح اتمی میبرد، بخاطر خودکامگی دست به هر جنایتی حتی برعلیه شهروندان خود میزند، تعامل با دیوانه بسیار مشکل است، حتی خود را به نابودی میکشاند، تصور کنید کلید یک جنگ جهانی در دست یک طفل است که بازیچه دیگران است. سالهاست دیگر رهبران جهان با این معضل کج دار و مریز میکنند و با سیاست مقابله میکنند
    • علی مشهدی IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      نگران نباش برادر …… الا ان حزب الله هم الغالبون ... آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    ای بابا ماسالهاست خودمان خواهان(هزینه های هنگفت جهاد،جنگ،شهادت، جانی ومالی نطامی سیاسی اقتصادی...دردنیا دادیم و خواهان تنش بودیم که اَشغالگران،مداخله جویان،غارتگران،استکبار غربی عبری وعربی دشمنان اجنبی وهمسایه.‌‌) را نابود کنیم،حالا که مکان وزمان انتقام سخت واقعی فرا رسیده،دبه نخواهیم دراورد ومنتظر چنین تنش زایی ونابودی تسلیحات نمایشی قراضه شان که اوردند درخلیج فارس عربده کشی میکنندهستیم
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    الان بهترین زمان برای نابود کردن پایگاه های آمریکا در بحرین و امارات . ترامپ از ترسش داره زر میزنه . نباید این فرصت طلایی رو از دست بدیم .
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    موشک قاره پیما ی اتمی را بسازید بعدم کار امریکا را تموم کنید تا همه ی دنیا راحت شن
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    جنگ نخواهد شد مذاکره هم نخواهیم کرد.وسلام
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    ما نباید بزاریم امریکا نجس داخله اب تمیز خلیج فارس بشه چون کثیف ترین موجی روی کوری جنوب امریکا مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس